Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Jeg må si jeg var en smule bekymret over laggen i forrige stream, det er godt de kom ut kjapt med en forklaring (at det var en helt ny build). Joel og Jens er uhøytidelige, geeky og morsomme. Det er perfekt. Spillet ser bra ut. At de har hatt forskjellige tekniske problemer i hver stream er litt uff, men de har ikke vært dealbreakers.

Det ser jo ikke ut til at publikum har blitt avskrekket av “uproffe” streams i særlig stor grad? Noen kommentarer har det vært, men jeg tror de fleste som er interesserte vil være der ved release. Noen har sagt de vil vente til reviews kommer. Og jeg tror de kommer til å bli gode!

1000 nye medlemmer på Steam community på under ett døgn, forresten. Og jeg holder fast på mitt tips; 30k spillere på 3 dager :wink:

1 Like

Det som jeg er interessert i er om spillet er bra eller ikke, på trailere synes jeg det ser veldig lovende ut, på streamene, not so much…

Derfor kan man håpe at grunnen til at spillet ikke fremstår så bra handler om selve streamingen og ikke spillet. Dårlig streaming, men et bra spill kan vi leve med.

Det blir derfor spennende til uka når vi får se proffe streamere prøve spillet.

8 Likes

Jeg vil heller at de som lager spillet skal streame enn at de leier inn noen. Men å kjøre ny build uten å teste først går jo aldri bra. Hvorfor gjør de slikt mot seg selv? Sa det sist at en skulle nesten tro det var med vilje. Rive ned hypen. La heller spillerne bli positivt overrasket? For konspiratorisk? Hehe

9 Likes

Funcom setter jo opp denne satsingen som et indieselskap. Hjemmekoselig stream der folk kommer innom kontoret og prater litt, ikke så farlig med bugs og ting som må gjøres, streameren må stikke for å spille inn litt voiceover osv.

Det er dere som har hypet dette til at spillet skal være verdt 1 milliard nå og selge 1 million kopier i løpet av året. Funcom fikk bare inn 50mill til satsingen på CE, og de bruker ressursene så godt som de kan. Da blir det ikke profesjonelle streamere. Da blir det ikke hissig markedsføring over tid. Da blir det ikke mange folk tilgjengelig for fortløpende bugfiksing og testing av builds.

Jeg skjønner ikke hvordan dere kan bortforklare lag som ubetydelig, når Funcom selv må på reddit for å drive brannslukning. Dere har jo null peiling på selve produktet Funcom skal levere og hvilke ressurser som er tilgjengelig. Hadde noen gitt dere en bæsj innpakket som Freia melkesjokolade så hadde det tatt 3 uker før dere skjønte at noe ikke var helt som det skulle.

9 Likes

Men kjære deg… Lag har jo til og med selskaper som Riot, Blizzard og EA i sine Alpha builds. At Funcom har gode CM’s som tar turen til Reddit for å svare på tiltale er da bare en styrke. Skulle likt å se flere gjøre sånt. Det er jo grunnen til at Greg “Crostcrawler” Street var/er så elsket (og hatet) hos Blizzard og Riot; transparent og kommunikativ.

4 Likes

Damn, RusslandHYPE? 83k views på 3 dager. 23k likes, store russiske streamers (Info på videoen)?

6 Likes

Noen som kan russisk? :stuck_out_tongue: Er han positiv til spillet?

Eller tysk?

1 Like

Google translata kommentarane… Det er hype :wink:

3 Likes

Ser nVidia geforce med 2,1 mill følgere på fb har postet siste ce video på fb.
Kun MassEffect videoen som er lagt ut 5/1-17 som har bittelitt mer likes av spillene lagt ut der i år…

7 Likes

1470 nye medlemmer har kommet til på steam det siste døgnet, ca 60 i timen.
Håper på stadig økende antall daglig frem mot launch, skal prøve å følge med

http://steamcommunity.com/games/440900

10 Likes

Kommer den over 50.000 medlemmer før 31.jan vil jeg tvile mindre på om aksjen er feilpriset

Fin utvikling på Gamespot top 50 også. Nå 22 overall/14 PC.

9 Likes

Norsk Facebook gruppe for Conan Exiles. Bli med der hvis du har tenkt tl å spille spillet. Inviter venner du vet liker slike spill så vi får hypet spillet opp mest mulig før early acess/lansering.

https://www.facebook.com/groups/221503198310883/

Kanskje den villeste stigningen ligger foran oss, og ikke bak oss!

Synes verdien på over en milliard er ganske mye jeg da… men kanskje de selger 10mill kopier.

10 mill for å forsvare dagens kurs?

Satt litt på spissen.

Ok, jeg har helt annen oppfatning. Jeg tenker dersom selskapet kan etablere et overskudd pr. år på omkring 50-100 millioner pr år så mener jeg det greit forsvarer dagens kurs. I 2017 kommer det også en annen EA lansering. Dersom det andre spillet de lanserer sammen med utvidelser og gammal portefølje dekker utgiftene de har så vil jeg si at salg på omkring 500k mer enn nok forsvarer dagens kurs. Greia er at dersom de får brukbare tall på dette spillet åpner det får økonomi til mange nye lanseringer samt utvidelser også til CE. Kanskje kommer det årlige utvidelser til spillet. I tillegg kan det også være de tjener noe penger på server utleie(men det vet jeg ikke).

Uansett, selger de 10 mill eksemplarer så får du neppe se en kurs på 3 tallet :smile:

5 Likes