CU bruker jo ikke Dreamworld verktøyene, det er jo laget på Petroglyph sin (aldrende) stack.
Funcom tall? We are getting there
Er du helt sikker på det? Når vi snakker om linken. Ja mulig du har rett i det altså. Var egentlig litt ugjennomtenkt akkurat det. Uansett nyvinnende. Og noe som kan bli kult
Heter det Challange in-game? Kjenner rettskrivings nazien i meg brenner litt
Altså, det med linken er ikke noe Funcom hadde laget ferdig fra før av, men det er ikke akkurat så vanskelig å lage heller. En challenge består vel ikke av særlig mye mer enn spillerid, seed og score.
EDIT fikset typo så @pg-san slipper å bli helt nazi
Det er nok litt vanskelig, siden det forutsetter en måte å gjennskape nøyaktig det random-brettet som ble gitt til en spiller.
Her er beskrivelsen i meldingen:
Also, a previously unannounced mechanism called “challenge mode”, which allows
the player to create and share a link with the exact same map, settings and
unlockable feats as in the game the player just played, was revealed. This
mechanism allows the player to challenge a friend in a comparable way. Each
link will also come with its own leaderboard.
Jeg tror heller ikke Dreamworld er dratt inn for å løse dette.
Jeg tror heller ikke Dreamworld er dratt inn for å løse dette.
Nei de har vel forhåpentligvis endelig lagt den motoren på hylla eller?
Nei Funcom bruker den som backend løsning blant annet i CE. De legger nok ikke bort den delen av den med det første. Men gui delen er nok død ja.
Ikke spesielt, for de randomgenerer mappet og utgangspunktet for algoritmen er et “seed”, dvs et tall. Med samme seed, så lager algoritmen samme kart hver gang.
Har de beskrevet måten de gjør det på i en video?
Lugnt! Hoppas på succé lika mycket som du.
Mulig noen har nevnt det men ser de kjører 2-pack på tilbud allerede nå og første drøye uka etter lansering:
Kan ha nåt med din kommentar att göra kanske
Forstår ikke hvorfor det ikke skal være en fast ordning.
Presse salg første uken. Blir sikkert standard etterhvert.
Om ikke så mye som 25% så burde 2-pack ha en noe laver pris enn 2x vanlig ja. Helt enig i det.
He he @xfrox tror ikke jeg skal ta æren for det.
Er det noen som har oversikt over når de første streamerne får mulighet til å spille? Blir det noe på Twitch i kveld?
Her kommer det en stream, ca 42k følgere på Twitch. Er jo ikke all verden, men han her virker å streame veldig mye TAB, så det kan bli spennende å høre hva han synes.
Soon, tyder vel på at de får streame allerede idag.