Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Ok. Da tror jeg Funcom får betydelig mer for dette enn tilfellet var med Game Pass. De aller fleste potensielle kjøpere av CE spiller nettopp online, og CE er ikke ett år gammelt en gang på PS4.

Hvis et spill var med i PS+ for mars, kan man laste det ned i april hvis man ikke gjorde noe i mars?

Nei, man må “kjøpe” det i løpet av måneden det er på PS+, man får det da gratis. Har gått glipp av et par kule spill på grunn av dette

Man kan derimot kjøpe det og slette det igjen, da ligger det seg i biblioteket og man kan laste det ned senere så lenge man har aktivt PS+ abonnement.

5 Likes

Takk! Akkurat den infoen jeg ønsket! Da kan Sony se på inntektene de får fra PS+ abonnementet for den måneden vs hva de betaler for gratisspillene + kostnader til drifting av servere. Tror Funcom kan få bra betalt her hvis det er mange som laster ned spillet. :sunglasses:

2 Likes

Tror ikke man skal forvente seg alt for mye pr. kopi, men det vil jo øke spillerbasen, og øke sjansen for at folk dropper en hundrelapp eller to på dlc betraktelig. De har vel gjerne lenker direkte mot dlc til ps plus spillene ganske synlig mener jeg.

1 Like

Om det er 36.3 mill brukere, som betaler for tilgang til to “gratis” titler i mnd`en + annet nips. Og at det er tilfelle at FC får en fast pengesum per nedlastning/kjøp av disse brukerne burde det det generere en del diniros. Koster vel 8 dollar pr. måned for ps+ får FC 1 dollar pr. kopi og 25% velger å benytte seg av den muligheten de faktisk betaler for å få.

Når jeg kalkulerer dette på kalkulatoren får jeg bare et smilefjes som svar.

3 Likes

De fleste har ps+ for å spille online, ikke for to gratis spill i måneden (spillene er ofte ikke så veldig bra eller interessante).
Vet ikke hvordan de blir betalt, men vil heller tro en sum penger enn per kopi lastet ned.

Satser så klart på at summen er av betydning og at det gir synergier for videre salg etter gratismåneden :smiley:

1 Like

Har faktisk ikke fått med meg at det er månedsavgift for å kunne spille ps4 online. Sykt lurt av Sony :joy:. Ryktes både betaling per spill og engangs utbetaling ser jeg. Føler meg allefall trygg på at avtalen er bedre med Sony enn Microsoft.

1 Like

Det här var extremt positivt och överraskande! Jag laddar typ alltid ner ps+ spelen och de flesta jag känner gör detsamma. Inte minst får CE mycket gratis exponering i ps store och kan sälja en hel del dlc’s genom det.

Snyggt jobbat av Funcom att landa den här dealen med Sony! :muscle:t2:. Oavsett så ger det garanterat mer klirr i kassan än om de inte var med i månadens spel :slight_smile:

3 Likes

Etter hva jeg erfarer så er det ikke nødvendig med PS Plus for å spille online i alle spill.
Battle Royal-delen av Fortnite krevde ikke dette. Vil anta det er pga Free-to-play modellen.

Jeg regner med flesteparten av aktive PS4-brukere stort sett har PS Plus :ok_hand:

Generelt sett MÅ du ha PS+ for å spille online. Sånn har det vært i alle år. Kjapt Google søk viser at du har rett angående Battle Royal.

PlayStation Plus subscription will not be needed to play Fortnite’s Battle Royale mode when it goes free

Dét er 100 prosent sikkert :ok_hand:

1 Like

En skikkelig godnyhet! :smiley: Vi får følge med på ratingsene på de ulike DLC’ene:
Conan Exiles: Jewel of the West Pack - 144 ratings
Conan Exiles: Seekers of the Dawn Pack - 47 ratings
Conan Exiles: The Imperial East Pack - 249 ratings

image

6 Likes

Vil denne inntekten bli ført på q1 eller q2?

Blir jo tipping det da.
Når blir det fakturert ?
Blir det periodisering på dette? etc.

Vil tro det deles.

1 Like

Tipper de deler den utover som de pleier.

2 Likes

Siden spillet vel er med fra april så vil jeg tro det først inntektsføres i q2 men absolutt ikke sikker.

3 Likes

Hvis det er basert på antall nedlastninger av spillet (kjøp) i April, så må man vel forvente at dette vet man resultatet av i Mai og at det derfor kommer som en del av inntektene i Q2.

3 Likes

Smart å samle opp så mye spillere som mulig. Håper de kan komme med en større DLC ikke så altfor lenge etter også.

1 Like

De har jo holdt prisen bra også, når kan man forvente at pris er nede på feks fast kr 249,- for spillet?