Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Today we have another Friday internal playtest and one of the thing we’re
excited to see in-game today is a ton of new building parts! In CONAN
EXILES you will be able to build all kinds of different structures,
piece by piece. While this image shows some of the basic parts, more
advanced pieces will also be available. Building parts will also exist
in various tiers that have different visuals and offer different levels
of defense against attacks. Everything you build is fully destructible,
so it’s wise to think about how to defend your settlements early on!

11 Likes

Her har du nok misforstått. Det er nettopp det du trenger.

Det høres veldig bra ut. Jeg har et nytt combatsystem jeg har kommet over som jeg håper de skjeler til. Skal finne link og legge inn her. Enkelt og bra, men en fin detalj som vil passe meget godt inn i en slik type combatsystem.

Fett. Ironisk nok så har de nå tatt tak i dette etter å lansert et lego spill uten customization og bygging (eller PvP osv). Ser lovende ut

4 Likes

Her er to spill som jeg håper at Funcom skjeler spesielt mye til. Det kan passe godt inn når funcom nå sier at de ser til Elder Scrolls og førsteperson-stilen:

Hele linken her handler bare om combatsystemet. Verdt å lese alt der. Men for å dra ut noe:

Deterministic Combat Animations: Where you aim to attack on your opponent determines what attack your character does. In real sword or melee combat, certain attacks make sense for certain places on an opponents body, while others don’t. If you aim at the head of an opponent with a sword in Cradle, you are given only the attack options that would make sense for striking at someones head with a sword. The same goes for arms, legs, the left and right torso, or any area other area you care to aim. Because these choices vary by weapon, but are the same from enemy to enemy, this system is easy to learn and intuitive to use. Simply by aiming and clicking the left or right mouse button, you are able to choose in real time where and how you will strike.

Weapons and Weapon Weight: Weapons in Cradle are designed with specific strengths and weaknesses in combat, and each unique to their specific character class. Not all weapons are created equal, and not all attacks can be blocked. A heavy mace couldn’t be blocked by a small dagger, and a hit from a short sword would hardly be noticed when blocked by a heavy or large shield. The weight and type of weapon being blocked, as well as weight of the weapon or shield doing the blocking determines how much or little the player blocking or being blocked will be affected. When should I block, and when should I dodge? In Cradle this is a real decision.

http://mojogamestudios.com/combat-development/

Det andre jeg vil fremheve er dette fra mmo’et Black Desert:

Herlig kampsystem

Massive online-spill er kjent for en spesiell type kampsystem der man gjerne låser seg inn på et mål, for så å klikke på forskjellige knapper som korresponderer med forskjellige angrep. Det varierer hvor aktiv man må være, men for de som ikke er hardbankede fans av sjangeren, er det gjerne her interessen ryker. For det utrente øyet virker et slikt kampsystem rett og slett for stillestående. Dette er noe Black Desert Online prøver å rette opp i.

Jeg har aldri tidligere opplevd et så interaktivt kampsystem i et nettrollespill som det jeg har funnet her. Det eneste som kommer i nærheten må være Elder Scrolls Online, men selv ikke der er slåssingen så kjapp og avhengighetsskapende. Som for eksempel en kriger svinger jeg sverdet ved å klikke på venstre musetast. Vil jeg gjøre ting litt mer lekkert, klikker jeg samme tast mens jeg beveger meg frem eller tilbake, og bruker høyre musetast mens jeg beveger meg mot høyre og venstre for å kutte sidelengs. Det hele fungerer sømløst, og mens man ruller unna fiendens hugg og blokkerer støtangrep for så å angripe med full kraft, er man vitne til de flotte animasjonene. Det beste er at man gjør alt selv. Man trykker ikke simpelthen på tasten «7» for å slå ekstra hardt, for så å håpe på at terningen er på din side i det fienden prøver å slå tilbake.

Det er for meg et godt tegn at utviklere eksperimenterer med slåsseformelen i sjangeren, da det tradisjonelle World of Warcraft-systemet er oppbrukt og gammeldags.

1 Like

Movement er også viktig for combat-følelsen. Også her føler jeg at Cradle kan gi gode idèer til Funcom.

Movement
Player movement is one of our primary focusses; puzzles, exploration, and combat all depend on the way you move through the world. After researching player movement across many genres and platforms of games, we have implemented a novel mechanic that provides for an unprecedented degree of full circular motion and control with only the arrow keys.

Aderyn’s Cradle utilizes the standard W, S, A, and D keys already used by most PC games for directional movement, but the movement is both fluid and nonlinear. As a result, the four keys will give you multi directional control usually found in control sticks on game pads.

http://mojogamestudios.com/combat-development/

1 Like

Bra Morty, det er bort fra tradisjonelle mmo battles og mer som dayz, h1z1 osv?

Ja det er jo first-person som er vanlig. Ingen tvil om at den sjangeren for melee combat er i utvikling. Men Ark, the forrest, the culling og de andre gjør det på en dårlig måte. Lager de noe mer i tråd med det jeg poster over her og Elder scrolls tror jeg det vil slå kraftig bra an.

3 Likes

Ny facebook oppdatering :slight_smile:

Og omtrent umiddelbart var det noen som begynte å plukke aksjer.

Liker disse små dryppene med info som kommer.

Men skulle gjerne setr noe litt mer fundamentalt snart, i hvert fall før påske!

3 Likes

Hva er det de venter på?

4 Likes

Lurer på når emisjonen kommer og hva som er grunnen til at TTT. Kommer den ikke imorgen eller tordag er det vel fare for at det ikke skjer noe før etter påske ?

1 Like

jeg finner det vanskelig å se dårlige utfall med at emisjonen utsettes på denne måten. Når ikke det kommer noen nevneverdige nyheter annet enn de dårlige nyhetene om The Park og enda ingen trailer å se, forventer de ikke at prisen skal gå opp på luft for en bedre emisjonspris.
Her er det enten utrolig dårlig eller veldig god tilrettelegging av emisjonen.

Noen ideer om hvorfor det trekker ut på denne måten, annet enn gode nyheter…?

Når, jeg snakker med megleren virker det ikke sånn at ting må skjer nå… Tror fortsatt at de venter med ny innhold fra FC. Nesten at jeg begynner å tror på Bagger påstand om april-mai ett sted mellom 3 og 5…

3 Likes

Men hvorfor flyttet de Q presentasjonen 1 måned fram hvis ting ikke “hastet” ? Da kunne de jo bare kjørt den i slutten av februar som planlagt.

3 Likes

Tror det var for å få best mulig pris på prissetting av opsjoner og konvertering kurs til Jebsen.

3 Likes

Tenk på hvilken pris vi hatt nådd i februar om de hadde ikke gjort det…

2 Likes

Hvis Funcom hadde trengt penger nå OG det hadde hastet, ville de ikke kjørt kriseemisjon på 0.50kr?

Edit : snittet mitt nå er 1.58 fordi jeg har realisert gevinst på veien. Jeg kjøper ikke mer før eventuelt kursen er nede på 1.20 ish, først da er det vist å sitte ned så det monner litt på totalen. Tenker litt slik at med noen saftige Conan nyheter så går den 30-50% på 1-2dager, derfor er det ikke krise om kursen dipper så lenge jeg kan kjøpe på mer senere. Problemet er når kommer nyhetene, derfor er jeg inne nå fordi jeg tror på sikt at kursen står høyt over i dag, samt at jeg ikke vil gå glipp av nyheten som kommer “i morgen”.

5 Likes

Modiphius & Funcom announce CONAN EXILES a new sourcebook for the Conan tabletop roleplaying game

This second collaboration brings Funcom’s upcoming open-world survival challenge to the Hyborian Age!

Modiphius Entertainment, creators of award-winning roleplaying games like Achtung! Cthulhu and acclaimed table top board games like Thunderbirds the 50th Anniversary co-op board game, is pleased to announce CONAN EXILES, a new crossover sourcebook for its Robert E. Howard’s Conan: Adventures in an Age Undreamed Of roleplaying game.

CONAN EXILES is Funcom’s new open-world survival video game, which starts
early access the summer of 2016, based in the world of Robert E.
Howard’s brutal barbarian. In CONAN EXILES, players find themselves as
one of thousands cast into a barbaric wasteland, beset by enemies on all
sides, with their task first to simply survive, then build a community
and flourish.

The CONAN EXILES tie-in sourcebook will adapt areas and gameplay from CONAN EXILES to Modiphius’ 2d20 roleplaying game. Developed in partnership with Funcom’s CONAN EXILES team and Free League Publishing (the designers of the Ennie award-winning Mutant: Year Zero), this sourcebook adapts the critically-acclaimed community development system from Mutant: Year Zero to the rigours of the Hyborian Age.

In both CONAN EXILES and the sourcebook, the heroes face a brutal and
extreme challenge: survival in an isolated and arid land, attempting to
find food, water and shelter, before building a community that might
endure against the threat of neighbouring kingdoms.

Hungry, thirsty and alone, players’ very first battle is against the harsh
environment itself. They’ll need to grow crops or hunt animals for food,
harvest resources to craft weapons and tools and build a shelter to
survive. They can explore a vast world alone, or band together with
fellow players to build entire settlements and strongholds to withstand
fierce invasions.

The Exiled Lands are a desolate region shrouded in mystery where players must ready themselves and their fledgling community against repeated attack. To survive, they will need to manage a small population, forge alliances, build defences, gather
resources, craft weapons, train their forces, weather deadly sandstorms,
battle dangerous beasts and adventure forth into the untamed wilderness
of the Exiled Lands surrounding them. Will those they meet become
staunch allies or steadfast enemies?

As players’ communities become established they will march forth into battle and wage war against their rivals as they fight to dominate the Exiled Lands. They’ll
be able to sacrifice enemy players on the altars of the gods to shift
the balance of power and unleash their fury in savage, fast-paced
combat, executing bloody, bone-crushing attacks that will see heads roll
and limbs fly.

CONAN EXILES promises to be one of the sternest
survival challenges facing Modiphius’ Conan players, a struggle worthy
of the great barbarian himself and this full-color 112 page hardcover
will be beautifully illustrated with concept art and screenshots
from the CONAN EXILES video game.

This is the second collaboration between Modiphius and Funcom, following the recently announced Age of Conan source book which brings many of the popular locations, characters, monsters and magic from Funcom’s celebrated Age of Conan MMORPG video game to Modiphius’ Conan: Adventures in an Age Undreamed Of.

The Conan Adventures in an Age Undreamed Of Kickstarter
The Kickstarter for Conan: Adventures in an Age Undreamed launched
on Tuesday 16th February at 12 Noon GMT and reached its initial goal of
45K in under two hours. As of mid March, it had met all of its stretch
goals, with nearly 2800 backers pledging over £270K, making it
Modiphius’ biggest Kickstarter campaign to date. The Kickstarter ends on
Sunday March 20th at 8pm GMT.

7 Likes

Kan noen utdype litt om dette sammarbeidet som de har gående? Hva vil dette ha og si for Funcom konkret? Har de hjulpet Modiphius med utvikling og kan derfor innkassere royalties, eller er den kun en godkjennelse gitt slike at de kan bruke CE matriell i sitt eget produkt? Lurer på i hvilken grad Funcom er involvert og hva som investeres fra deres side.