Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Er på reise så har ikke rukket å sett på hva dere diskuterer, annet enn at jeg er nevnt. Reviews? Jeg har katalogisert ca hele steam-leaked lista ivertfall på pris, forskjell i ratings etc som jeg bruker i diverse sammenhenger. Kan sikkert sammenstille noen tall etterhvert.

7 Likes

Skal ikke legge mer i det enn at det bare er en kommentar, men jeg tror han har rett :slight_smile:

Putting a COOP mode in a game like this is pure gold!

Looking at how successful they are billions is if this game is any were as close to as good as that game is with a coop I bet it will be trending there are thousands of people asking for coop in TAB and the devs told us to kick rocks so I am super exited for this game.

Long live the new RTS genre!!!

6 Likes

Din steam konto? :sweat_smile:

Nei selvsagt ikke.

1 Like

Redeye oppdaterer salgsestimatene sine:

In our initial report, we estimated Conan- Unconquered would generate approximately USD 3.5
million to Funcom during 2019. Our primary reference to that sales estimate was the studios
previous game “Grey Goo”. As Conan is a strong IP with an adult target audience we believe it is a
good match to set a strategy game in the Conan universe. For this reason, it will likely sell better
than for example “Grey Goo”. Our estimate was deliberately very conservative. “They are Billions”
sold approximately 0,5 million copies the first month generating about USD 7 million after platform
cost. It is likely Conan Unconquered will generate USD 3.5-7 million in 6 months in net sales on
Steam. After the new gameplay and more information about the game we are more confident
about the commercial potential of the game and estimate net sales of USD 4.7 million in 2019. We
believe the majority of sales will come the first month meaning USD 2.7 million (previous USD 2
million) will come in Q2 2019.

6 Likes

Tok en liten titt på interesseutviklingen etter den spede start på pr-kampanjen. CU har steget fra 161. plass til 151. plass på Steam top wishlist.

Litt overasket da jeg sammenlignet CU med MYZ siste 7 dager på Google trends:

Forsåvidt positivt for MYZ at det spillet fortsatt får litt oppmerksomhet men halvgamle menn med dobbelthake har ikke gjort underverker for CU. Bare for Funcom å jobba på :slight_smile:

2 Likes

Dårlig sammenligningsgrunnlag, burde sammenlignet med MYZ når de kom med tilsvarende PR, men konklusjonen er den samme da, så flisespikkeri. :stuck_out_tongue:

Ja videoen var preget av det :sweat_smile: Håper at Funcom får påvirke CU med sin kreativitet og mer ungdommelige swag :muscle:

#mfw folk ikke skjønner RTS-målgruppen :man_facepalming:

Funcom sin første CU-video var akkurat som jeg håpet på. Det er gull å fronte Petroglyph og de fargerike gutta bak. De og særheten er en veldig viktig verdidriver for dette spillet - de karene skal selge CU, ikke Funcom. Å gjøre narr av dem er i beste fall misforstått.

RTS-spillere savner glansdagene og det bør spilles mest mulig på patos for å gjøre CU attraktivt for den relativt lille målgruppen RTS-miljøet faktisk er.

CU trenger ikke fancy CGI og ditto spredning på YouTube som sådan. Spillet slippes på PC og til en smal, nerdete gjeng som fortsatt spiller RTS.

Det er dem man skal snakke til. «Hype» i betydningen spredning for spredningens skyld er (mye) mindre viktig her enn for eksempel MYZ.

2 Likes

Enig. Tilsvarende video for MYZ ga ikke noen særlig effekt det heller. CU-videoen er faktisk sett flere ganger enn tilsvarende MYZ video.
Google trends burde hatt funksjon for å sammenlignet nivået på forskjellige søketermer hvor man kunne speisifisert forskjellig tidsintervall for hve søketerm.

Du må zoome ut til f.eks. 5 års visningen og så gjøre noen beregninger utfra 7-dageren. Alltid moro. Bonus? Ingen andre gidder å gjøre det. :stuck_out_tongue:

Joda finner noen tall (holder med 12 mnd da) men overlay med 2 grafer fra forskjellig tidsperiode jeg tenkte på :slight_smile:
Tror kanskje den funskjonen er for speiselt interesserte da :rofl:

6 Likes

Tekinvestor går som media ikke sant? Jeg sender en mail og booker flybillett :smile:

5 Likes

Utfordringen er at Funcom kjenner oss. og vet at vi er investorer. Men om du faktisk planlegger å reise dit så er det fult mulig å prøve å få til noe. jeg og evt @pdx bistår hvis det er ønskelig.

Dere får få til et sammarbeid der vi stiller med en gjeng som crashtester spillet for de på et tidspunkt i Oslo da :grin:
The Tekinvestor Test Team (TTTT)

3 Likes

Kan inte låta bli att göra en liten modifiering:

TekInvestor Testteam (TIT)

2 Likes

TekInvestor Testteam Superstars (TITS)

Når vi var på møte hos Funcom i 2018 fikk vi tilbud om å prøve Conan Exiles. Som da var i beta.
Tviler på vi får prøve noe som ikke er i en eller annen form for Beta… Men hvis noen vil sende mail og spørre ? :wink:

1 Like

Når får vi en release dato?

Kanskje i løpet av GDC 18-22. mars. Funcom deltar der med spillbar demo.