Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Stemmer det. Poenget i utgangpunktet var at det ikke var snakk om noen skyhøye utgifter ifbm. MYZ-PR.

1 Like

Ting skjer.

10 Likes

Fint med litt aktivitet :blush: Veldig spent på hvor mye oppmerksomhet de greier å skape. Litt skuffende lite oppmerksomhet etter reveal synes jeg så de har en jobb å gjøre.

318 følgere på den Twitter kontoen nå ser jeg.

1 Like

Helt enig. Skremmende lite interesse foreløpig. Selv om følgere på twitter ikke er den beste målestokken så sier det litt likevel. Regner også med at minst 50 % av følgerene er investorer :roll_eyes: Worst case er et godt spill som ikke selger pga folk ikke har hørt om det, men har tro på at det tar seg opp med PR og interesse de neste månedene!

1 Like

Var mest for å dokumentere antallet et sted at jeg nevnte antall twitter followers. Tar ikke det i betraktning på interesse. Er i hovedsak Google trends og wishlist jeg baserte skuffelsen på.

Men heldigvis tidlig i prosessen enda.

2 Likes

Det er solgt over 2 millioner kopier av Conen Exiles. Det er riktignok ikke samme sjanger, men det å nå ut til en del av disse på CE sine kanaler er veldig billig reklame. Det er ekstremt mange spill som lanseres hele tiden og skal mna bruke masse penger på å markedsføre et spill som ikke kommer før om 3-4 måneder så kan mange ha glemt det innen det kommer ut.

Intensiv reklame i perioden før launch eller evt reklame i forkant med mulighet til å forhåndskjøpe det tror jeg er best.

2 Likes

Skulle vært litt slu og laget en fet liten demo av CU tilgjengelig i Conan Exiles!

1 Like

Hva tror dere prisen for CU blir? Jeg håper på rundt 250-280 kr. Jeg mener MYZ var litt for høyt priset, og at det totalt sett kunne tjent mer/nådd ut til flere med å ha en litt lavere pris. Spesielt vist du sammenlikner pris på konkurrenter

19,95USd.

1 Like

Spillet Funcom sammenligner det med, They are Billions selges for 25$. Det er i 2D og ser vel ikke hottest ut. Jeg tenker Conan Unconquered kommer til å ha litt mer AAA-feeling og blir priset til 30$.

3 Likes

Jeg tenker det blir $20 - $25 hvis det ett enklere spill, og er det en kampanje med 8+ timer også så blir det $30 - $35.

Husk at They are Billions KUN er randomiserte maps, og early access, og de jobber med kampanje og har sagt prisen skal opp når de lanserer. Det koster $25. Northgard koster $30.

2 Likes

Ok, så egentlig ikke usannsynlig med 35$ hvis det er litt mer innhold i spillet da. Vi så jo som nevnt over her at priselasitet defintivt gjorde seg gjeldende for MYZ og at de hadde lagt seg høyt nok til at folk kommenterte det.

1 Like

VI kan jo spørre Rui åp mandag, sier han indie premium pluss så er det jo Mutant pris.

1 Like

Her har du dilemmaet hvis mine tall stemmer:

image

Hvis man ser for seg dekningsbidrag på $3 millioner fra Conan Unconquered (dvs inntekter minus kostnader knyttet direkte til salg av hvert eksemplar, tar ikke hensyn til avskrivninger), så er salgsantallet som må selges veldig forskjellig på de forskjellige prisnivåene.

Er det lettere å selge i underkant av 275 000 til $20 eller rett over 150 000 til $35 ? Det må nesten Funcom ta en beslutning på. Og de vet jo også de reelle tallene og ikke mine gjetninger, så de har bedre beslutningsgrunnlag.

11 Likes

Haha, han har helt egna benämningar på monetära värden Rui! Lättläst :joy:

Mutant sa han det ville bli indie premiuem pris.

Så da har vi iallefall noe å benchmarke etter.

Kan jo diskuteres men tror f.eks at Dead by daylight ikke hadde blitt samme suksess hvis de hadde kjørt en mye høyere pris på spillet. Selger man 275k så er det jo litt mer interessant å gi ut dlc’er enn om man “bare” har solgt 150k

4 Likes

Ja, jag vet -han gillar att prata kryptiskt ;). Men då har vi en knagg att hänga det på som du säger :+1:

Mener denne typen spill bør selges billig og samtidig satse på dlc’er

Men må se mer av det før jeg vil konkludere helt

Greia er at du har priselastistitet som gjør at det finnes en “optimal” pris. Det er jo gjerne rundt 50% av salget første året som skjer første måneden. Da er det dumt hvis prisen her er for lav. Da er det bedre å kjøre tilbud på spillet sammen med at man kommer med DLC-er. Du må selvfølgelig ikke ha priset deg helt ut. Som diskutert over, så kommer det an på innhold og hvor bra ting ser ut.