Har vi fått noen indikasjon fra Starbreeze hvordan konsollsalget av DbD har gått?
Vi har vel rundt 120 nye reviews på Steam, så det burde være minst 6000+ salg siden utvidelsen ble sluppet, mest sannsynlig endel mer ettersom antall reviews er en laggy indikator.
Når det kommer til google trends, så er den på 72, igår på samme tid var den på 92. Tyder på at hypen er litt lavere i dag. Jeg er egentlig godt fornøyd med tanke på at Lirik ikke streamer i dag.
Ref: https://trends.google.com/trends/explore?date=now%207-d&q=Conan%20exiles
På twitch, så blir det bare streamet av 2440, så mye lavere enn rundt 50k i går (30k var Lirik).
Jeg solgte noe i dag, og kjøpte det tilbake billigere. Jeg tror det kan bli en stunds tørke framover (begynner om en uke eller så), hvor det skjer lite i Funcom og aksjen går inn i en dødperiode hvor den trades mindre. Jeg synes market cap på Funcom fullt utvannet er greit nå. Jeg er dog usikker på hvor langt ned kursen skal. Det kan godt være vi bare kommer til å vake rundt der jeg kjøpte igjen, og xbox-salget kan potensielt ta seg opp hvis de får fikset de større tekniske problemene.
Det er ingen tvil om at CE nå ser virkelig pent ut, har sett noen bilder fra de nye områdene hvor jeg fikk lyst til å ta screenshot fordi det så så bra ut. Nå gjelder det bare å få gameplayet til å bli like bra. De har heldigvis fikset de fleste (alle?) kjente exploits i spillet, så når de får ryddet opp i de tekniske problemene etter lanseringen av utvidelsen, så håper jeg de setter fullt fokus på AI og The Purge, som jeg tror kan bli en veldig bra feature.