Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Mer intressant och kolla helgerna då förra veckan var röd för många och denna återgått till vanlig och därför är de ju inte konstigt spelar antalet sjunker på vardagar.Iövrigt håller jag med.

Som jeg også har skrevet:

Må være lov å forholde seg til fakta selv om det er naturlig årsaker til endringer. Man kan jo velge å si at hele den siste “humpen” bør man se bort ifra fordi det har vært jul men det er da like greit å akseptere at den er der og at juleferien førte til stigning og avslutning av den fører til nedgang.
Så er det spennende nå hvor langt det faller før man ser en utflating.

Ikke vær så drama queens da folkens :stuck_out_tongue:

Det er vel egentlig en ganske grei utvikling her:

Bunnet ut i starten av november på 8% av peak, nå er vi på 16%. Før full release var CE nede i 3% av peak. Utfra antallet reviews, så ser det ut som dette er en kombinasjon av relativt bra nysalg og at spillerbasen nå er såpass stor at hvis selv en liten prosent prøver spillet igjen, så får det utslag. Litt morsomt at nå, uten noen spesiell aktivitet fra Funcom sin side, så er google trenden omtrent like høy som ved Frozen North releasen.

En kjappe sammenligning hvor Blå er Early Access release, Rød er Full release. Stor forskjell i utviklingen videre!
image
(Peaken for EA-releasen mot slutten av grafen er Frozen North releasen)

12 Likes

Tenker disse gutta gjør litt også, de får enormt med views på hver video, og får spillet til å virke veldig gøy :sunglasses:

3 Likes

Plats 24 på Humble nu :slight_smile:

3 Likes

17 reviews idag… 16 positiva… wow!

10 Likes

Plats 22 på Humble Bundle med :sunglasses:

Edit plats 19 !

4 Likes

215 reviews köpta på Steam i Q1. 82 reviews köpta utanför steam. 297 sammanlagt. mao är de fin omsättning från Humble bundle

1 Like

Klarer du å se hvor mange nye reviews som er kommet på steam med non steam purchases siden humble bundle dealen?

1 Like

Så å si samme forholdstall som det har vært over hele levetiden, 29917 totalt vs 22364 steam purchases. Så forholdstallet på ca 60 salg pr steam purchase review stemmer nok fortsatt bra.

1 Like

Nja. Håller inte med om det. Kikar du på senaste 3 kvartalen så har andelen reviews utanför steam ökat markant. 55 % av totalen reviews utanför steam senaste 3 kvartalen.

Steam reviews metoden 60 kanske funkar på reviews köpta på Steam. men dags att ta beaktning av sales utanför Steam nu.

6 Likes

Interessant, brukte den faktoren over når jeg skulle estimere Q3-tallene over, så tjener da Funcom mye mindre på utenfor-steam-salgene?

1 Like

Den stora andelen reviews utanför Steam kan ha å göra med humble bundle dealen. Att de ingår i monthly. Dock så tvivlar jag på att den effekten är så stor nu mot Q2-Q3. Well lets find out i rapporten om jag har rätt…:stuck_out_tongue:

3 Likes

Jeg er nå tungt nok investert til at det hadde blitt en koselig overraskelse. Veldig fint du delte datagrunnlaget ditt, setter pris på det. :slight_smile:

3 Likes

1.juli 2018 var det jo ca 48 salg per review ( hvis man ser på alle reviews ).

1 Like

Jeg tror reviews varierer veldig mye ifht om det er mye bugs i spillet, folk blir sinte, samme hvis indiespill er veldig gode, da blir folk støttende. De store spillprodusentene skal gjøre lite for å skape uro og negative tilbakemeldinger, og for Funcoms del er ikke historikken på deres side. Folk elsker å skrive ting som failcom osv, det henger i lenge, iallefall på tidligere generasjon gamere. Nye er naturlig nok ikke påvirket av dette.

Er noen i tidligere generasjon gamere som husker TLJ og AO. For dem er det nok en del nostalgigoodwill mot FC. Er sikkert ikke så mange igjen av dem though.

1 Like

Bara jag som har ett drömscenario (inte omöjligt) att Funcom lyckas optimera CE till den grad att vi kommer över 70% positiva genom lyckade optimeringar, nytt content (Dungeons och Sorcery) och en f2p som gör att CE behöver max ha 50% rea i år . Finns ju många lyckade exempel i genren som har kört på samma rea procent i åratal.

7 Likes

Gitt hvordan reviewscore og spillertall trender, så anser jeg det som mer sannsynlig enn noe annet.

5 Likes

Jeg tror ikke de klarer det, greit nok at reviews siste 30 dager er på 72%, men det tallet har fallt jevnt. Hvis man tar en mindre bit av siste 30 dager, så er man på 68-70%. Utvalget jeg har gjort er på 69%.

… det kan jo være Funcom kommer med noen store forbedringer som gjør at dette endrer seg, men Funcom er jo i ferd med å gå over til full produksjon på Conan singleplayerspillet, så jeg tviler.

2 Likes