Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Det er korrekt.

1 Like

riiiktigt bra animationer alltså när hästen simmar i vatten.

Joel nämnde att de inte hade planerat för mounts i slutet på förra året. Joel jobbade på CE SP spelet men är nu creative officer över många spännande projekt.

3 Likes

De streamer Riders of Hyboria nå

https://www.youtube.com/watch?v=0Jo9Tk3cziU

2 Likes

Uppdateringen är redan ivägskickad till certification på konsol.

De gav även ganska tydliga indikationer på att de kommer andra större mounts sen. :sunglasses:

1 Like

The bigger gate “made for the horse or something bigger” :grin:
Inte planlagt uttalande i streamen gissar jag på.

4 Likes

Interessant stream!

Som allerede nevnt her, det kommer større mounts. Det ble hintet om flere ganger, så spørsmålet er ikke “om”, men “hva” og “når”. Jeg gjetter på elefanter, da jeg ikke kommer på noe annet som passer med lore.

Andre takeaways:

• Det virker som denne updaten har mye høyere krav til kvalitet enn tidligere. De virket veldig selvsikre på dette. Det kan man like! Enda et hint om dette var som nevnt av @antzzo at det allerede er sendt til certification på konsoll, og det var sannsynlig at patchen ikke skulle innom testlive, men rett ut til folket. Det var visst gjort veldig mye intern testing.
  • Det ble nevnt at man hadde høye ambisjoner om mounts. Joel hadde satt Mount & Blade, gullstandarden når det kommer til mounted combat innen gaming, som mål, og han virket veldig fornøyd med hva de har endt opp med. Tanken er kvalitet fremfor kvantitet, og istedenfor en drøss med forskjellige typer mounts som allerede er gjort hos konkurrenter, har man heller færre, men med en mer gjennomført og interessant mekanikk.
  • Det kommer ikke overraskende en trailer
  • 5 saddles (horse armor) i base game, 6 i DLC
  • DLC kommer med helt svart, og helt hvit hest
  • Byggeklosser med stall-tema, nye rustninger og våpen
  • Mounted NPCs har tilsynelatende vært prøvd, men kommer ikke i første omgang, ikke utelukket for fremtiden.
  • Trebuchet går gjennom God bubbles og har mye lenger range. Ambisjonen er mer interessante artillerikamper.

Vi har noen spennende uker i vente. Har trua på at dette blir godt tatt imot!

24 Likes

Super oppsummering!

Kom det frem hvorfor de denne gangen gikk utenom testlive? Er det noen overraskelser i vente?

Smart :money_mouth_face: Da MÅ jeg kjøpe DLC!

Sa de noe om når dette skulle komme?

2 Likes

Ikke annet enn at det var mye intern testing som var gjort, og det har nok sammenheng med at de vil rulle ut på alle platformer samtidig.

Ingenting konkret, men de holdt fast på “early December” :man_shrugging:

1 Like

Vid 1h 01min och 23 sek skrattar de rejält på frågan om de komme på testlive. De kommer defintivit släppa det som en bomb. Riktigt kul

vid 1h 04 min 00 sek hintar Joel rejält om större mounts med mer inventory slots

Joel “We have a lot going on with Conan Exiles”

7 Likes

Det var en kjapp kommentar om å stikke ut å røyke en camel også, når de jazzet litt om større mounts.

:camel:

5 Likes

Det blir veldig interessant å se hvordan denne DLC’en selger i forhold til de andre. Med tanke på at folk har mast om mounts lenge så har jeg litt forventninger til salget ( og spillertall… )

4 Likes

Dette var en veldig bra stream. CE begynner å yppe seg mot de store fremover.

1 Like

Ja hadde vart fint med lite drag i den. Är det konkluderat här på TI om den blir gratis eller inte ?

Mounts uppdateringen är fri. DLC med andra mounts , Armors osv kostar

2 Likes

Må bli ett stort lyft detta för CE. Kan inte se annat.

Tycker de är skevt att investerare blåser bort CE bara sådär för att de inte är ett “nytt” spelsläpp. Detta spelet kommer bara växa (så länge Funcom supportar det med content).

1 Like

“Im willing to give Funcom the price of the most improved survival game this year”

10 Likes

Mycket som är skevt med syn på Funcom. Svårt att säga vad som ska ge intresse. För mycket rädsla och negativitet. Minsta lilla släpp i svenska gaming bolag ger stort utslag.

Blir veldig spennende å se om de greier å få en markant økning på spillermassen igjen. Når de stanset Conan SP overførte de jo tydeligvis en del ressurser til CE. Så inntil de er klare til å skalere opp Dune-prosjektet er det nok relativt stort trykk på CE. Vi får jo bare håpe det betaler seg skikkelig.

Dune prosjektet er nok skalert opp rimelig heftig.

Jeg tror man kan anta at Dune og CE deler veldig mye kode og at det er stor synergi mellom prosjektene. Som nok også er grunnen til at Conan SP ble forlatt til fordel for mer fokus på Ce og Dune

2 Likes