Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Det här måste ju bara anses som en ren gavepakke till oss aktieägare. Detta ger en omedelbar casheffekt och vi hade troligtvis fått vänta 1-2 år för at PS4 skulle bidra lika mycket på bunnlinja genom vanlig försäljning. I och med att vi är i slutet på cyklusen för playstation 4 konsollen så är jag inte helt säker på om vi någonsin hade fått se den effekten om inte CE hade blvit ett monthly game i PS+.

Det är inte att sticka under stolen med att det har sålts dåligt med kopior till PS4 sista tiden…

Så ett extremt bra strategiskt grepp av Funcom :ok_hand:

9 Likes

Hvorfor er vi sikker på det?
Spillet er snart et år, kontra MYZ som var day one.
Gamepass er jo en tjeneste MS tar 650kr i året for, hvor inntektene kun skal gå til dekking av nye spill.
Man må i tillegg betale MS 350kr året for å spille online ( får forøvrig gratis spill fra dem også).
PS + koster 350kr pr år. Og inntektene skal vet i utgangspunktet dekke servertjenester + de gratis spillene de serverer.

Nå er CE en større franchise enn MYZ som sikkert spiller i deres favør. Samt at PS+ >>>> Gamepass, men er ikke 100% sikker på at dette er en bedre deal enn den de fikk med MYZ og MS.

2 Likes

I Sverige kostar ett år 575: -

2 Likes

Forskjellig hvor og når du kjøper! Kjøpte selv 12mnd på Elkjøp i desember til 299 :smiley:

Ja, my bad. Jeg kjøpte det sikkert på 50% rabatt eller noe :slight_smile:

99,9 prosent da :man_shrugging:

Dealen Funcom hadde med Microsoft /Myz kan ikke sammenlignes med Playstation + / CE.
PS + er et produkt mange uansett velger å betale for for å få spilt online. MS Game Pass er kun tilgang til en spillkatalog med bl.a. MYZ .
Har ikke funnet tall på nøyaktig hvor mange brukere GamePass har, men microsoft uttalte at det var “Millions” of users i fjor. Jeg antar dette betyr et sted mellom 3-10 millioner. Dermed eksponeres CE til et sted mellom 4-12 ganger så mange spillere gjennom PS+ (Med 36 millioner brukere) som det MYZ fikk gjennom GamePass.

Xbox sitt produkt for å spille online er Xbox Gold, som i tillegg gir deg 4 gratis spill i måneden.

Jeg sjekket antall brukere på Xbox Gold, og det er overraskende nok mye høyere enn antall brukere av PS +:
64 millioner brukere mot playstations 36 millioner, nevnt lenger opp.

En eventuell lignende avtale med Microsoft / Xbox gold vil dermed trolig være dobbelt så mye verd som Ps+ - avtalen, så det er bare å begynne å krysse fingrene for at CE dukker opp der også :slight_smile:

4 Likes

Låter som en väldigt bra deal! Men jag skulle anta att de flesta bara köper/prenumererar i ps store. I och för sig så kör även de rabatter då & då (i snitt runt 20-25%)

1 Like

Har vi noe eta på neste ce dlc?

Ikke offsielt. Ikke uffisielt heller.

Ka e best guess, april sammen med gratis periode på ps+?

1 Like

Det hadde vært logisk, eller ved sommersalget og kjørt CE på salg samtidig.

3 Likes

Bara så att det är gjort; här är officiella videon för april månads gratisspel med PS plus (tror inte den är delad tidigare i alla fall):

5 Likes

Ting skjer!

1 Like

Enda en aprilsnarr… eller? Ganske fjasete språk ihvertfall.

Dette er skrevet i et blogformat til spillerne, er ikke akkurat rettet mot investorer. Synes det er langt innenfor med det språket når det er rettet mot spillerne. Ser heller ikke noe som skulle si at dette er en aprilsnarr.

1 Like

Begynner å bli bra med aprilspøker fra Funcom nå. Jeg likte “the night of lost souls”, men de fikk veldig mye pepper for den forrige gang. Hadde jo blitt helt krise om de hadde kjørt den igjen. Så det kan hende noen blir litt provosert av dette stuntet.

1 Like

Litt morsomt å sammenligne steam purchase reviews for Q1 2018 med Q1 2019:
image

Q1 2018 Q1 2019
Antall 1083 1484
Positive 74 % 79 %

Pen økning på 37% og ekstra bra når man tar med seg at i 2018, så var ikke CE lansert på PS4. Inntekten er mao vesentlig større. Godt jobba med et spill som ble 2 år i februar. Det er jo også klart at kundene er mer fornøyde også, fra 74% til 79%. Hvis man bare ser på de siste 30 dagene, så er det 82% fornøyde. Dette skyldes nok i en stor grad den siste patchingen som først og fremst fokuserte på å få det tekniske bra.

Som en kommenterte i reviewet sitt:

Only game I have ever bought after a free weekend

13 Likes

Eg tok det ikke som en spøk :sweat_smile: Tenkte mer at de hadde baller og gunnet på selv om responsen var litt laber sist gang de gjorde det :muscle:

Jeg skjønte det var spøk med en gang jeg så at Pdx ikke hadde opprettet egen tråd for spillet. Lar meg ikke lure så lett…