Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Positive salgstall.

1 Like

Fra lørdag, søndag og mandag ja… :wink:

RoK har solgt 506k, Conan Exiles kan være i nærheten til rapporten.
Gleder meg til å se likes på steamcommunitien når de kommer med gratis expansion (adding av biome) av spillet.

Nå er det viktig for Funcom å vise fremskritt i utviklingen, ellers begynner sikkert helgetallene å droppe de neste helgene. Men jeg har tro. Dette ser bra ut :slight_smile:

Det som er viktig er å forsette bugfixing og optimalisering av spillet og servere. Når det er gjort kan de tenke på mer innhold.

Enig, derfor tror jeg de gjør som de gjør nå med mer tid pr patch, slik at endringene blir større da de først kommer. Jeg håper de har ett “feilfritt” spill ganske kjapt og at vi får en intro til den nye biome ila mars. Spørsmålet er vel om de fokuserer på utgivelse av Xbox versjonen først og at biome kommer etter? Markedsføringsmessig er kanskje det smartest da lansering Xbox vil generere mye oppmerksomhet, og derfor la denne seile i 1 mnd tid for så å lansere første oppdatering av biome på sen vår/førsommer? Men så kommer jo TSW også oppi alt, så det er mye som skjer fremover. Funcom er nok ett godt alternatv for 2017 :slight_smile:

I går var det bra salg i forhold til ARK, så i dag er modellen litt opp i forhold til i går!

EST SOLD 396,385
EST SOLD % 67.32%
UNCERTAINTY+/- 18,332
MAX 616,082
MED 588,849
MIN 561,616

Har også fjernet “MED” salget for å få bedre frem kurven til faktisk akkumulert. MED ligger uansett ca midt mellom de to MÀX/MIN…

Ellers kan det være verdt å nevne at dag 1-7 (0-6 i chartet) solgte vi i snitt 40.161 enheter hver dag, for dag 8-14 (7-13) solgte vi i snitt 13.985.

6 Likes

Jepp, blir nok kniving om den plassen mot Q4. Men for all del, det er vel ikke 10.ende plass som er ambisjonen lenger? Tror de bør oppjustere til topp 5 :slight_smile:

Helt klart smartest å komme med første Biome før Xbox launch, helst innen 3 uker. Dette for å sementere seg som et spillselskap som leverer bedre enn alle andre både på bug fixes og på content updates.

Edit: Med forbehold om at biomen er rimelig ferdig og fri for bugs. Om det skaper mer problemer enn forventet kan det virke negativt på user reviews.

2 Likes

Dette er søndag, mandag og tirsdag. Tyder på at søndager er en viktig dag.

2 Likes

Jepp, søndag er dagen jeg gamer mest så gjelder sikkert andre også :slight_smile:

3 Likes

Målingen var som forventet for meg faktisk gitt den forrige målingen. vi vet at Søndag er en viktig spill-dag og den er med i denne målingen.

1 Like

Det er sant, men mandag og tirsdag var også med, og spillet har begynt å falle på listene.

Hvor mange solgte blir det i løpet av februar tror du?

Jeg antar det blir mellom 520-550 ett sted. Synes det er en en god start, penga renner inn :slight_smile:

2 Likes

Spillet faller litt på steamlistene, det er vanskelig å si hvor mye det betyr i salg, men 500k er innen rekkevidde. Vi vet nok mere om noen få dager med nye steamspy-tall.

Det kan hende at spillet selger omtrent like bra som før, bare at de andre selger bedre, men mest trolig faller salget nå en del, men hvor mye 10%,25%,50%? Det er vanskelig å estimere. Kanskje ved å se på andre spill på steamspy som har vært på topp på steam og så falt ned til 3.-10. plass kunne gi svar. Dead by Daylight eller Stellaris har vært i samme situasjon.

1 Like

For min del trur eg det er veldig vanskelig å sei. Eg meinar at det ikkje er noko i vegen for at dei skal selge 1-2 mill i 2018. For meg er det vanskelig å argumentere for korleis “Fullversjon”, utvidingspatcher og moddemiljøet tar imot spillet. For meg ser det opent ut, det kan slå greit ut, det kan også bli ekstremt bra.

Definitivt en god start, og dette er også reflektert i kursen, spørsmålet er hvordan det går videre.

Jeg ser at CS:GO hadde lavere estimat i dag enn i går (dvs negativt salg), så jeg tror ikke vi kan si veldig mye om salget per dag usikkerhetsmarginene er rett og slett for store, men det går an å ta snittet over flere dager, og når det kommer en god dag så gir jo det et høyere snitt.

1 Like

Han påpeker bare det åpenbare, nemlig at den type fall er helt naturlig. Det er mye hype rundt spillet ved lansering pga ekstrem eksponering via twitch etc. Den hypen er over og vi vil nå gå mer mot en stabilisering av salgstallene. Nå handler det om å få et så høyt som mulig gjennomsnitt ut året. 2.5k i snitt så er vi godt over millionen i 2017, noe som må regnes for å være bra. Det er vi langt over fortsatt, så salgstallene kan fortsatt gå ganske mye ned før det er kritisk.

2 Likes

For meg er spørsmålet om kursen skal til 8 eller 15 kroner, dvs hvor bra går det videre.
Bare melding alene om ny tittel representerer fort en økning på noen kroner i hype/forventning. Selger CE i tillegg så kan man jo tenke seg hvordan det slår ut på prisingen av spillet.