Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Forstår ikke helt hvorfor de ikke pøser ut med mer content and maps. De har jo en fanskare som begynner å bli enorm som alltid vil legge igjen penger i alt som kommer ut mht spillet.

1 Like

Nye kart splitter spillbasen, content tar tid, de har prioritert bugfixing

1 Like

Det er vel ikke så enkelt å komme med nytt content til CE. Det krever nok også en del resurser. MEN du har helt rett, fanskaren er stor. Det hyggelige for Funcom og oss aksjonærer, er att forrige helg viste oss att salgshalen og potensialet til CE er stor. Tror nok att økningen i salg og spillere har satt noen hyggelige tankerynker i utviklerne hos Funcom. Ville ikke overaske meg att de i en periode har jobbet med noe snadder til CE. Spillet er ihvertfall meget stabilt, det ser en av siste tids reviews som er meget positive.

Jeg er ikke enig i at nye kart splitter spillerbasen. Spillerbasen er allerede splittet mellom serverne. Nye kart og game modes kan gjøre at flere vil spille og da gjøre spillerbasen større. Vi har spilt det samme kartet i to år. Folk går lei når det ikke kommer noe nytt.

5 Likes

Ser for meg mangel på folk i Oslo og fokus på det nye spillet ? Ble det ikke nevnt at “free weekend” data skulle avgjøre roadmap til CE framover ? Tror vi fort kan se litt mer content om Rui føler det er lønnsomt.

2 Likes

De trenger ikke gjøre kartet større imo. De burde endre på nåværende kart, slik som Epic gjør med Fortnite. Gjør verden mer levende.

2 Likes

ble det ikke sagt at kartet ikke vil bli større pga tekniske begrensniger?

1 Like

Spillertall Søndag morgen:
9959 mot 12093 nedgang på 2134. Vi han ikke forvente att CE skal matche frihelgs peaken. Denne søndagen blir allikevel bra, vi ligger 1113 foran gårsdagens tall.

GTS plasseringer er bra.
CE 34
Delux opp til 61
I går snudde det på Rundt 8500 i dag på 9600. Slik bør det også være på en søndag.

Edit: 10.40 / 10333
Edit: 12.20 / 11775
Edit: 13.40 / 13430 / CE 35, Delux 66
Edit: 15.00 / 15251 / CE 31, Delux 71
Edit: 16.20 / 16402
18.50 17638
Edit: 17845 / CE 27, Delux 58

9 Likes

Med tanke på tekniske begrensninger og størrelse på kartet; skulle likt å vite om de har snakket med Improbable.io . De ser ut som de har noe cool tech på gang. Hadde det bare vært tilgjengelig når FC prøvde å få til sieges for AoC :thinking:

1 Like

Så hva har skjedd med spillertallene etter den store patchen og gratishelgen?
Jeg tar tre eksempler. Viss vi tar torsdagene, fredagene og lørdagene rundt 8,15,22 feb som eks.

Snitt på torsdagene 5912
Denne torsdagen hadde CE 14249
Dette gir en økning på 8337

Snitt på fredagene 6168
Denne fredagen hadde CE 14392
Dette gir en økning på 8224

Snitt på lørdagene 7290
Denne lørdagen hadde CE 16739
Dette gir en økning på 9449
Vi ser jo her att det alle dager, er over en dobling av antall spillere.

Så jeg håper ikke det går så veldig lang tid før Funcom prøver noe lignende. Vi ser jo også av listeplasseringene att dette med stor sannsynlighet ikke bare har gitt mange nye spillere. Men også ett hyggelig påfyll i kassa til Funcom.
Vel blåst Funcom :clap:

23 Likes

Da er CE inne på førstesiden igjen.
CE 23 :clap:
Delux har klatret opp til 52 plass
Spillere 18193
Dette vi opplever nå er rett og slett langt over det noen av oss trodde eller håpet på, med ett 2 år gammelt spill.
Edit : 18284
Ce 22
Delux inn på side 2 med 49 plass.

23 Likes

Jeg har sett litt på han her https://www.twitch.tv/trexcapades i det siste. Han skryter mye av CE. Og han lager litt show.

3 Likes
11 Likes

jaggu er ikke CE på førstesiden i dag også.
CE 19
Delux 55

13 Likes

Toppen for spilte timer på en uke ble til og med fredag og da oppnådde de 1 952 330 spilte timer siste uke. Etter launch falt man under dette nivået 18/6, så ca 7 uker etter launch.
Lørdag var bare 2,5% lavere enn forrige lørdag mens søndagen var 17,4% lavere enn forrige søndag. Sammenligner jo da med free weekend så dette synes jeg er sterkt. Blir jo spennende å se i hvor grad de greier å holde på spillerne fremover nå men free weekend kombinert med 9-10 dagers salg har definitivt vært en suksess.

Her er mine vanlige grafer:

12 Likes

Kanskje ikke conan relevant men interessant

4 Likes

Dette kan fort sende opp Scoren til CE siden det kom ganske mange bomber fra kina.

@Christian @antzzo husker dere hvor mange kinesiske dead developer family anmeldelser som kom.

2 Likes

Det kom mange, 1000 - 1500 kanskje.

Da er PS4 kommet i samme takt som PC. Spennende å se hvordan dette utvikler seg :smile:

6 Likes

Fin sluttspurt 3,5 timer før salget slutter!
CE #23
Deluxe #48
Bundle #98

10 Likes