Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan The Barbarian - Q1 2019?

Hva tenker dere om neste satsing på Conan IPen? Sjanger? Lansering?

Hva jeg kunne tenkt meg å sett er et single player spill med større fokus på historiefortelling, slik at spilleren kan bli bedre kjent med universet, som igjen kan kan gjøre eldre spill mer interessante for vedkommende.

1 Like

Selv kunne jeg tenkt meg et enkelt brawl/team based FPS (S blir vel feil, siden det vil være snakk om andre type våpen).

Tenk Overwatch/Team Fortress 2. Billig å produsere, vanskelig å balansere og gir rom for å tjene mye penger på mikrotransaksjoner / loot boxes. Kanskje for sent å komme med i 2019…?

Edit: Billig å produsere, da de ikke trenger å produsere mer enn 6-7 brett, 10-12 models og en rekke skins/modifikasjoner på våpen og rustninger. Også enkelt å voice, modellere og lage bakhistorie. Se på Overwatch som har laget historie gjennom comics, animated shorts og en slags wiki.

5 Likes

Ja! Type “God of War” eller “Horizon Zero Dawn”… :wink:

1 Like

Som jeg ser det, så kommer Funcom til å drive utstrakt gjenbruk av assets fra CE, det er helt klart. Det burde senke kostnadene betraktelig og få mye kortere utviklingstid enn de ellers kunne klart.

  1. Lagbasert, PvE eller PvP. Tenk sieges fra CE
  2. Storyfokusert singleplayer

Jeg tror begge deler kan være en god ide. Hvis man ser på Playerunknowns Battlegrounds, så er det basert på tidligere konsepter på modder til survival spill. Problemet med å gå i den retningen er at man nok burde ha prøvd seg fram en 2-3 modder/spill før man treffer “riktig” oppskrift, PB er vel tredje forsøket fra den utviklerene på mer eller mindre samme konsept. Det er et high risk/high reward konsept. Dvs, risken er redusert betraktelig pga gjenbruk av assets, så medium risk/high reward?

Et storyfokusert singleplayerspill (evt coop?) tror jeg kan være en god ide, rett og slett fordi f.eks. AoC og TSW begge to var spill hvor storyen var veldig godt laget, men ble “ødelagt” av grindingen fra MMORPG biten. Det var i utgangspunktet dette jeg håpet Funcom skulle lage når de sa de hadde fått lisensiert Conan IP-en igjen. Funcom har også utrroooolig mye materiale å ta av når det kommer til Conan for et slikt spill, og hvis det er vellykket, så kan de lage 100 oppfølgere tatt rett fra Conan-loren.

På kvartalspresentasjonen var det klart at Rui var veldig fornøyd med at de hadde kjørt CE som Early Access, ettersom de da ikke har kjørt på med masse utvikling som man etterpå ser kjørte spillet i feil retning, men hele tiden har kunnet fokusere på de tingene de ser ikke fungerer bra. Den utviklingsmetoden passer bra til et multiplayer-spill hvor de kan ta et ganske “rått” spill og hive det ut i EA. Det fungerer ikke like bra for et storydrevet singleplayerspill.

4 Likes

Personlig håper på et spill av typen Skyrim/Gothic/Morrowind. Passer ideelt å bygge på i forhold til CE engine med tanke på gjenbruk og samtidig en sjanger og type som har svært stor spillermasse. Tror det kan generere bra med inntekter dersom de klarer å lage en bra story.

Jeg tror Funcom kommer til å lansere et spill der du skal sloss deg gjennom etasjer i et tårn, der det blir nye fiender og vanskeligere for hver etasje. Jeg tror dette kan bli et enkelt spill med coop og global leaderboards

Du tror Funcom kommer til å lage @Morti sin ide? :smiley:

Det hadde vært morsomt hvis Funcom lagde et originalt spill. Hvis de har klart å lage en skikkelig AI, så kan de f.eks ha et spill hvor spillerene skal bygge opp et forsvar og forsvare seg mot stadig sterkere motstandere. Evt, så kan de lage ett med to lag, hvor ett skal bygge og forsvare, mens det andre skal angripe.

Ideen til det tok jeg fra en stream av Conan Exiles på en server hvor det var en gruppe som skulle ta en borg i Conan Exiles og en annen, litt mindre gruppe forsvarte den. Det var noen regler for hvordan du kunne bygge forsvar som gjorde det mulig. Ganske kult opplegg egentlig, og det hadde brukt ett av CEs sterkeste punkter, nemlig byggingen.

4 Likes

Ja, jeg tror de lager @Morti sin ide. Jeg tror det er overkommelig som et “minispill”

1 Like

Jeg kunne ønske meg et Conan spille i sjangeren lik Tellatale sine Walking Dead Spill. Med tegneseriegrafikk og greier. Episodisk der man gjenlever de gamle historiene til Conan. Kjent historier som alle kjenner som f.eks elefanten i tårnet.

Er mer fordi jeg har lyst på dette og vettafaen om det hadde blitt cash.

2 Likes

Tror det er mindre arbeid for Funcom å lage det i CE-grafikken, men ja, noe i den retningen tror jeg hadde blitt bra.

Lag et tegneseriefilter og sleng på. Problem solved? : D

Kunne godt sett et story mode conan spill også i telltale form. Kanskje latt Red Thread games ta seg av det :slight_smile:

Ellers, hvis Funcom skulle lagd det ville jeg helst sett det i skyrim type format med litt open world hvor en gjør missions.

3 Likes

Åh, TF2 <3
Conan Fortress 1 <3 <3 <3 <3

1 Like

Etter å ha vært innom Funcom på tirsdag, så er det klart at de er veldig klare for å lage et spill som er knyttet opp mot serien Amazon planlegger å lage. Men, som Rui nevnte, Hollywoodprosjekter tar notorisk lang tid. Filmen som ble tenkt på i 2004 og planlagt i 2006 kom i 2011.

Andre ting som Funcom nevnte er at det tar mye mer ressurser å lage et singleplayerspill enn et multiplayerspill. Det å lage scriptet content er svært tidkrevende. Det hadde tatt dem dobbelt så lang tid som å lage multiplayerspillet Conan Exiles. Singleplayerspill er også vanskelig å selge mange av. Multiplayerspill er notorisk binære. Enten slår de an og selger grisebra, eller så selger de crap. Det er nok ikke tilfeldig at spillet USA-avdelingen skal lage et coop-spill.

Med det nye kampsystemet Funcom har laget for Conan Exiles, så tror jeg Funcom godt kunne laget et Conan-spill hvor man skal snike, sloss og stjele. Litt som Payday fra Starbreeze. Tror det kunne blitt en god mix av story, multiplayer coop og rpg-elementer. Ting jeg mener Funcom er gode på.

11 Likes

Ergo så får vi kanskje ett multiplayer spill, men ikke conan, men hvor mye av kamp tekniske vil bli brukt? Tenker bare litt høyt her

1 Like

Det ena behöver inte utesluta det andra. De kanske gör ett spel både med SP och MP. Funcom själva kanske gör MP delen och outsourcar SP delen till någon annan , exempelvis The Bearded Ladies? :slight_smile:

Conan 4-player COOP Ala Vermintide? Bra combat, sorcery, rpg-progression, gore och stora bossar. :sunglasses:

4 Likes

Single player FTW.

1 Like

Hva med et ce spill alla bannerlord? Dette passer med lore og mye av inneholdet kan repakkes. Dette blir nok moddet når spillet er ute da teleport allerede er content. Du kan save ditt castle og gå på tokt mp og sp.

Owners mount and blade : 1,2mio