Average players Steam:
Q1-19: 6552
Q2- 19: 8003
+22% ökning mot Q1. Bör synas i intäkter i Q2 som även innehåller 2 DLC + deluxe complete edition och 2 Season pass … och sen jokern PS+!!
Average players Steam:
Q1-19: 6552
Q2- 19: 8003
+22% ökning mot Q1. Bör synas i intäkter i Q2 som även innehåller 2 DLC + deluxe complete edition och 2 Season pass … och sen jokern PS+!!
Hmm burde ikke Conan ha passert ca 10 mill usd i omsetning på steam siden 1 oktober 2018 ? mtp Season 2 pass + Conan exiles complete pack ? @Christian har jo laget en fin oversikt
mtp
““Starting from October 1, 2018 (i.e. revenues prior to that date are not included), when a game makes over $10 million on Steam, the revenue share for that application will adjust to 75 percent/25 percent on earnings beyond $10 million,””
Kanskje? Tallene er ganske så ca og inkluderer to konsoller i tillegg til steam. Grafen er først og fremst en røff illustrasjon av at funcom får flere og flere inntektsstrømmer. Det morsomme blir jo hvis de skulle lykkes med ett av de kommende spillene på samme måte som med CE. Det er overhodet ikke priset inn.
aah ja stemmer, var vel 50/50 omsetning på PC / konsoll ? Men tar vi med steamcut ( 30% ) i ligningen tror jeg de ikke er langt unna på å nå 10 mill via steam. Liten mini bonus, men kan bli en del om det kommer en stor oppdatering 
10 musd revenue bör väl vara innan Steam cut?
4.5 musd från PC i Q4 och 4 musd i Q1. Då ska man även tänka på att MYZ ingår i dessa siffror och omsättning som sker utanför Steam räknas inte in. Jag tror det är en bra bit kvar även med Q2-19 att nå upp i 10 musd för CE. Räkna på 4-5 musd på CE för Q418-Q1-19. Kanske når dit i Q4-19
Er det jeg sier " Tar vi med steamcut"
Men ja, burde være i mål innen Q4.
Det er dette som er det essensielle og en god grunn til å eie aksjer i Funcom i tiden fremover. Hvis man tenker på hvordan Funcom jobber nå kontra før og i forbindelse med CE, så er forskjellen at de har penger, tid, erfaring og ett større team. For meg så sier det større mulighet for ytterligere suksesser, men hva vet vel jeg 
Finns definitivt en korrelation mellan antalet avg, players, antalet reviews och revenue på Conan Exiles Steam.
Vad jag kan se utifrån dessa siffror:
Q2 blir väldigt intressant. Inte nog med att de är 22 % fler avg. players än Q1-19 så är det fler reviews, fler extra produkter släppta (2 DLC, deluxe/complete edition, Season pass 1 och 2).
Skulle inte förvåna mig om Q2 kommer upp i åtminstone 3.5-4 musd på bara CE Steam/PC.
I min analys har jag 9 musd på totalen i Q2 men då har jag bara satt 2.1 musd på CE Steam…
Kan bli vääldigt bra detta. Tippar på att CE, MYZ och CU kommer ha högre omsättning på PC än hela Q1-19 omsättning.
dooooope
lätt bästa building spelet… fixa mounts nu så alla jävla dinos (ARK) fantaster börjar lira CE!!
Kan vel være at noe av oppgangen etter ps+ måneden er folk som kun legger det til bibloteket, for så å ta det opp på et senere tidspunkt.
http://gamstat.com/games/Conan_Exiles/
Er spent på hvor mye DLCer som selges til disse PS4 gutta jeg.
Antakelig mye mindre enn vi tror og håper på 
Helt sikkert, men DLC kommer jo uansett bare på toppen av Pengene fra Sony.
wtf. 3,7 mill, trailing average eller ? Er ikke gratis mnd over på ps4 ? Syke tall!
[Edit]
Aaah totalt antall spillere som har lastet ned, 80% har oppnådd 1 achievement.
3,7m totalt antall spillere som har unlocka en achievement i spillet.
500k har spilt siste måneden.
170k er nye kontoer som har oppnådd en achievement den siste måneden.
Flere har lastet ned, men de telles ikke før de spiller og får en achivement 
Derfor får man en hale effekt.
Den talar som sagt bara om hur många som gjort achievement. Kan vara fler som laddade ner under PS+ perioden men som inte öppnat spelet. Den stora frågan är merförsäljning som ser riktigt bra ut om man tittar på ratings samt hur många som köpt basspelet på rean.

Hva inneholder av snacks i den nye dlcen? Har vi noen poll på hvor mye de kommer til å selge av den?