Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

…bortsett fra at dette er implementasjon, ikke design. Akkurat som det fremdeles er folk som tror at det å kunne html og css er det viktigste når du søker jobb som webdesigner.

1 Like

…men du har jo for så vidt rett; utvikling inkluderer jo selvfølgelig både design og implementering. I stand corrected.

2 Likes

Må nesten få denne tråden litt opp igjen… 5 dager er for lenge uten snakk :slightly_smiling:
Fant denne på Twitter, dog datert 24 feb.
Timed storyboard with sound

1 Like

Litt div har kommet ut av Q&A så langt…

Q. Will there be exp/level/skill systems?
A. Yes, there will be experience and levels. There isn’t a skill system, but you will have crafting unlocks and weapons provide their own abilities/attacks.

Q. Which month is early access expected to start in?
A. We could tell you, but we would have to kill you. And that would get messy.

Q. How about the public servers, will hosting be only throuh funcom,
or can anyone host a public server at no cost on self owned machines?
A. Anyone can host, either by going through a provider or hosting their own server at no cost on self-owned machines.

Q. How will Base Building works? like ARK?
A. It is similar to other games in the genre, including ARK., but we like to think we’ve made some smart improvements.

Q. Can we construct castle like bases with details and textures instead of square boxes with walls around? Also can we fully furnish the inside
A. Yes and yes.

Q. I don’t have a question per se, but I just wanted to say that I’m excited to see what you can do with the universe. Please stay as faithful as you can. Thanks.
A. Thank you! We appreciate that. We really feel that Conan is part of the Funcom DNA and we’re really happy to be back in this universe. We couldn’t be more excited either. :slightly_smiling:
^Ser ingen grunn til konkurs

Q. Will the fighting be like
aoc or more like other mainstream games?
A. It will be more brutal and visceral than Age of Conan, but it will not be based on tab-targeting.

Q. Is this game will be b2p, f2p, cash shop?
A. The game will be B2P.
^Håper de implementerer “cash shop”

Q. Have you decided what kind, if any, bonus rewards will be given for players in AoC when they buy Exiles?
A. There will be rewards, but we are not quite ready to talk about that yet.

Q. Is character movement realistic like AoC?
A. We like to think so. :slightly_smiling: We have motion captured actors for movement, so it should be as realistic as movement can be.

Q. Is there going to be physical Collector Edition?
A. No, there will not be.

Q. What is your plan for development and longevity?
A. Much larger than we can properly express here. :slightly_smiling:

Q. Will I be able to play it on my “older” PC, or are the system req’s high to play on low settings?
A. We can’t answer that at this point in development, but we are working hard to optimize the game for a variety of hardware.

Q. Are there any benefits to participating in Early Access?
A. I would bet on it.

Q. Any chance to get gameplay video today :grinning:?
A. No milk today. :slightly_smiling:

Q. When are you guys going to release some footage I think we all want to see that. Also when I can we start preordering? Is that how we get early access? I have money set aside just for this game. lol
A. Good things comes to those who wait. Patiently. :slight_smile:

Limt inn det jeg likte av spørsmål.
Forsåvidt stor hype, 100 ish kommentarer, vil nok generere en del likes utav det.

7 Likes

Liker dette her. Det folk liker er å bygge sitt eget imperium og bli mektige herskere :european_castle:

Litt mer:

Q: Will construction be block based, wall based, or pre-set building types?

A: It´s wall-based building with a large set of pieces.

2 Likes

De sier forsåvidt også nå i ettertid at de ikke har bestemt noe høyde-begrensing enda, annet en at det blir høyt . Men det vil komme begrensing

2 Likes

Hadde faktisk forventet at Funcom stod for hostingen, dette er definitivt billigere for Funcom i lengden. Liker også snakket om hosting provider, så man ikke må kjøre sin egen server for å spille med andre.

Funcom skrev ikke noe om å hoste noe selv? Det kom de til å overlate til hosting providers, eller private? Det var ihvertfall slik jeg leste svaret. (På samme måte som med Minecraft). Det er forresten en ypperlig måte å slippe griefers på. :wink:

2 Likes

Det jeg skulle fram til var at de kommer til å ha en del servere selv, hovedservere, obligatoriske, der alle kan spille. Om de hoster selv eller betaler andre for denne tjenesten spiller forsåvidt ingen rolle for min del, men det beste for Funcom sin del er vell å kjøpe en betalt tjeneste fra en hoster som garanterer 99,9% oppetid.

Griefers vil det være uansett, vil jeg absolutt tro :slight_smile:

1 Like

Interssant Q&A uten de helt store nyhetene, omtrent som forventet.

Ny trailer, preordrers og detaljer om betatesting tolker jeg som at er rett rundt hjørnet!

Det mest positive synes jeg er at det virker som de har klare tanker om hva, hvor og hvordan de vil at dette spillet skal være. Og at det virker som de er kommet langt på vei i utviklingen allerede!

De har tidligere sagt de skal ha en del med egne servere også, hvorvidt det gjelder nå vet jeg ikke

1 Like

De sier dette er en del av deres DNA, alle går rundt med harding og digger å jobbe med spillet. Dette kan det bli produkt av…

7 Likes

Tenk om de hadde sagt det om de forrige spillene de jobbet med! Da kunne AoC og TSW blitt en suksess!

1 Like

Om du forsøker å være sarkastisk eller ei blir jeg litt usikker på, det tåler jeg fint uansett, men det er jo viktig at de mener det da! Hvis en ledelse tviholder på å lage en viss type spill som flere andre ikke er så gira på så får ikke potensialet blomstre :wink: For meg virker som de er hyped eller gir iallefall uttrykk for å være det :slight_smile:

1 Like

Enig. Det er da mye mer givende for utviklerene å lage noe med Conan IP enn f.eks. Pets vs Monsters eller slike ting som Hugo og annet søppel.

3 Likes

Det var jo et snev av sarkasme ja, entusiasmen gjorde jo hverken TSW eller AoC vellykkete finansielt. Jeg ser mao på det som en ganske så irrelevant indikator på om spillet kommer til å gjøre det bra eller ikke.

2 Likes

Det er selvfølgelig en meget relevant faktor! Kan du ingenting om ledelse, organisasjon og motivasjon? Veletablerte sannheter at dette har svært mye å si for resultatene som blir produsert!

1 Like

Jeg har også sett et skifte fra skyhøye finansielle mål og optimisme fra ledelsen, til entusiasme som nå kommer fra folk litt lenger ned i rekkene som har fått mer ansvar og frihet. Det er en av de tingene som gjorde at jeg skiftet syn på selskapet.

8 Likes

Helt enig holmes, det er også en av de viktigste grunnene til at jeg ikke gav opp Funcom for et halvt års tid siden!

3 Likes

Oppsummering fra Q&A fra i går:

• Du kan endre og tilpasse alle karakterer du ønsker å bruke fra ett bredt utvalg raser
  • Det vil være level og erfaringssystem, ikke skillsystem - men ett jernsverd tar mer skade enn i stein, man låser opp byggemuligheter av alt fra våpen og utstyr til bygninger
  • Når kommer spillet? Vi kan si det men da må vi drepe deg, det kan bli “messy”
  • De melder når de får en offisiell hub for fans
  • Alle kan ha server, enten via tilbydere av dette på nett eller via din egen pc - FC vil også ha servere har de tidligere sagt
  • Yog er en av gudene, flere kommer senere
  • Bygging er likt spillene i sjangeren, som Ark, H1Z1 osv, men de liker å tro de har gjort neon smarte forbedringer, man kan innrede med møbler osv samt detaljerike slott og baser.
  • Det vil være forskjellige NPCs (vesenere, dyr osv) som man kan forvente å finne i Conan universet, man skal kunne temme de etterhvert og hjelpe til å beskytte beboelser osv.
  • Det vil ikke være penger i tradisjonell form.
  • Det vil bli implementert flere områder enn ørken etterhvert.
  • Når du dør kan du velge hva som skjer ifht serverregler, du mister alt / ingenting osv.
  • Slossing blir mer brutalt enn AoC men vil IKKE være “tab-targeting” (man trenger ikke sikte)
  • Slossing er skill basert
  • Story will følge Robert Ehoward, finner sted mellom Xuthal og the Dusk - A Witch Shall be Born
  • CE vil være b2p
  • Purge soldatene, (hvor spillet kommer for å ta en som er blitt for kjapt sterk osv( som tidligere nevnt, kan skje på lokasjoner uten folk online, men det vil være steder de ikke går som kan være smarte steder å bygge :slight_smile: MEN, disse lokasjonene har sine negative aspekter.
  • Bygging er veggbasert med massevis av deler
  • Du kan crafte dine egne våpen av ting du finner
  • Snakking vil kunne gjøres med de nær deg som “på ordentlig”.
  • De vil muligens gjøre så man kan temme dyr, som også kan sloss for deg / hjelpe deg
  • Det vil være emotes / gestikulering, vis finger, peacetegn +++
  • Ingen klasseindeling ifht ha du kan bruke / ha på deg
  • Du får reward i AoC ved kjøp av CE, hva kommer info om senere
  • Ingen kombinasjoner i slossing, men en skill-basert affære med fokus på action
  • Det vil bli trolldom, men ikke nødvendigvis for personer utenfor det religiøse systemet.
  • Bevegelsene blir skapt gjennom og fange bevegelsene til skuespillere - realistisk
  • 50 kvadratkilometer ved full launch
  • PvP instillinger bestemmes av serverinstillinger, med mange muligheter til valg
  • CE blir ikke story releatert, men å skape sin egen verden og story
  • NPC / dyr, vesener / skapninger vil bevege seg rundt , “doing their thing”, spise, drikke sloss med andre osv.
  • Det vil være mounts, dvs ting du kan bruke for å komme deg rundt, som skip, hest osv osv.
  • De jobber med mulighet til å “ta med” opparbeidet stasj til nye servere, så man skal slippe å begynne på nytt, men det avhenger av serverregler.
  • Funcom vil støtte streamers og youtubers ved lansering
  • Planen for å utvikle videre og holde det gående er høyt prioritert
  • Dreamworld engine vil bedre netverk optimalisering, håper de :wink:
  • Planer for Guild leveling system, gjennom religion systemet toucher borti det
  • Siden man kan hoste egne servere, så vil det ikke være begrensninger på hva slags instillinger en server har eller kan ha.
  • De planlegger områder ala Conarch Valley med fjell og skog men ikke nødvedigvis til Early access lanseringen
  • Det man har av ressurser for å lage ting osv vil være meget viktig, i tillegg til vanlige ting kan man samle på hoder, hjerter osv.
  • Man skal kunne lage guild allianser etterhvert
  • Du kan at over andres bygninger, ved feks å rive det og bygge ditt eget på samme sted.
  • Hvordan vil dere hanskes med hackere? Svar: “What would Conan do?” :slight_smile:
  • Hvilke planer de har for communitien som helhet kunne de ikke svare på da det ble for mye å dekke på stående fot.
  • De vil ikke si noe om pris enda.
  • Serverinstillinger bestemmer også om man kan lagre stæsj eller om det bare blir borte når du går ut.
  • Nakenhet innebefatter pr nå tits, men de vurderer om de skal ha mer nakenhet etterhvert :wink:
  • Early access vil inneholde ørken og en ikke navngitt by., og legge til flere områder senere.
  • Funcom er stpore fans av ARK og de andre survival games når de blir spurt om hvor mye disse har påvirket dem.
  • De jobber hardt med å optimalisere spillet for hardware i forskjellige klasser.
  • slossing i førsteperson er influert av Elder scrolls, Dark messiah og might and magic etc.
  • De gleder seg tilå snakke mer om det reiliøse aspektet, men det er helt annerledes enn fra AoC “advarer de”.
  • Du vil ha mulighet til å kutte en person i 2.
  • Det er en tredjeperson vinkel / view tilpasset tredjepersonsanimasjoner osv.
  • Ikke satt maksgrense på bygging i høyden, du kan bygge høyt.
12 Likes