Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

funcom_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff2a2c89960>

Plats 24 på Humble nu :slight_smile:

17 reviews idag… 16 positiva… wow!

Plats 22 på Humble Bundle med :sunglasses:

Edit plats 19 !

215 reviews köpta på Steam i Q1. 82 reviews köpta utanför steam. 297 sammanlagt. mao är de fin omsättning från Humble bundle

Klarer du å se hvor mange nye reviews som er kommet på steam med non steam purchases siden humble bundle dealen?

Så å si samme forholdstall som det har vært over hele levetiden, 29917 totalt vs 22364 steam purchases. Så forholdstallet på ca 60 salg pr steam purchase review stemmer nok fortsatt bra.

Nja. Håller inte med om det. Kikar du på senaste 3 kvartalen så har andelen reviews utanför steam ökat markant. 55 % av totalen reviews utanför steam senaste 3 kvartalen.

Steam reviews metoden 60 kanske funkar på reviews köpta på Steam. men dags att ta beaktning av sales utanför Steam nu.

Interessant, brukte den faktoren over når jeg skulle estimere Q3-tallene over, så tjener da Funcom mye mindre på utenfor-steam-salgene?

Den stora andelen reviews utanför Steam kan ha å göra med humble bundle dealen. Att de ingår i monthly. Dock så tvivlar jag på att den effekten är så stor nu mot Q2-Q3. Well lets find out i rapporten om jag har rätt…:stuck_out_tongue:

Jeg er nå tungt nok investert til at det hadde blitt en koselig overraskelse. Veldig fint du delte datagrunnlaget ditt, setter pris på det. :slight_smile:

1.juli 2018 var det jo ca 48 salg per review ( hvis man ser på alle reviews ).

Jeg tror reviews varierer veldig mye ifht om det er mye bugs i spillet, folk blir sinte, samme hvis indiespill er veldig gode, da blir folk støttende. De store spillprodusentene skal gjøre lite for å skape uro og negative tilbakemeldinger, og for Funcoms del er ikke historikken på deres side. Folk elsker å skrive ting som failcom osv, det henger i lenge, iallefall på tidligere generasjon gamere. Nye er naturlig nok ikke påvirket av dette.

Er noen i tidligere generasjon gamere som husker TLJ og AO. For dem er det nok en del nostalgigoodwill mot FC. Er sikkert ikke så mange igjen av dem though.

Bara jag som har ett drömscenario (inte omöjligt) att Funcom lyckas optimera CE till den grad att vi kommer över 70% positiva genom lyckade optimeringar, nytt content (Dungeons och Sorcery) och en f2p som gör att CE behöver max ha 50% rea i år . Finns ju många lyckade exempel i genren som har kört på samma rea procent i åratal.

Gitt hvordan reviewscore og spillertall trender, så anser jeg det som mer sannsynlig enn noe annet.

Jeg tror ikke de klarer det, greit nok at reviews siste 30 dager er på 72%, men det tallet har fallt jevnt. Hvis man tar en mindre bit av siste 30 dager, så er man på 68-70%. Utvalget jeg har gjort er på 69%.

… det kan jo være Funcom kommer med noen store forbedringer som gjør at dette endrer seg, men Funcom er jo i ferd med å gå over til full produksjon på Conan singleplayerspillet, så jeg tviler.

Absolut. Blir väldigt svårt att nå 70% pga shitstormen vid EA launch. Men jag hoppas de inte ger upp. Tids nog kan de nå den. Kanske inte i år men nästa. Får se.

Det er først og fremst vanskelig fordi reviews siste 15 dager er under 70%. Som funcom da selv. Spillet er laget uten preprod. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Et av problemene var jo at de pøste ut patcher etter ea launch slik at det egentlig ble flere og flere bugs. Hadde de hatt litt mer fokus på å fikse bugs før de kom med nytt innhold (som de gjør nå) så tror jeg både reviews og salg i EA perioden hadde vært bedre.

Problemet var vel at det var så jææææævelig masse bugs i starten :stuck_out_tongue: