Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Tolker det som at det ikke vil tjenes noe ene eller andre veien sånn direkte, men at de er mest ute etter nettverkseffekter markedsføringsmessig og at begge tjener på det sånn sett. Men det kan være mer langsiktige konsekvenser av et samarbeid. Kanskje de til og med planlegger flere ting å samarbeide om allerede. Jeg tror jo det kommer ett spill til fra Hyboria. Mulig vi får høre mer om det neste kvartal.

3 Likes

Kan ikke se dette er nevnt av Funcom i noen av rapportene eller blitt meldt over børs, så tenker du har rett i at det ikke vil være relevant sett fra et økonomisk ståsted. Gøy for intresserte med ekstra innhold/mer omfattende produkt, men spørs hvor mange nye kunder de kan rekruttere fra Conan brettspillet. Disse potensielle kundene tror jeg allerede er bevisst over CE. Det kommer jo også en Conan film med Arnold Schwarzenegger som jeg tror kan skape en om ikke stor, betydelig synergieffekt.

Ville vært dumt å investere energi og tid i lite nyttig reklame når de er på et stramt tidskjema med å få ut spillet samt ønsker emisjon for å finansiere utviklingen og markedsføring. Derfor stiller jeg meg litt undrene til samarbeidet foreløpig.

1 Like

Jeg tror ikke mer enn en promille av potensielle kunder av begge aktørene har hørt om noen av disse produktene. Og selv de som har hørt om det, vil ha større sjanse for å kjøpe et av spillene jo flere ganger de hører om det. Det er vel også en grunn til at Coca cola har verdens største markedsføringsbudsjett. Alle har jo hørt om Coca cola…

3 Likes

Regner med at dette ikke er kostbart for noen parter og gratis reklame er sjeldent dumt. Men for at CE skal selge mer ved hjelp fra denne “sourcebooken” (som er eneste avslørte detalj om samarbeidet?) må disse potensielle CE spillere kjøpe brettspillet. Markedet for brettspill er stort og monopol og sjakk er veldig populært, men de er også i en helt annen liga enn Conan. Ser ikke for meg drøye salgstall for “ROBERT E. HOWARD’S CONAN: ADVENTURES IN AN AGE UNDREAMED OF” og derfor liten effekt for CE mht. rekruttering, til tross for mange tilhengere. Om det viser seg å ha positiv effekt er det flott for FC, og jeg trekker ydmykt tilbake min pessimisme^

1 Like

Jeg er nok ingen kunde på spillmarkedet, men det er interessant å følge FC som aksjonær og dere forumdeltakeres betraktninger rundt utviklingengen av CE.

Men jeg har et spørsmål: hvilken aldersgruppe er målgruppen for CE?
Leste et sted her at en nevnte 10 år og oppover. Den er jeg uenig i! Jeg ville tro at spille ble anbefalt 18 års aldersgrense?
Hvor drøyt tror dere CE er? Hvordan var AOC?

Som dere forstår, jeg spiller ikke, men har en sønn på snart 14…:grinning:
Jeg forsøker å ha litt kontroll med hva han holder på med…

3 Likes

Conan Exiles får vel aldersgrense 18+ mtp både nakenhet og vold. Samme med Aoc mener jeg.

6 Likes

Flere som sier det samme som bl.a. meg:

“I agree, I think Rust is a great template for survival games and many of the games elements would transfer really well in to Conan Exiles. I’d be pretty happy tbh if Conan Exiles turned out to be Rust w/o guns and a more fleshed out melee combat system.”

3 Likes
3 Likes

Hei :slight_smile:

CE går under genre “survival games” som er veldig i vinden de siste 2-3 årene. Det som gjør at de skiller seg litt ut i mengden er det @Morti quoter over meg.

Aldersgruppen vil nok være rundt 14-30 +/- selv om aldersgrensen er 18+ ^^

Kom over en side med litt info over 2 tilsvarende spill. Hvor mye den er til å stole på er usikkert da jeg tror det er kun 1 plattform (PC/Steam) og en side i beta, men den gir en fin indikator på hva som er mulig dersom det virkelig slår ann!
Så får du bare knuse litt tall på kalkulatoren dersom spillet selges for 20-30$ :smiley:
Tror det kan bli dumt å ikke ha en posisjon i Funcom!

ARK : http://steamspy.com/app/346110 “Owners: 2,901,024” "Players in the last 2 weeks: 545,050 "

RUST : http://steamspy.com/app/252490 “Owners: 3,650,329” “Players in the last 2 weeks: 500,749”

4 Likes

Are you civilized… or are you a barbarian? #conanexiles

Har et håp at det skal gå an å spille sivilisert i Conan Exiles. For de av oss som ikke er så barbarisk innstilt. Og at spillet kan vinkles mot en litt mykere side med tanke aldersmessig (ref. bygging og forsvar). Er det for mye å håpe i et Conanunivers?

7 Likes

Personlig kunne jeg tenkt meg en survival spill variant nærmere The Long Dark i formen. Klar favorittspill for meg siste par årene! Men det er nok hverken lurt eller så veldig forenelig med Conanuniverset og multiplayer aspektet…

:slight_smile:

Yes, nå begynner det å komme presse!

Sjekk facebook/twitter/etc

6 Likes

Make sure to pick up the April issue of GameInformer. There is a full page article on CONAN EXILES in the magazine!

8 Likes

YES nå begynner det! Husk kurven på aksjen før AOC og TSW release. History is repeating! :stuck_out_tongue:

Som jeg har sagt før (min teori) kommer Funcom til å kjøre emisjon på høyest mulig kurs. Enten når dato er satt for early release eller like etter early release.

1 Like

Høyeste på 3 år er på 7,36.
Hvor høyt ser du for deg vi kan gå før en eventuell emi?
Regner med vi ikke vil nærme oss i det hele tatt 7,36.

Kanskje vi nærmer oss når det nærmer seg release på CE?

Personlig har jeg ikke tro på høyere kurs enn 3-4 før salgstall taler for “moderat suksess” eller bedre. Tror det blir spennende å følge med på det denne gangen.

Edit: men man vet ALDRI med Funcom! :wink:

1 Like

Jeg tror minimum 3-4 før emisjon, base case er 5 men jeg håper på 10 før release. Når AOC klarte 52, TSW klarte 25 og LMO klarte 7,36 bør vel CE klare 10? :stuck_out_tongue:

3 Likes

Ikke minst dette: Under utviklingen av TSW fikk aksjen to voldsomme rykk:

  1. Publisher-avtalen med EA.
  2. Artikkelen i et gaming-magasin (første-siden PCGamer) der det stod at han som testa det måtte bli dratt fra maskinen (så hekta var han).

Gjentar historien seg igjen?

4 Likes

Jo lengre tid til en evt. emisjon kommer, jo høyere går kursen også.
Høres banalt ut, men kommer vi til juni uten gjennomført emisjon, så skal eg ikke si ett tall, men basert på tidligere kurser i forkant av spilllansering, så er det bare fantasien som grenser dette.
Men, eg tror en emi kommer, så blir det jo heldt opp til hvordan denne gjennomføres, og avgjøre hvilket nivåer vi kan snakke.
Normalt sett blir jo gjerne kursen å gå ned, da det gjerne må settes en rabatt, så spørs fra hvilken kurs utgangspunktet er/ blir.

7 Likes

Av mangel på informasjon rundt emisjon og spill, er det naturlig å se på kurs historikken. Kursen går “alltid” oppover før release. Dette veit Funcom da dette er “proffer”. Det blir derfor naturlig for Funcom å kjøre emisjonen ikke så ulikt som de gjorde rundt TSW. Jo nærmere vi kommer sommeren jo mer “sannsynlig” blir denne “teorien”.

4 Likes