Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Deluxe “stjeler” jo masse kunder fra Standard-versjonen? Hvis man summerer omsetningen av de to, så hadde det sikkert tilsvart 25. plass eller deromkring. Dette er heller ikke “prime-time” for CE, det ser ut til å være fra midnatt og ut på Steam. I tillegg, så regner jeg med at mye av salget kommer på slutten av perioden, når folk har fått testet spillet.

Det er 79% positive reviews siste 30 dager og 82% siste 5 dager. :slight_smile:
ARK: survival evolved har 66% positive siste 30 dager
Rust har 75% positive siste 30 dager

Synes det ser ut som Conan Exiles er ok patchet nå. :slight_smile:

2 Likes

CE er jo gratis. Hvorfor skal de kjøpe spillet nå når de kan spille til 18. mars gratis. Er ikke slik at tilbudet om gratisspilling utløper om de ikke kjøper det i dag? Eller har jeg misforstått noe?

3 Likes

Det er gratis til og med søndag 11. mars, ikke 18. De som kjøper spillet nå har nok planlagt kjøpet fra før av, så antar at de av gratispassasjerene som liker spillet blir betalende på søndag kveld.

3 Likes

Mange som har spill på wishlist å kjøper når de når 50% rabatt.

Jeg er faktisk overrasket over hvor godt den har gjort det på GTS til nå. Veldig spent på siste del av søndagen.

2 Likes

Ja ser nå at det var rabatten som varte til 18. mars. Tror vi skal se effekt av gratispassasjeren søndag da. Og er det ikke litt lagg i tallene?

Du har helt rett. Ofte ser man en boost i slutten av f2p-perioden. Er man f2p og hekta kjøper mesteparten det da.

2 Likes

Jeg er mest overrasket over hvor bra deluxe-versjonen gjør det, det var tydligvis på tide. De har 40% rabatt på den pakken nå, går fint an å kjøre 50% og 75% rabatt og fortsatt tjene gode penger, så da blir framtidige salg attraktive, og Funcom får inn bra med cash. Moroa er jo at Funcom startet med å selge CE til 300 kr og nå, med 40% rabatt, så selger de det til 419kr. :stuck_out_tongue:

De skulle visst finne på noe annet for de 2+ DLC-ene de har planlagt for 2019, spent på hva de finner på der.

8 Likes

Man kan sammenligne med Ark free weekend sommeren 2016. Der fikk CCU søndag en økning på 45% sammenlignet med søndagen uken før. Sammenligner man fredagen, oppnådde de en økning på ca 30%.

Men det sagt, så var ccu for ARK på samme nivå som måneden før, de oppnådde altså bare omtrent samme spillertall som i månedsskiftet juni/juli.

CE har en prosentvis økning på 90% allerede tidlig på fredag, så det må jo sies å være godkjent så langt.

12 Likes

Ikke at det er vitkig men synes de har blitt dullere og dullere på coverbildet. Ser litt dårlig tegneserie ut nå synes jeg.
image

Var da mye tøffere med:
image
eller
image

Mulig de prøver å treffe litt forskjellige grupper?

5 Likes

Rui nevnte litt dette. dvs

Som han sa. I Vesten spilles det mest PVP ( ref det nye bildet) Mens i Asia spilles det mest PVE.

Jeg tror det er grunnen til at man ser litt annen grafikk.

Men de burde vel kunne laget det med samme type grafikk vel?

Jeg liker begge, yay.

1 Like

De kunne sikkert det, men nå har de jo valgt å ikke gjøre det; )

Bare kult å spice litt opp med mer retro artistiske verk, syntes jeg. :slight_smile:
Likte det øverste bildet bedre enn f.eks bilde nr.2 og 3 som du la ut.
Godt mulig det er flere enn meg som mener det :sunglasses:

Ja det er det jeg sier. De har gjort feil valg :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Gostemning det er jo selvsagt en smakssak. Synes bare Conan skal se maks macho ut jeg. :grinning:
Blir mindre macho i den nye blury utgaven synes jeg.

1 Like

Hæ? Se på de lårene da. Må jo være 40 kg med biff der, minst.

God response på Reddit! Vanligvis er det få positive kommentarer som er bombadert med trashe-kommentarer. Nå er det en mer positiv tone under CE videoene :+1: :+1:

13 Likes

Ser jo dvask ut i blury versionen i forhold til den deffa skarpe versjonen. Fått litt valpefett.

2 Likes

Nå begynner antall spillere å ta seg opp!

6 Likes

Og folk er ikke hjemme fra jobb enda. Er vel bare arbeidsledige, studenter og hyttefolk som logger på nå… :wink: Du vet hyttefolkene tar som kjent fri fredag kl 1400.

1 Like