Kan se om jeg rekker i kveld
Har nå regnet litt på servere på CE. På de offisielle serverne har jeg regnet ut alle hver for seg, mens på de private må det bli ett overslag etter hvordan det ser ut.
603 offisielle servere med 9057 spillere
4748 private servere. 10%-20% av offisielle servere = 905-1811. Dette er ett ganske vilt estimat da jeg ikke har scrolla gjennom alle serverne, men ut i fra det jeg kikka på tror jeg ikke det vil være ett alt for dårlig guess.
Samtidig kan det være feks 1000 servere med eksempelvis 5 spillere på. Med andre ord; stor usikkerhet i estimatet
jeg har gjennomført et særs grovt estimat som viser at det er 10k++ spillere online på ps4 akkurat nå, en mandags formiddag.
Nå skal det sies ARK folka har pumpet ut et nytt spill og sånnsett forlatt ARK litt.
Men dette er MEGET positivt
Svært bra 60% av launch peak forrige uke, og det var først på onsdag det begynte å ta seg opp
Det er vesentlig stigning vs forrige uke, 34 vs 8 nå, som sagt over, det tok en stund før ballen begynte å rulle. Spørsmålet nå er om den fortsetter å rulle denne uka eller ikke.
Ser mine øyner feil eller blir både early access og exiles launchen potensielt dwarfet av siste ukes interesse på google trends?
Skulle til å poste det samme. Utviklingen ut uka er estimert, men ja
Dette synes jeg lover godt for veien videre!
Down the line, we also have PvP and the Siege System in our eye, so don’t fret PvP players!
De har forresten lagt til 4 DLCer på steamdb som ikke er publisert enda
Jeg tenker at for hver eneste måned som går der Funcom bruker krefter på å styrke core engine i exiles, og hver eneste måned som går der spillerbasen øker (altså folk som eier tilgang til spillet, ikke aktive), så øker sjansen for at ønskedrømmen min om en kjempepopulær mod kommer og bringer inn hundretusenvis nye kjøpere til fullpris.
Det hadde vært bra det ja, en kjempepopulær mod gjør jo gjerne at spillerbasen øker langt utover det den opprinnelig var. Se på Half-Life vs Counterstrike f.eks.
Man kan jo bare se på hvordan GTA V RP har tatt av de siste månedene. Ingenting som tilsier at ikke dette kan skje en eller annen gang med CE også!
Vi kan ta den lengre, gjenbruk er en fin ting:
Jeg tenker at for hver eneste halvår som går der Funcom bruker krefter på å gi ut nye spill enten egne eller som publisher, og hvert eneste halvår som går der funcoms samlede spillerbasen øker (altså folk som eier tilgang til et spill av funcom enten egenprodusert eller som publisher),så øker sjansen for at ønskedrømmen min om at et spill får noen hundretusenvis nye kjøpere til fullpris.
FYI: Twitter Conan Exiles har økt fra 42.500 til 43 000 følgere siste døgnet. Engasjementet blant ps4 plus spillerne viser seg.