Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

På spørsmålet om det kommer video snart så skiver de very soon, da dreier det seg trolig om dager heller enn uker.

Kommer nok en video rundt rapporten vil jeg tro.

De kommer til å ha et PR-budsjett mange ganger større enn MYZ, og ingenting tyder på utsettelser.

Man skalerer PR iht. IP og potensial. Kombinasjonen av Conan, Petroglyph og «Unconquered» (ordspill på kommende relansering av Command & Conquer) er ganske heftig. Petroglyph omtalte spillet sågar som «AAA» i sin rekruttering til prosjektet.

Mer informasjon, gameplay og så videre kommer senest innen onsdag neste uke.

5 Likes

Hvorfor tror du det? Dette er jo bare en release til en plattform, ikke tre som MYZ.

Først og fremst fordi de brukte 0 (ca. bokstavelig talt - ikke betalte streams en gang) på MYZ, så en mangedobling blir det åkke som. Men også pga avsnitt 2 jeg la til ovenfor.

Må ikke drive å skremme skjelvne aksjonærer nå. :wink: Det mange ser ut av det der er at kostnadene kommer til å øke :stuck_out_tongue: og at bare er å selge først som sist…

Jag tror budgeten för CU är lägre än MYZ, dels pga att Conan är kändare som IP och att Petroglyph är kändare än TBL

For MYZ ble det knapt kjøpt én annonse, sponset ingen streams, null reklamer på Twitch, samt nada øvrig markedsføring.

Jeg er ett hundre prosent sikker på at vi får et helt annet trykk rundt CU. Det skulle bare mangle, og jeg håper og tror de har et (relativt) romslig budsjett til oppgaven.

Stämmer inte. MYZ fanns ju med på två mässor med pressbevakning (GDC och E3 . även en tredje va?). Sånt kostar pengar. Sedan marknadsföring på sociala medier, flera trailers och videos. Spelet var featured på PS Store i menyn. Borde kosta pengar med. osv osv. De gjorde vad de kunde med den budgeten de hade men jag tycker den var tillräckligt stor för ett sånt typ av spel

3 Likes

Greia er vel at Funcom sjekker jo responsen på reklamen de kjører. Og når kost/nytte blir for dårlig, så bruker de ikke mer penger på reklame. De har jo tidligere kommet med uttalelser rundt at de har sett at enkelte streams fører til en direkte økning i salg mens streamen går. :slight_smile:

I min verden stemmer dét fordi PR-løpet rundt MYZ kvalifiserer til veldig lite i relativ forstand.

Funcom hadde deltatt på disse messene uansett, og naturligvis bruker de noen kroner på roll-ups og innsalg av egne, kommende spill.

Noen ads på FB og Snapchat, samt enkelte bannere på noen få gaming nettsteder. Svært lav kostnad.

Man må kunne forvente én-og-en-halv CGI og noen videoer.

Denne plasseringen har vi funnet ut at (med all sannsynlighet) ikke er kjøpbar, men noe Sony selv bestemmer.

Enig!

Det jeg sier er at jeg forventer at markedsføringsbudsjettet for CU er vesentlig større. Det er Conan TM, det er Petroglyph og det er ordspill på C&C.

Vi kommer til å se videoreklamer på Twitch, betalte streams og flere, fancy videoer. Bare de to førstnevnte elementene vil utgjøre hele budsjettet for MYZ.

De kommer til å kopiere blitz-opplegget de kjørte for CE.

2 Likes

Förväntar mig också ett större tryck runt CU, men jag måste säga att luften gick ur mig lite under MYZ-lanseringen. Jag hade faktiskt förväntat ett större PR-maskineri; det handlade ju trots allt om att etablera ett medvetande för IPn även med tanke på potentiella uppföljare. På så vis hade MYZ en viktig roll…

Nog om det; jag hoppas på mer “blest” och PR runt CU men jag sitter med en känsla av att vi kanske inte får det trycket jag hoppas på (pessimisten i mig som talar :wink: ). När det är sagt så håller jag tummarna för att gameplay-videon sätter lite avtryck i marknaden och är startskottet för ett ihållande PR-kör :).

Jag säger inte att det måste bli så dyrt men man måste få etablerat lite hype!

1 Like

Allt handlar om riskavvägning. Ett nytt IP får man ha respekt över också. Då vill man kanske först testa och sen omvärdera. Som vi vet så finns spelet inte på PS4 asien digitalt/retail, retail och på switch.

Om de nu ska släppa det där så betyder de att de kommer göra en ny PR satsning, precis som de gjorde för Conan exiles när de gick på full launch. Den nya PR satsningen på MYZ kommer smitta av sig på digitala sales också. @xfrox

1 Like

Absolut; det smittar säkerligen av sig till andra regioner. Är bara lite irriterande när produkten är såpass bra och säkerligen hade uppskattats av många fler om de bara hade känt till att spelet existerande. Blir spelet för gammalt så förlorar det mycket av sin tilldragningskraft bara genom det.

Men än finns det tid och jag räknar med (hoppas på) att det du skriver inträffar! :+1:

1 Like

Jeg er vel egentlig enig rundt CU når jeg tenker meg om. Det er en kjent IP og et kjent utviklerstudio. Da er det “lov” å kjøre på litt hardere før man får salg.

Angående MYZ, så håper jeg at Funcom har en deal om MYZ 2 og expansions osv til MYZ. Oppfølgeren kommer jo utvilsomt til å være bedre på mange måter og den har da en fanscare å selge til. Da skal det gå an å kjøre på hardere når det kommer til markedsføring.

Hvis man ser på Payday vs Payday 2, så ser man hvor mye bedre en oppfølger kan gjøre det hvis man har klart å ta til seg tilbakemeldinger for å gjøre det nye produktet bedre og holdt fans happy. :slight_smile:

5 Likes

Sant -bra exempel! :+1:

Dette er feil.

E3 var KUN Mutant. Ingenting annet. Funcom hadde et møterom sammen med bearded hvor de viste frem Mutant.

4 Likes

japp och de hade inte haft bås på GDC utan MYZ

1 Like

Alright - trodde de ville deltatt for business-/nettverksbygging som sådan.

At rui deltar er en ting, men da er det han som deltar og ikke Funcom. Funcom og Bearded hadde et møterom og der var det 24/7 med Mutant ( på E3).