Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

6’a ser jag?

Ja det var feil. Sjekket også.

Beklager, cachen i nettleser lurte meg.

Ta deg en gjennomlesning til @laplagam
Hvor relevant er det i forhold til innlegget som her blir besvart?

Det er relevant fordi du skriver at salget stuper. Jeg er bare lei av krisemakseringen og hvordan salget stuper hele tiden uten å faktisk ta til sammenligning hva som er normalt med spill, nemlig at salgstallene faller. Det hele bunner vel i at det er vanskelig å gi slipp at CE ikke er ARK.

5 Likes

Ark 2.0?

1 Like

Innlegget her tar for seg det bratte fallet fra release til i dag i CE, dette samenlignet med Ark og Rust sine fall i samme fase, bare her 1 mnd etter release. Det er ikke krisemaksimering, det er å se på det som ikke nødvendigvis ser positivt ut pt. Dette er ikke en personlig mening. Det er grafer, svart på hvitt!
Det er mye hype her og det er potensielt en stor oppside, men man kan også se seg blind.

Men for all del, kjør utelukkende fokus på det som er positivt. HO style

Vil vel si at HO style er det motsatte.
På sikt er det mye blå himmel, også i det korte bilde triggervis

Jeg synes det er ganske balansert her? Det må være lov å argumentere mot argumentene mot? Ellers blir det en dårlig diskusjon.

3 Likes

Argumentene mot har vel til gode å sette opp en vurdering i salgs estimater for 2017-2018 basert på hva vi vet. En bear case langsiktig om du vil. Dette tiltross for at du ofte ser personer med negative vinklinger komme med utsagnet ‘positive forventninger er allerede kalkulert inn i nåværende pris’.
I stedet er det som regel enkeltmomenter som kan sees på som negative, men med lite kontekst.

1 Like

Jeg kan ikke si meg enig.

Klart det er lov, det var jo hele poenget med å dele det her.
Problemet er at det ikke argumenteres på den aktuelle situasjon/problemstilling.

Men, det er greit nok. Jeg skjønner at dere ikke vil fokusere på denne siden av casen.
Jeg bare syntest det var verd en diskusjon.

1 Like

Nå roter du, igjen ta deg en ny gjennomlesning @laplagam
Dette blir for dumt!

"Hvordan skal man tolke fallet i “Steam’s player numbers” på CE mot Ark og Rust?

Ark 80K ved release. Etter en mnd ned til 75K (Nedgang på 5K a`6,25%)

Rust 59K ved release. Etter en mnd ned til 49K (Nedgang på 10k a`17%)

CE_ 53K ved release. Etter 14 dager ned til 33K (Nedgang på 20k a` 37,75%)

Mulig jeg legger for mye i disse tallene, men jeg er langt i fra overbevist over denne utviklingen.
Det er tidlig ja, men kurven peker rett ned. Hvor mye betydning skal man legge i dette?

1 Like

Ser ut som en god utvikling for min del. Vi flatet ikke ut da det kunne se ut som at det skulle skje og har nå gode salg/dag.

Antall spillere ser vi “stuper” i hele bransjen på grunn av For Honor. Så kan du velge om du tror det blir langvarig eller kortvarig.

Uavhengig av om For Honor blir bra eller dårlig har vi mer enn akseptable tall. Vi får se hvordan det blir når Steamspy tar igjen nåtiden, om det viser seg at vi fortsatt selger over 10k/dag, men spillertallene blir liggende mellom 10-20k synes jeg ikke det er noe krise. Fra investorsiden bryr vi oss vel kun om salg?

Målet jeg har er 4k salg/dag i snitt ut året og bunner over 10k spillere på sikt. Med det ligger vi godt an når nytt content kommer/xbox launch. 4k salg/dag= 1276000 solgte i 2017 på Steam. For å nå dette på Steamdb trenger vi 2,76k salg/dag i snitt. Det tror jeg vi klarer lett.

2 Likes

Spillet er dyrere da - hehe @Onns er blitt den mest hausete på forumet :joy: Da tror jeg det kan gå bra.

4 Likes

Med tanke på utvikling i starten spesielt.
Problemer med å få spille, logge inn, servere whipet progress titt og ofte og slikt er vell en sannsynelig påvirkning i utviklingen du påpeker.
Spekulasjoner:

• En mer voksen spillerbase som vet hva de vil ha, og ikke vil ha, som ikke er interessert i å spille for mye om de føler det er ustabilt, men heller venter litt. Men likevell hadde økonomi fritt til at de ønsket å prøve.
  • Konkurrentene i bransjen kjørte på med markedsføring slik at de kunne fange opp en større andel av de som har opplevd ustabilitet i CE, men hadde sansen for survival sjangeren.
    Dette kan indikere Conan har fint potensiale fremover med perioder med fine salgstall når de markedsfører seg. Konkurrentene har sine problemer tross alt.
  • Conan merket markedsfører til en gruppe som er mer RP interessert, dette gjelder meg, så NIOH til PS4(ikke på steam) har en stor del av CE spillere hos seg om dagen. Dette gjelder selvfølgelig For Honor også. CE vil fortsatt være aktuell for denne gruppen fremover, men vil nok påvirke antall aktive spillere som kan spores i større grad enn rene survival spill som ikke har et så tydelig fantasy brand.
  • Tror om du følger survivalspill som bransje, alle de store merkenavnene, vil du kunne spore en tendens til fall hos alle disse de to ukene. Hype opp med mye markedsføring hos flere av de aktørene, og CE som ble sluppet. Så går hypen litt ut av bransjen, og nedgang derfra. Dette tyder bare på at survival spill henvender seg til spillere i flere sjangre. Og vil være en viktigere tendens å sammenligne mot, enn CE ved release mot ARK ved release og Rust ved Release.

Dette er synsing, spekulasjoner. Jeg er ikke så bekymret over denne utviklingen at jeg har lyst å grave meg ned i forskning omkring det, syns Funcom med CE fremstår svært bull.
Tror forresten ikke du kan trekke mange slutninger fra tallene dine annet enn at du er usikker, og at ditt forhold til selskapet og dets situasjon ikke er god nok. Om det er fordi du sitter for tungt og ønsker å sitte mer i andre aksjer, eller har behov for uttak vet jeg ikke. Men din bekymring viser tendens til for tungt lastet i forhold til hva nattesøvn angår.
Det fundamentale i selskapet burde gi stor trygghet, og dagens kurs bli oppfattet som god innkjøpsmulighet etter hva jeg kan se. Sliter bare litt med vekting opp mot andre selskaper selv =]

6 Likes

Takk.
Nå begynner det å ligne noe som kan minne om balansert diskusjon, på tema. Det er bra!
Hva gjelder spekulasjoner i frykt og last så kan jeg betrygge med at jeg ikke har posisjonert meg i funcom etter jeg solgte forrige uke. Vurderer ny inngang, og analyserer begge sider før jeg eventuelt går inn igjen.

2 Likes

Ja, @onns kjenner iallefall bransjen gjennom sitt tette forhold til Starbreeze. Det ser lyst ut for både Funcom og de som har lyst å satse på de :slight_smile: Bloddopa aksje
:slight_smile:

1 Like

Frykt kan være så mangt, jeg sover dårligst om natta hvis jeg har for lite aksjer i Funcom.

5 Likes