Tenker du ikke at dette har med at steam nå er lagt opp til at du skal lage review av spill du har spilt mye? Ny feature som kom for noen uker siden?
Fra Q3 stream:

Lover bra!
Liker at de finner et konsept som fungerer og kopierer det. Funka fjell med klatringen. 
Jeg fortsetter å håpe på at det kommer en enorm total conversion mod og får en million nye folk til å kjøpe exiles.
Jo det er selvsagt en sammenheng men synes uansett at dette er ekstremt gode tall. Ark og Rust er i nærheten de også men tror CE faktisk lå hakket over (på mobil nå så vanskelig å sjekke).
Kanske nåt i den här stilen då:
Ser kul ut!
CE finns också på Project xCloud
Är de nå X box grejs som är nytt ?
Stem!
Nyanserad bild av läget med followers/thrall cap.
Detta kommer göra sååååå stor skillnad för server stabilitet och ett mer rättvist siege/PvP system. Tids nog kommer detta bli riiiiktigt fett.
Release doesn’t really means anything these days. You can have games that are finished and thats what you get sure, but you have games that are released and then sell you the games further development through DLC after DLC AND you have games like Conan Exiles where the game is released but the game is kept in active development.
Hm, virker som Funcom har en veldig fin balanse mellom gratis DLC og paid. Siden folk oppfatter spillet positivt på dette med aktiv utvikling etter lansering. Et konsept som er bra både for spillere og spillselskapene.
Kosmetiske DLC-er, mens alle features og kartutvidelser har vært gratis
At det bare et cosmetic er viktig. Ellers hadde det fort blitt Pay to win modell og man hadde mistet mange.
Ja enig. Det er interessant hvordan man anser “Lansering” å være “så mangt” i dag. Når man ser hvordan et av Tencents andre kjøp, Grinding Gear Games gjør det med oppdatering av Path of Exile og kontinuerlig legge til oppdateringer så skjønner man at man driter i hvordan spillet var ved lansering om man oppdager spillet nå. Da finner man en diamant. Spill kan sikkert videreutvikles i 10-20-30 år og hele tiden være “up-to-date” med andre spill. Til en hvis grad selvsagt. Der selger de bare inventory space, som til en hvis grad kan bety bittelitt “paytowin” i et “gearfarming” spill. Ellers er det mest kosmetisk vil jeg si.
Uansett, jeg tror ikke nødvendigvis det betyr så mye om Dune slippes nå eller då, bare det er et fundament der som fenger og at “alle” ser at spillet har et potensiale. Da vil historikken som Funcom har vist med Conan Exiles gi Funcom kredibilitet i at spillet skal aktivt videreutvikles og neste oppdatering er f.eks. bare 2 mnd unna. Så om Funcom kaller Dune lansering for Early access, Betatest eller Prelansering så tror jeg spillet kommer i perfekt timing med filmen. Ikke samtidig såklart. Men i rett tid i forhold til å dra nytte av hypen. Det forutsetter at de klarer å ha et spillbart spill med nok innhold til å holde folk opptatt og nok features til at spillet er interessant såklart.
Ett av problemene Funcom har er at folk fort tenker “det er funcom, jeg tester spillet om 12 måneder når kanskje det verste er fikset” og så glemmer man det.
Jeg håper Mutant Chronicles blir stor nok suksess til at Funcom kan ta den tiden de trenger med spillet.
Av den grunn tror jeg Early Access er perfekt for Funcom inntil de bygger seg opp et litt bedre rykte.
Men da helst med en EA launch som er vesentlig bedre kvalitet enn da CE måtte slippes seff.
De bør lansere rundt filmen. Er filmen en stor suksess er det desto mye større sjans for mersalg i tiden mens hypen pågår. Er filmen en total flopp kan man bare skalere ned innsatsen i et Dune spill med en gang. Blir filmen sånn medium. Så blir nok Dune spillet litt sånn medium potensiale. Kan vel da bare maks oppnå det samme som Conan Exiles tenker jeg. Med dagens rammeverk (før Tencent i tankene).
Håller inte med. Innan Conan Exiles var det så, men inte nu. Jag är 100 % säker att vi kommer se högre CCU trend framöver.