Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Du må ta med Deluxe og DLC bundle også :smiley:

2 Likes

Blir for mye for meg, bare en enkel halling vet du.:joy:

4 Likes

GTS:
CE: 33
Deluxe: 53
DLC bundle: 99

10 Likes

Her vises plasseringer til alle Funcom spill på GTS topp 1000 (Tror jeg det er)
https://www.gamevizz.com/?developer=780

4 Likes

Henger etter. Conan #31 nå.

GTS:
CE: 29
Deluxe: 37
DLC bundle: 82

2 Likes

Denne tar med Mutant også:
https://www.gamevizz.com/?publisher=568

2 Likes

28 :money_mouth_face:

4 Likes

Spillertallet har ihvertfall startet på en fin økning under gratishelgen.
3397 forrige fredag, nå 6007 økning på 2610.
Banker igjennom 10k i dag.

2 Likes

Ja var vel egentlig den jeg trodde jeg hadde lagt inn. Den er Funcom som publisher mens denne er Funcom som utvikler:

På publisher linken får man med MYZ mens på developer linken får man med SWL. Funcom står ikke som publisher på SWL. 12 Month Patron Bundle har vaket litt inne på topp 1000.
https://www.gamevizz.com/10104/

Men publisher linken er den jeg egentlig bruker også ja.

Blir spännande vad CCUn landar på i helgen men första dagen är helt klart en besvikelse. Tycker inte de ska vara några problem och nå ATH i CCU när det är f2p och den exponeringen man får på första sidan. Placeringarna på Steam är sådär med. Får hoppas det ser bättre ut i helgen.

Så dine forventninger var over 53,4K samtidige spillere ila helgen basert på at spillet er gratis i den perioden?
Hva er dine forventninger om listeplasseringene, da?

3 Likes

Av en eller annen grunn har noen av svenskene i mine øyne helt urealistiske CCU-forventninger. Vanligvis pleier det å være omvendt - uvisst hvorfor i dette tilfellet.

Når man ~25k i helgen blir jeg positivt overrasket.

Det viktigste er bedre reviews og en tykkere salgshale frem mot neste salg og event.

3 Likes

Japp. Med tanke på att Funcom lyckats få spelarna vid 2 tillfällen (EA och Full launch), som dessutom köpt spelet att spela, lyckas nå en CCU på över 50k tycker jag de vore ytterst märkligt om inte folk vill testa spelet när de äntligen är f2p.

Det handlar dessutom om spelets framtid och mycket hänger på intresset denna helgen för vad Funcom vill göra med spelet, som de själva sagt. Tror inte de är nöjd med detta.

Du glemmer at 1. nyhetsverdien av et 2+ år gammelt spill er liten, og 2. fraværet av storstilt launch/PR-kjør.

Dere blir (trolig) dypt skuffet hvis dere forventer spillertall i nærheten av EA-galskapen.

Skulle forventningene slå til - flott, men det tror jeg ikke før jeg får se.

Edit: I tillegg skal det sies at ingen laster ned 20 GB en torsdag kveld, minuttet etter f2p startet, for så å nispille 72 timer i strekk.

4 Likes

Japp mina förväntningar är höga eftersom jag förväntar mig att CE ska dra stora intäkter i 2019. Just nu får jag dra ner mina estimat om inte CCUn visar en markant ökning.

Det är ju tidsbegränsad f2p och då fångar man troligtvis inte upp lika många som normalt under f2p. Det som speciellt talar emot är att spelet börjar få några år på nacken (som @h3nk1 skriver).

När det är sagt tycker jag ändå vi bör få se en markant ökning i helgen

Om folk här skriver att spelet är gammalt så förstår jag inte varför Funcom skulle väntat med f2p förrän nu. Då skulle man haft den i höstas.

10 Likes

Enig.
Å forvente ATH 1 år etter hard-launch (og 2 år etter soft) syntes jeg er beskymringsverdig; hvertfall hvis det er flere aksjonærer som har det i forventningene og priser aksjen deretter. Da tror jeg folk blir skuffet! :confused:
Personlig vil jeg trekke på smilebåndet for 20k + og OK listeplasseringer for CE (top 25) ok OK listeplasseringer for DLC + Deluxe (top 50).

Videre så er det garantert mange eksisterende eiere som ikke kommer til å komme tilbake å spille i helgen; det er tross alt “bare” free-weekend (Ingenting nytt av content). De har alt kjøpt spill+DLC og spilt seg lei spillet (Meg inkludert) - Det finnes lite konsensus for dem å komme tilbake med mindre de har venner som er hypp på å prøve.

Men den som lever for se. Jeg tror vi ser rundt halvparten av ATH CCU ila helgen og blir ikke skuffet hvis det er det. :slight_smile:
Det viktigste nå IMO er at salget går OK så de får insentiv til å gjøre flere slike eksperimenter med IPene sine!

6 Likes