Spenstig.
1,6MUSD i kvartalet.
til 10USD pr pakke skulle det bli 300k solgte DLC’er pr kvartal, minimum, uten å ta hensyn til salg.
Tänk en paid map 29.99 USD. Helt ny karta. De är 20 USD efter avdrag. Tänk 300k sålda bara på steam ger 6 musd.
Det er 16,8
VAT.
Mulig jeg bommer på estimatene mine her. Jeg vet det er ganske stor usikkerhet men inntektene kommer jo fra ett eller annet sted. Men jeg får det til å bli at Conan Exiles siste 4 kvartaler (unntak: playstation + kvartalet) har hatt $3-$4.5 millioner i inntekter per kvartal.
Det jeg mer spesifikt ser for meg er at Conan Exiles kan ha inntekter på:
- $4.5 millioner (sorcery, season pass).
- $5.5 millioner (paid content DLC).
- $2.5 millioner (ingen store ting skjer).
- $2.5 millioner (ingen store ting skjer).
Det blir $15 millioner og fortsatt en ganske stor nedgang siste halvår med forutsetning at det ikke skjer så mye i det halvåret som driver inntektene.
Det faller selvsagt sammen hvis det ikke kommer noe paid content DLC.
Hvis funcom hadde sagt litt mer om hvilke spill inntektene kommer fra så ville det jo vært enklere å estimere 
Season pass inntektene blir periodisert, så cash flow kommer i Q1, revenue kommer spredt utover lanseringskvartalene til DLC-ene.
Sant nok. Jeg tenker nok kanskje at season pass og sorcery gir mer en boost så kvartalet blir omtrent som Q4 2018 / Q1 2019, men det er jo bare spekulasjoner.
Er såpass lite som er bekreftet uansett at det blir høyst spekulativt.
PS+ og season pass kom jo samme kvartal i år, så vanskelig å trekke ut en del.
Vi snakker litt forbi hverandre- det er egentlig flere ting vi diskuterer, med ulike vinkler å se det fra.
Poenget med mitt resonnement er at dersom CE gir 150-200 mnok i 2020 , vil det skape en del interesse blant en “type” investorer, fordi det gir et meget solid fundament som dekker store deler av de faste, og faste variable kostnadene - og da tenker jeg på lokaler i oslo/us, software, drift, lønninger, osv. At CE i aller høyeste grad bærer dette er bare å se ytd 2019, med null i net profit. Ikke for å snakke om at spillselskaper tenderer til å være priset som i tidligere suksesser, og baserer de store fremtidige spillinntektene med forventinger til de foregående. Derfor vil også de nye spillene ha betydelig lavere risiko, fordi om det skulle gå med tap, er det fallhøyde å gå på.
En annen er at de ser Tencent som største aksjonær, noe enkelte føler betryggende.
Det virker som om du tenker mye mer på resultatregnskapet etter lansering av for eksempel mutant chronicles, spesielt da når D&A kicker inn, og mye markedsføring knyttet mot publisering. Outsiders er jeg ikke bekymret for da man kan se hvordan CE har dekt opp for CU og MoM(antakelse like “dårlig” resultat) som CE kan dekke ytterligere for dersom dette skulle gå dårlig i 2020.
Det her er jo ganske interessant og er egentlig hele nøkkelen til hvordan Funcom aksjen skal bevege seg neste år, fordi allerede her ved snakk om etter Mutant Chronicles tar du et ståsted om å ta lanseringsrisikoen mot lanseringen(ved å se på om mutant isolert sett uten faste kostnader involvert bidrar til positivt resultat). Dette er en type risiko mot en annen, men at lanseringshypen øker veldig mye med CE i resultatregnskapet for hvert eneste rapporterte kvartal med stabile middels høye inntekter- det har jeg tro på(gitt mcap på dagens nivåer, sett mot eksempelvis price sales ratio mot peers eller gross profit, andre multipler enn P/E). At CE må fortsette å levere er helt kritisk fordi jeg tror neste klassiske “funcom-rally”- hype blir helt ekstrem. Og spør du meg vil Dune være så massivt at selv med middels flopp med mutant chronicles skal Dune ta omsetningsrekord for Funcom i månedene, ukene og dagene i mellomrommet MC og dune
Dette er helt korrekt.
Jeg ser jo at Robur og CNT kom inn når resultatregnskapet så bra ut de siste kvartalene.
Spesifikt så tenker jeg at Conan Exiles vil gi mye inntekter neste år men at spillet alene ikke vil drive kursen oppover. Det er resten av pipeline som er det spennende her. Og hvis outsiders prosjektet kommer i 2021 og ikke 2020 (som jeg helt ubegrunnet tror), så er det da i praksis nesten bare opp til Mutant Chronicles om 2020 blir meh eller bra.
Kommer både outsiders, ett dune publishing spill, og mutant chronicles gjør det bra, så vil 2020 kunne bli svært bra.
Og med “svært bra” så mener jeg at de tingene samlet gir inntekter som er en del men ikke veldig mye høyere enn Conan Exiles. Det sier litt om hvor store inntektene fra Conan Exiles faktisk har vært og forventes å være.
Spørsmålet for min del blir da ikke egentlig om Conan Exiles skal drive kursen, men hvor mye annet man har å se fram til i 2020. For Conan Exiles alene holder jo selskapet gående i en vekstfase hvor de investerer store midler hvert eneste kvartal i pipeline. Det er imponerende i seg selv, men uten informasjon om pipeline er det ikke så lett å gjette på framtiden for kursen.
12% moms 25% Steam (de har kommit upp till 10 musd då) och 2.5-5% royalty ger runt 20 usd
Hva tror vi blir peak CCU i dag? 9688 kl 16, og trenden er god:
https://steamcharts.com/app/440900
Jeg tipper 15K 
Nesten så man skulle prøvd seg på tekinvestorserveren i helgen? Er det fremdeles ganking og faenskap der? 
Hei Ja. Det må du gjøre. Spillet er blitt sååå mye bedre siden jeg sist spilte ihvertfall. Skal spille mer nå jeg er tilbake fra Ukraina. Var en gamer der sist jeg spilte… han hadde ikke aksjer sa han… S å det var jo oppløftende
Syns det absolutt ble et bedre eller et annet spill med Mounts. Så her skal det spilles mer. Ja la oss gjøre litt faenskap da
. Er det noen som har bygd en slik ein Battelarena på Serveren ?
https://www.twitch.tv/videos/520501576
Mye mer innsikt i hvordan Funcom tenker enn normalt. Jeg liker det.
Jeg tolker “ny map” og “sorcery” som 99% confirmed 
Likte den kommentaren fra 28:45 
38:45 er gullkornet 
Nå er det bra fart i spillertallene.
Nå: 10254
Forrige lørdag: 7791
Økning: 2463
( Lørdag 30/11 peaket på 9233)
Gratis weekenden ser ut til å få minst like stor innvirkning på spillertall som Mounts gjorde.
Steam plasseringene er også brukbare.
CE Complete: 66
CE: 75
DLC bundle:114
Edit: Spillertallet kommer høyt i kveld.
15258 nå, forrige lørdag 11177
4081 foran, meget bra.
Edit: CE basis 199 kr haler innpå Complete 499 kr
66 på Complete og 68 på CE
Spillere 18.00 / 16640
#66 Complete Edition (imponerande att den ligger före basspelet!)
#76 Basspelet
10k i CCU kl 11.00 kan man leva med 
@antzzo Det overrasker meg hvor godt Complete blir tatt i mot. Nesten utrolig at så mange betaler AAA- pris for CE. Funcom har virkelig funnet en softspot
Passerer straks forrige lørdags spillertopp. Spent på hvor vi ender denne helga. Tror vi tangerer årets eksisterende topp