Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Härligt med dessa förändringar redan idag

1 Like

Ja flott at de får det ut til free weekend nå. Blir spennende å se hvilke spillertall som oppnås i helge.

Dagens patch påverkar dock dagens CCU peak i hög grad så vi får hoppas man kan slå måndagens CCU iaf

Enda godt spillaksjen reagerer på råbra spillperformance :heart_eyes:

I fjor på denne tiden fikk man fortalt at det var “makroklimaet” som var problemet. Vel, nå er børsene på ATH og Funcom soper bunnen av 3-årig low.

6 Likes

Tror du denne oppsvingen vil føre til vesentlig høyere resultat? Hvis Nei, så reagerer kursen akkurat slik den burde.

Eh, ja?

Et vesentlig høyere resultat i dette kvartalet ville uansett vært uvesentlig :wink:

Hvor mange spill antar man blir sølt dersom et spill ligger på 66 plass i 24 timer ?

Du tror det? Hvor mye mener du er vesentlig? 1-2MUSD er ikke i nærheten av vesentlig.

@anon91440261, det er sant. In the long run er det ikke det. Men så spørs det når resultatbumpen kommer, og hvor stor den blir.

Jeg tror at vi som er investert ser mest frem til MC, Dune og det som skjer med egne lanseringer herfra og ut,

Altså fremtiden og ikke resultat ett kvartal. :grinning::+1:

Både i Q1, Q2 og Q3 så var CE innom 7, 8 og 14. plass. Q3 ble ikke akkurat hot for det. Skal salget nå ha noe særlig effekt på Q4-resultatet, så må CE ligge høyt oppe i ukesvis. Som vel er mulig, men vi er ikke der enda.

1 Like

Selvfølgelig. Men @h3nk1 poengterte at kursen ikke oppførte seg ihht til økt salg av CE, og der er jeg uenig :slight_smile:

Hvis det er virkelig noen som satser på at de neste 1-2 MUSD på dette salget utgjør forskjellen, så nei! Det handler om CE kan fortsette i samme spor som tidligere å være en svært signifikant bidragsyter i 2020,2021 osv. Det er den oppfølgingen som er interessant

Nettopp.

Utover det takker vi ikke nei til ~2 MUSD ekstra i Q4 heller. Vil regne det som “vesentlig” gitt omsetningen.

Kan CE fortsatt gjøre store oppdateringer, selge for neste år for 100-150 millioner kroner? Kan map-extension, sorcery eller mounts gjøre at CE nærmer seg de største survival sjangerne, ved et større vendepunkt? det er derfor man følger situasjonen så tett

Spørsmålet er om denne free weekend har gitt noe signifikant ny informasjon som styrker hypotesen, eller om det er status quo.

Med andre ord, alle “vet” at Conan Exiles skal bidra bra de neste par årene.

Det som tynger kursen er null info fra funcom om andre prosjekter (og spesielt lanseringsvinduer).

Vi kan spekulere i mye, men vi har per i dag:

Annonsert pipeline 2020:

• Chop chop.
  • MOM konsoll.
  • Mutant Chronicles.

Antatt pipeline 2020:

• Chop Chop.
  • MOM konsoll.
  • Mutant Chronicles.
  • Conan Exiles season 3 pass (sier seg vel selv at dette kommer) + en haug med DLC.
  • Conan Exiles paid content (ja sjansen er veldig høy, men annonsert er det vel ikke).
  • Outsiders prosjekt (spekulativt, kan jo være 2021 også).
  • Noe Dune publishing kanskje? Spekulativt, pga filmen?

Hadde Funcom annonsert alt jeg har på “antatt” som “garantert” med lanseringsvindu, så ville ikke kursen tynges like mye.

Bare det at de hadde sagt på q3 rapporten noe sånt som “men når vi snakkes på Q4 rapporten vil dere vite signifikant mer om prosjektet mutant chronicles” ville gitt grunn til optimisme.

Det hadde vært mye lettere å være inne i Funcom nå hvis jeg visste at Conan Exiles betalt innhold skal komme, og jeg hadde visst ca når på året. Eller om jeg visste at outsiders prosjektet kom i 2020 og ikke i 2021. Eller om jeg visste at Mutant Chronicles kom i kvartal Q1, Q2 eller kanskje også Q3 (i så fall ville posisjonering før pax east være en nødvendighet).

Jeg tenker Conan Exiles neste år vil selge for ett sted mellom $15 og $20 millioner dollar. Det forutsetter at selskapet leverer paid content + en haug med DLC, som jeg anser som veldig sannsynlig. Men, at jeg antar det er selvsagt på ingen måte kursdrivende så lenge ikke Funcom antar noe som helst (guider) eller informerer mer om pipeline.

5 Likes

Hvis du tror CE bidrar 150-200 millioner kroner i 2020 og at det ikke foreligger informasjon om hverken coop, dune, publishing eller liknende, da er vi på to forskjellige planeter. Da er det bare å vente på at kursen eksploderer ved ny informasjon og nærmer seg lanseringer, hvis du mener CE skal bære hele selskapet neste år for så gi ut massive spill. Og kan jeg garantere at det foreligger informasjon om mer enn ett spill

så spørsmålet er egentlig hva er alternativkostnaden mellomtiden?

Hva mener du? Hvis Mutant Chronicles flopper og outsiders prosjektet kommer i 2021 så vil de inntektene gi signifikant underskudd i 2020.

Det er både en inntektside og en kostnadsside i selskaper. Jeg tror Conan Exiles er svært bra og vil bidra veldig, veldig bra. Men ikke nok til å bære hele 2020.

2 Likes

Ska vi fortsätta diskutera CE här? Finns några andra trådar för Funcom generellt :slight_smile:

Med DLC, sorcery och Paid map kan bidra som ett spelsläpp imo om CCUN håller sig på de här nivåerna

Redeye räknar med 13 musd, 5 musd lägre än 2019. Jag tror på runt 20 musd