Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Forsåvidt enig, jeg sjekket jo det samtidig og fant ut at i absolutte termer, så var det ikke mye å snakke om enda. :slight_smile:

Nei jeg har sammenlignet litt med MYZ og da er det ikke veldig imponerende så langt. Reveal videoen ga veldig lite interesse. Denne er det for tidlig å dømme etter enda så vi får se de nærmeste dagene hvor grafen får toppen.

Tror det kan bli tøft for de å skape veldig mye hype rundt spillet da jeg ikke helt ser wow-faktoren. Håper jeg tar feil da :slight_smile:

1 Like

Liker på ca 400,misliker på 100 ca.16k views på funcom sin YouTube side.dislike litt høy? Skulle gjerne sett den lavere

Går du igjennom kommentarene ser man at ~90 prosent av de negative er sinna Conan Exiles spillere.

Spredning er det vi vil se fremover. Er spillet bra…vel, da blir 2019 bra.

Hadde mine reservasjoner rundt CU, men det jeg har sett i dag har gitt en veldig god følelse for prosjektet :crossed_fingers:

3 Likes

Jeg regner med at det vil selge ok,ikke dårlig men heller ikke ekstremt bra. Et bra prosjekt for begge parter og så vil de smelle til med dune 3.

2 Likes

Husk også at desto flere sinte folk, desto mer sprer det seg. Ingen skriker høyere enn en drittsekk forkledd som gamer. Det har en tendens til å bli lagt merke til :+1:

2 Likes

Hadde jo ikke gjort noe med bedre ratio men jeg anser kanskje det viktigste er at de greier å få stor oppmerksomhet. Et spill som er elsket og hatet er langt bedre enn et spill som ikke engasjerer :slight_smile:

1 Like

Det finnes to typer spill, de ingen spiller og de alle hater :wink:

2 Likes

Dårlig sammenligning, men halvparten av pubg spillere hater spillet, selger ok fordet

1 Like

Verkar inte fått någon rejäl spridning. Och andra sidan så brukar aldrig “behind the scenes” trailers få någon vidare genombrott i views. Får se sen när gameplay trailers kommer.

Tycker spelet ser helt ok. Får ingen wow känsla ännu men jag tror det kommer :slight_smile: hoppas de finns story campaign också.

Stör mig lite på att Conan är större än byggnaderna.

Synes også at det er noe rart med skaleringen.

Følger med litt her på talla.

CU kommer. Det ser vi når marketing setter i gang. Entusiasmen og gleden med å lage dette spillet så man lyse igjennom hos Petro. Hang tight lads!

1 Like

Det er bra engasjement på reddit på CU posten med veldig varierende kommentarer. Har fått flere upvotes enn det som Myz posten min ga. Håper Funcom er på ballen og finner noen kule kreative måter å løse de utfordringene som blir påpekt i kommentarene. De er veldig aktiv på youtube videoen :+1: :+1:

1 Like

Mine tanker etter å ha sett traileren er at det ser helt ok ut. Virker nesten som de lager et tradisjonelt RTS med mekanismene fra they are billions. Frykten min er at de ikke får til det som gjør TAB morro å spille. Høy vanskelighetsgrad, men rettferdig mekanikker, taper du er det fordi du har gjort noen strategiske feil. I tillegg har du en stemning som er upåklagelig og bygger opp under spillmekanismene. Virker som conan bare er en skin på et allerede tenkt spill og vet ikke om det bygger opp/utfyller selve spillet.

Ut fra det jeg har sett tipper jeg spillet selger nok til å gå i pluss, men har noe tvil på om det blir en stor suksess for Funcom. Tror enkelte overvurderer RTS markedet sitt potensial, er en grunn til at det ligger for det meste brakk i disse dager (personlig er jeg veldig glad i RTS).

8 Likes

Avhenger jo av hva man anser som “suksess”. RTS-markedet er ikke enormt, men det er heller ikke veldig lite. Og de som sverger til sjangeren har desto høyere kjøpslyst og betalingsvilje dersom spillet er bra (gitt at det er manko på gode, nyere RTS-spill).

Er CU et godt produkt blir det en suksess, kort fortalt. Og da tenker jeg på salg i størrelsesorden ~500k+ solgte i 2019. Dersom CU viser seg å være så-som-så, så skal det heldigvis veldig lite salg til før Funcom går break-even (ikke at jeg har regnet på det enda).

1 Like

Personligen hoppas jag de kommer ut med systemkrav ganska snart. Jag har en medium bra PC (eftersom jag i princip bara spelar på konsol) men jag älskar RTS genren! Speciellt starka minnen till C&C RA och Total Annihilation. Nu kommer jag köpa spelet oavsett, men jag hade gärna velat se om det är förhoppning att köra på min gamla burk ;).

Tror det hamnar på fleras radar om man kommunicerar detta i god tid innan release :slight_smile:

1 Like

Det er alltid interessant å regne på sånne ting.

Da ser man hvor mange forutsetninger (gjetninger) man må gjøre underveis i prosessen :slight_smile:

1 Like

Bør bli et ganske overkommelig regnestykke denne gangen etter at vi har fått prismodellen, og gitt at vi vet at Funcom fullfinansierte prosjektet. Da får de alle inntektene frem til break-even, og investeringskostnaden har vel hittil vært på ~2,5 - 3,5 MUSD (hvis jeg husker riktig).

Hvis man tar utgangspunkt i RedEye sitt estimat så stemmer nok det ja (ca $2.5 er det vel de estimerer hvis man tar med noen hundre tusen i markedsføring).

1 Like