Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Håper og tror de har høstet den erfaringen de trenger med UE4 og CE fra EA-til full-launch (og videre) slik at neste prosjekt med mer tid og arbeidsro gir et enda bedre produkt.

Rui har selv vært dønn tydelig på at Funcom sitt omdømme på det området skal snus.

Med tanke på hvor raskt de tok CE fra konsept til EA (uten pre-prod) og deretter til full-launch, så er det imponerende lell. Det er jo et av svært få unntak i bransjen ref. «EA done right» hva gjelder tidsbruk.

3 Likes

Han har precis börjat på Funcom. Så han har inte varit involverad i den dåliga QAn i CE. Men de är bra de tar in vettiga killar. (Och anställd på US kontoret)

Ja er klar over det. Siden det var snakk om QA over her så tenkte jeg det var relevant for folk å se :slightly_smiling_face:

2 Likes

Absolutt relevant dette. Douglas Copeland fyller tydeligvis en av de rollene man ville ha på plass for at Coop Shooter skulle komme i full produksjon.
Aner jo selvsagt ikke hvor flink han faktisk er men har jo definitivt relevant erfaring og ser tilsynelatende ut som en veldig bra ressurs å få inn på prosjektet. Liker spesielt det at han faktisk har jobbet med den underliggende teknologien (UE). Slik kompetanse er veldig fint å ha i prosjekter som benytter seg av denne teknologien.

7 Likes

Artig - tilsynelatende et flott tilskudd til USA-kontoret.

Blir litt småvåt av at han har erfaring fra Epic Games og fortnite.

6 Likes

utover at det betyr at han har god erfaring med Unreal motoren tror jeg ikke du trenger å geare deg opp formye.

Generelt et godt råd i Funcom.

1 Like

Jeg mener helt motsatt. Det å ha erfaring fra innsiden i et selskap som har hatt stor suksess er mye mer positivt enn du syntes-, nesten uavhengig av hvilken del av produksjon du jobber for. Bare så enkle ting som å diskutere med kolleger på morgenmøter, se innsiden av prosessene, komme med idéforslag og ikke minst den tekniske delen:)

2 Likes
5 Likes

passade på att räkna PS4 spelare online sen de var väldigt längesen. Räknade nu mitt på dagen och det är ju ett tag till peak såklart. 2487 stycken online. Detta är bara de som spelar på online servers. går inte att se single player spelare så kan nog vara drygt 3k online. Borde gå mot 4k ikväll mao. Tycker jag är riktigt bra. Trodde de skulle vara dött :stuck_out_tongue:

8 Likes

Fler spelare online än förra måndagens peak redan. Imponerande! 8k online atm

Röd dag i USA. Fint ändå

5 Likes

I går endte 0,84% høyere på spillertall enn forrige mandag så et bittelite plattå i grafen med gårsdagens tall. Veldig lik utvikling som forrige topp så langt. Får vi se om det fortsetter slik eller om det blir en endring i forhold til det.

5 Likes

Oppdaget nå at det var en hotfix som dro ned tallene for forrige mandag (så det var en dupp i grafen). Så da var det kanskje ikke så rart at man hadde høyere tall denne mandagen.

2 Likes

I Q1 är det per 21 januari 309 reviews köpta på Steam med snittbetyg 72.7 positiva. Det är fortfarande god takt på reviews köpta utanför Steam, 133 till antalet. Alltså 30 % av totalen (443 st) är reviews köpta utanför Steam.

Plats 36 på humble bundle atm.

Det blir spännande med den nya patchen snart. Hoppas verkligen vi får en f2p (med rea) i Q1. Vore extremt kul och se vad det kan ge för effekt.

2 Likes

By Crom! Conan är HETT

3 Likes

Trevligt och se betygen på Conan igen. Januari är uppe i 73.6 och senaste 7 dagarna är det 79.2 % positiva. Bra takt i reviewsantal med, 14 till antalet igår.

14 Likes
7 Likes

Har börjat läsa in reviews via steam dagligen på min sajt nu. Länk till conan: http://www.gametopsellers.com/game/440900/conan-exiles/reviews

5 Likes

En liten oppdatering på spilte timer. Nede på 873 544 spilte timer siste uke nå (estimert dagen som mangler gode data pga feil på Steamchart). Er fortsatt bare mandagen etter mandagen med patch som viser oppgang siste 3 ukene.
De to siste toppene har begge vært på ca 1.2 mill spilte timer og på 3 uker har fallet vært rimelig likt som sist (323k mot 328k). Sist var første dipp ned til 759k. Jeg håper fortsatt på at den første dippen nå skal holde seg over 800k. Ikke at trenden tilsier det men lov å håpe. Ikke helt kontroll på hva patchen som skal komme snart inneholder. Den kan jo kanskje hjelpe på trenden?

1 Like