Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Har vi fått noen indikasjon fra Starbreeze hvordan konsollsalget av DbD har gått?

Vi har vel rundt 120 nye reviews på Steam, så det burde være minst 6000+ salg siden utvidelsen ble sluppet, mest sannsynlig endel mer ettersom antall reviews er en laggy indikator.

Når det kommer til google trends, så er den på 72, igår på samme tid var den på 92. Tyder på at hypen er litt lavere i dag. Jeg er egentlig godt fornøyd med tanke på at Lirik ikke streamer i dag.

Ref: https://trends.google.com/trends/explore?date=now%207-d&q=Conan%20exiles

På twitch, så blir det bare streamet av 2440, så mye lavere enn rundt 50k i går (30k var Lirik).

Jeg solgte noe i dag, og kjøpte det tilbake billigere. Jeg tror det kan bli en stunds tørke framover (begynner om en uke eller så), hvor det skjer lite i Funcom og aksjen går inn i en dødperiode hvor den trades mindre. Jeg synes market cap på Funcom fullt utvannet er greit nå. Jeg er dog usikker på hvor langt ned kursen skal. Det kan godt være vi bare kommer til å vake rundt der jeg kjøpte igjen, og xbox-salget kan potensielt ta seg opp hvis de får fikset de større tekniske problemene.

Det er ingen tvil om at CE nå ser virkelig pent ut, har sett noen bilder fra de nye områdene hvor jeg fikk lyst til å ta screenshot fordi det så så bra ut. Nå gjelder det bare å få gameplayet til å bli like bra. De har heldigvis fikset de fleste (alle?) kjente exploits i spillet, så når de får ryddet opp i de tekniske problemene etter lanseringen av utvidelsen, så håper jeg de setter fullt fokus på AI og The Purge, som jeg tror kan bli en veldig bra feature.

1 Like

Nei men kanskje vi får vite noe ved kvartalsrapporten neste torsdag :slight_smile:

2 Likes

Mulig jeg surrer nå, men ble det ikke sagt på en Q-presentasjon at The Park solgte omtrent like mye på konsoll som på pc? Det var i så fall fordelt på både Xbox og Ps4 (men jeg finner ikke dokumentasjon noe sted, så kanskje har jeg bare funnet på dette i mitt eget hode)

2 Likes

Siden salgstall lagger, tror dere vi passerer 650 ila helgen?

Antallet medlemmer er nå 175248
175248*pi = 550558 estimert solgte på PC. Estimatet ligger litt under steamspy og den er kjent for å underestimere så kan fort være at man skal øke med 20% her. Og denne pi-faktoren er også forventet å øke etter som tida går.

1 Like

men pi-faktoren er helt klart for lav nå. Fra og med i morgen bruker jeg pi =3.248. Det stemmer perfekt med dagens steamspy-tall og steamspy er også kjent for å underestimere fort 20%.

3 Likes

Reviews er også en laggy indikator, så tallet er høyere.

1 Like

Reviews er ikke lag på, er bare at det oppdateres ganske sent på dagen.

Det er mange som ikke skriver review etter første dagen de for spilt, så hvis det selges 10k dag 1 og 0 dag 2, så vil dag 2 fortsatt ha masse reviews.

1 Like

15.plass på GTA, reviews fra helvete, av folk som har spilt spillet maks ett par timer og mye forbanna kinesere, skriver ikke ordentlig reviews engang, bare masse kråketegn…

Jeg lurer på om de reviewsene er kjøpt og betalt. Det som går igjen i nesten samtlige er at de har spilt mellom 0,3-0,5 timer, eller så har de ikke spilt de to siste ukene…

Høres ut som folk tror det er en konspirasjon at CE får dårlige reviews, kanskje greit å ta inn over seg at spillet ikke er “verdt” mer? Nå skal det sies at EA spill generellt får elendige reviews, ARK som har solgt 10x så bra har 67% / 58%. vs CE sine 64% / 39%.

1 Like

Jeg tror ikke det er noen konspirasjon med reviews, men synes det er litt for mange som kun har spilt <2 timer som skriver negativt og at begrunnelsen deres for det er veldig vag.

FUNCOM vil ikke kommunisere flere salgstall fra Conan Exiles. Verken på Pc eller andre plattformer. Det har jeg epost fra Schreiner på.

1 Like

"We have no plans to communicate any sales target for Xbox and PS4. The potential is great as we have communicated, but is dependent many factors, press and player reception of the game and company being amongst those factors. The only concrete comparison we can do is sales figures for our game The Park, but as this is a completely different game in a completely different genre it is difficult to know if this will correlate with Conan Exiles.

We have already reached our 12 month goal, thus this is a huge success. We are not planning to repeat ourselves in stock notices as such, and we encourage all shareholders and interested parties to follow the games performance on all our official channels. You can find more useful information in our Q&A section here: http://www.funcom.com/investors/funcom_investor_qa

Regards,
Ole Schreiner
EVP Business Operations
Funcom

16 Likes

De kineserne som aktivt holdt på å ødelegge for andre, årsaken til regionsperren, var vel mistenkt i retning konspirasjon. Ark som hadde sponset litt vanskeligere start for en konkurrent var vel praten her på forumet. Vet for lite om pvp survival, kun spilt for meg selv CE siden jeg ikke har veldig moderne pc, så kan ikke uttale meg om sannnsynelighet hertil. Men mye negative reviews som blir lesset på akkurat nå kan kanskje relateres samme vei? Er vel tross alt et Ark slipp om kort tid? Blir vel for konspiratorisk, men var nå en tanke.

2 Likes

Det er ikke vanskelig å kjøpe gode eller negative reviews. Jeg la merke til at For Honor så ut til å ha kjøpt seg gode reviews på Steam i det at det ble lansert. Men det er i alle fall litt mer stuerent enn å kjøpe negative for å sverte en konkurrent. Det er sikkert enda lettere å få til dette i asiatiske land. Sier ikke at det er sånn for CE, men er det ikke litt merkverdig at mange som ikke har spilt spillet de to siste ukene, legger inn negative reviews i det spillet slipper en expansion og er på salg?

3 Likes

Nesten alle kinesiske negative reviews nevner Lock Area. Dem er nok ganske forbanna p[ regionsperra

Sen behöver ju inte alltid dålig user score innebära dålig försäljning:

:wink:

2 Likes

https://mmos.com/editorials/otherland-has-hundreds-of-fake-paid-reviews-on-steam

4 Likes