Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Tipset gamer også. Bedre seint enn aldri

16 Likes

Hvordan vet du at det er 2,5-3,5?
Sleit med å finne kostnadene på Mutant og om du har en løsning for å finne det på RocketPocket og Petroglyph hadde det vært nydelig for nye lanseringer eksternt.

Jeg følger ikke så nøye med på kursen lenger da jeg har blitt påvirket av tekinvestor og er strengt talt her inne mer enn på nordnet :see_no_evil:

Ifølge Rui og Stian er totale kostnader inkludert markedsføring på disse spillene 2,5-5MUSD.

2 Likes

Tatt etter husken og uttalelser om at investeringen er i samme liga som MYZ. Finnes tall i de ulike rapportene også, uten at jeg har tid til å grave / lete nå. Mulig @Christian, @anon80503862 eller andre har det lett tilgjengelig.

Okey, jeg har prøvd men ga opp å backtrace.

Har gått ut ifra en reddit link som sier någenlunde det samme under mutant tråden.
Vil forøvrig påpeke at Funcom har margin target som middels, men ser for meg en bedre roi her enn på Mutant.

Funcom har sagt det er 2,5 - 5 MUSD. Utfra at firmaet bak MYZ hadde rundt 10 MSEK i løpende utgifter i 2017, så virker rundt 2,5 - 3,5 MUSD sannsynlig. Funcom har nok gjort endel av jobben her.

3 Likes

Forsåvidt enig, men det er kjøpsviljen hos RTS fans som gjør meg ganske sikker på at det går i pluss. Lite konkurranse hjelper på. Tror i hvert fall at 500 000 er i det absolutt øvre sjiktet på salg i 2019. Blir selvsagt positivt overrasket om jeg tar feil.

2 Likes

They are billions solgte vel bra. Tror CU har forutsetninger for å selge bedre. Disse spillene er vel sammenliknbare, og det er vel ikke så mange andre spill som likner?

1 Like

Stemmer det - dersom CU viser seg å bli et godt spill, vil en veldig stor andel av TAB-spillerne trykke på kjøpsknappen. Funcom og Petroglyph bruker TAB og Frostpunk bevisst i markedsføringen.

They are billions


ratio på 55 gir 600+ så 500 er ikke megabull.

Er også fps gamere som blir dratt med av rts folk på CU, dette bør nok ikke undervurderes.
Skal gjøre mitt bidrag her ihvertfall.

Om det ikke er noen luringer her så er det reviews som påpeker at de ønsker multiplayer også
image

2 Likes

Fra 1. juli 2018: They Are Billions 755 147 steam spillere har kjøpt og startet opp spillet. Frostpunk hadde 679 334. Og til sammenligning hadde Conan Exiles 1 140 205.

Så They Are Billions har nok solgt vesentlig mer enn det per nå (og det er early access, får nok forvente noen hundre tusen flere i salg når spillet faktisk blir ferdig).

4 Likes

CU bør lett selge det samme som MyZ, og helst mer.

Helt naturlig at CU selger bedre enn MYZ, i alle fall innledningsvis. Conan og Petroglyph (RTS) merkevarene alene tilsier det.

2 Likes

Den lista er interessant for hvis man finner ut hva steam-reviews-talla faktisk var på det tidpunktet har man et godt estimat på den faktoren 77?, som gjennomsnitt og varians. Og om gjennomsnittet varierer med type spill, multiplayer, action , strategi, store spill, små spill etc.

Eh ja, det er jo det jeg bruker som grunnlag. Har delt den flere ganger før. Og det er absolutt variasjon mellom genre osv. Men merkelig nok virker ikke kvalitet å ha ekstremt mye å si.

ps: Viktig også at salgsantallet ikke tar høyde for folk som kjøper ett spill på tilbud men aldri installerer og åpner det. Teller brukere som har startet opp spillet minst en gang.

1 Like

Ja jeg har sett den før men tro om det er noen der ute som har laget en grundig analyse av talla med å splitte dem inn i forskjellige grupper, og beregne gjennomsnitt og varians for hver gruppe.

Den listen ble også brukt av Steamspy for å justere algoen.

Synd Steam stengte den muligheten rimelig fort :smiley:

Ja tro om det er noen @colzjek som kanskje har gjort en større jobb der.

Personlig har jeg bare tatt for meg noen få utvalgte spill som jeg mener er sammenlignbare med spill jeg er interessert i å estimere. Så ett skjønnsmessig utvalg.

Lista er stor nok til å gjøre en skikkelig statistisk jobb med den. Rart hvis ikke noen har gjort noe med det. Kunne blitt et forskningsprosjekt faktisk.

Steamspy har brukt den aktivt.

Er også skrevet en artikkel rundt det å bruke reviews og da har de henvist til den listen som en referanse.