Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Ny konkurranse! Liker ideen. Spent på å se bidragene :santa:

2 Likes

Begge har peaket på 23. plass inntil videre.

Fortsatt 20 timer igjen av gratisperioden så er nok god sjanse for at det kommer en ny topp før det dabber av igjen.
Mener toppene har kommet etter gratisperioden har vært avsluttet tidligere. Tilbudet varer til den 19/12.

Toppen kommer imorgon kväll.

Da jeg kjøpte mine aksjer for to år siden diskuterte dere hvordan kun #1 var noe å snakke om når det kom til salg. Nå jubles det for #25. Hvor mange kopier selger vi i døgnet som #25?

Steam är ju ganska mycket större än för 2 år sen… 9000 spel släpptes förra året på Steam. Intäkterna ökar på varje position.

Förväntningen på ett nytt spel jmf med ett spel som är två år gammalt skiljer sig också kraftigt. Då var en topp-placering vad man förväntade medan nu (när marknaden är mättad i större grad) så har man också sänkt förväntningarna motsvarande (därav att man “jublar” för topp-25)

1 Like

Det är dessutom 12 Conan titlar på topp 1000. För 2 år sen var det en :slight_smile:

2 Likes

Altså, når et spill slippes, så må de opp på topp 1 hvis det virkelig skal monne. Det blir noe litt annet når det kommer til free weekends og salg som gjentas 3-4 ganger årlig. Samtidig, dette er ikke mer enn det som skal til for at CE sine inntekter holder seg på samme nivå som i Q3 tenker jeg.

1 Like

Q4 första bilden
Q3 andra bilden.

Produkt: Season pass 2.

Det är rätt stor skillnad i placeringar mellan Q3 och Q4 på den här produkten. Högre toppar och lägre bottnar. Glöm inte att DLCt periodiseras. Alltså intäkterna kommer när DLCt släpps. i Q4 har det släppts 2 DLC. Glöm inte också att ALLA intäkter från de som köper hela Season pass 2 nu kommer i Q4

Ja, det stemmer, men cash flow kom i Q3 da, så det hjelper ikke på cash beholdningen som fikk seg en skikkelig trøkk i Q3. Nå tror jeg det til en stor grad henger sammen med The Outsiders og at de ikke hadde noen større slipp i Q3, men det har de ikke i Q4 heller.

CE er oppe på 32. plass på Steamcharts nå ser jeg. Står egentlig respekt av den plasseringen :slight_smile:
Jeg syns denne oppdateringen og free weekend har levert så langt. Så får vi håpe på et salgspush og gode listeplasseringen når free weekend (utvidet sådan) avsluttes.

2 Likes

Är ganska stor skillnad redan från igår. Då bottnade CE på plats 50. Idag runt 30

Kalenderlucka #16 från gamer.no. Idag med Conan Exiles - Complete Edition som pris:

6 Likes

BOOOOOOOOOOOOOOOOM

Expansion!!

13 Likes

Dersom det er så hemmelig, hvorfor " fakenamer" de ikke koden? :thinking: Uansett, bra dette! :+1:

Ser ut som om man fjerner dette samme dag en time senere.

1 Like

Er jo ikke hemmelig at det kommer en expansion, men i første omgang er det nok et test-miljø. Tipper det fortsatt skal gå litt inn i 2020 før expansionen kommer. :slight_smile:

Selve CE early access lå jo ute på Steam en god stund før det ble åpnet for allmennheten og bare noen devs og folk på besøk på funcom-kontoret fikk logget seg på.(Om jeg ikke husker feil hadde de 20ish på samtidig noen uker før det ble sluppet.)

1 Like

Er vell første “beviset” vi har sett.
Uansett kjempe spennende :beers:

Annet enn at de har sagt det rett ut da :stuck_out_tongue:

1 Like