Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Fordi spillet har ikke vært bra / stabilt nok - rett og slett. For øvrig er jeg helt enig i at det isolert sett hadde vært bedre med f2p på et tidligere tispunkt.

De kunne ha gjort det før, men jeg tror Funcom gjorde rett i å vente med f2p til at resultatet (forhåpentligvis) blir betydelig bedre reviews og relativt sett flere salg per f2p-spiller.

Kan hende man kunne oppnådd høyere CCU og flere salg med f2p på et tidligere tidspunkt, men reviews ville vært betydelig dårligere og de nye ville falt fra raskere.

Tenker det er klokt å fokusere på kvalitet / stabilitet og ivaretakelse av en moderat, men lang salgshale.

2 Likes

We will.
Når folk har kommet seg hjem i dag og får logget seg på steam og startet nedlastingene; en mindre del av spillerbasen fikk sikkert unnagjort det i går kveld/i dag formiddag så vi ser nok 2x av det vi ser i går (Håper eg, hehe).
Så kommer resten av skaren lørdags kveld og søndag, tenker eg. Det som er fint er at Funcom tjener mye peng denne helgen; uansett hvem som viser seg å ha rett @antzzo :slight_smile:

1 Like

Dine forventninger var mao langt over det Redeye har? Mine var vel heller lavere all den tid Funcom i Q3 og Q4 flyttet bra med folk over fra CE til Conan sp og noen over på Dune.

Jeg synes det var gode tall for å være en torsdag, det tar nok også litt tid før jungeltelegrafen får ut budskapet om at CE er F2P denne helgen. Jeg tror nemlig ikke Funcom har brukt særlig til reklamekroner på dette.

Google trenden begynte å gå opp kl 21 i går kveld og er nå rundt 100% høyere enn vanlig for en fredag morgen. Skal bli interessant å se om dette kan balle på seg eller ikke.

7 Likes

De har veldig få om noen folk på dune. De er egentlig ikke i pre production enda. Rui fortalte at de hadde ventet med å sette team til IP dealen var i boks. Denne kom som kjent rett før Q4 rapport.

Japp mina förväntningar var/är över Redeyes estimat på CE då jag trodde att f2p skulle väcka liv i hypen… nu får vi se hur de går i helgen men nej känns sådär.

1 Like

:sweat_smile:

Ikke rart kursen går ned når forventningen er at CE skal nå All Time High CCU første kvelden med free weekend…

2 Likes

Det er ikke mange som forventer det bare så det er sagt. Og kursen kan stabiliserer seg fort nå godt over 15 før det er nye tur opp igjen, det er ingenting hverken fundamentalt eller teknisk som tilsier at denne skal langt ned nå. Bare en sunn korreksjon. Jeg tror vi får gode tall i helga med ccu mellom 15-20.000 som jeg ser på som allright.

Edit: og der er vi pluss

Jeg tror nok bare det var @antzzo som var der… :stuck_out_tongue:

Svenskene var oppgitt over dette forumets MYZ salgstall forventninger. Nå er det motsatt? :sweat_smile:

1 Like

Antzzo har tidligere påpekt at aksjonærer har altfor høye forventinger til forskjellige ting, og selv vært ganske nøktern, så jeg tror noen har hacka tekinvestor kontoen hans.

Har troa på freewekend! Tror CCU blir bedre i helga. I går kveld/natt er for tidlig å bedømme noe som helst.

2 Likes

Den heter “Standard Edition”, det var en skrivefeil fra vedkommende over her. I tillegg til standardutgaven har man nå også en “Deluxe Edition” som inkluderer alle DLCs fra 2018.

2 Likes

Delux foran CE nå, 39 og 44 GTS.

10 Likes

Fortfarande nykter och förväntade mig inte ath igår utan i helgen :slight_smile: vi får se vad helgen slutar på. Ser ganska grått ut atm.

CE del av Platekompaniets helg-rea på spel:

Genererar nog begränsat med salg, men några kopior lär man ju sälja!

3 Likes

Funcom traff i hvert fall veldig bra med CONAN EXILES - DELUXE EDITION til 419kr som inneholder alle DLC-ene for 2018. 36. plass på Steam GTS nå. :sunglasses:

11 Likes

Bra! F2P virker å omgjøre gratis spillere til betalende.

2 Likes

Ja men 45.plass på CE med 50% rabatt er ikke imponerende synes jeg, men mulig deluxe stjeler en del.

For meg, så virker det som folk bare har ventet på at spillet kommer på salg og at disse kjøper nå. Det er jo fortsatt endel tid å teste spillet på før man må betale, så tenker at vi får økt salg på søndag/mandag rett før tilbudet løper ut.

2 Likes

Nei. Men la oss nå avvente vestlige tidssoner og helg.