CU har steget på Steam popular wishlist og er nå nr. 76. Til sammenligning er Layers of Fear 2 (release 28/5) nr. 79 og Draugen (release 29/5) nr. 123. Det første Layers of Fear har 2,000,000 … 5,000,000 eiere i følge Steamspy.
https://store.steampowered.com/search/?filter=popularwishlist&page=4
Jeg er enig. Det er viktig.
Jeg er nok litt farget i mine poster av at jeg nå er ganske tungt inne på disse nivåer. Var engentlig bare 50% lastet, men dro til med endel mer på Fredag (det var jo tilbud!)
Skal ærlig inrømme at jeg ikke er 100% objektiv og at jeg ønsker opp, og “hater litt” på de som poster CU flopper poster🙂.
Sorry! @antzzo @Christian @anon80503862
Tvi-tvi de neste par uker og måtte vi alle bade i Funcom $$$ etter 2020👍
Hvor høyt kom MYZ på wish list rett før release?
Husker den var på topp 40 i starten av november.
Husker ikke, men det var ganske høyt. Nå hadde MYZ demo og litt ymse annet som nok hjalp til med plasseringen.
18 november var MYZ vertfall på 37 plass @ wishlist
- Plass 3. Desember 21:00!
MYZ er jo innenfor en mer populær sjanger. CU er ment å selge på positive reviews og word of mouth. Akkurat som They Are Billions.
Jeg fulgte først og fremst Google trend og den gikk opp mye når demoen ble tilgjengelig for de som kjøpte deluxe versjonen. Det er et par andre spill som har blitt nevnt i tråden her som ikke hadde tilsvarende opplegg som er bedre sammenligningsgrunnlag.
Nøkkelen til suksess blir kanskje hvordan denne challangeLink virker. Jeg ser for meg at når jeg har fullført et map eller allerede starter det, kan sende challange link. Så hvis man har laget et map kan man dele med vennene sine eller Stream tittere og / eller andre streamere som kan starte det samme kartet. Og dermed konkurrere om best score som man får opp på en resultatliste etterpå med scoreboard. Altså masse statistikk fra spillet.
Men det er en annen ting også. Når man har fullført et kart eller man føler man har gjort det bra, så kan man etterpå dele linken og la andre se om de klarer bedre. Og det får de så mange forsøk de vil på. På den måten kan man sette rekorder på de mest populære kartene (ChallangeLinkene) som bli delt rundt om.
Dette er spekulasjon, men det er dette jeg håper kan sørge for at spillet går viralt, dersom det skulle skje. Håp er håp. Det er nok av de som fremmer sine pessimistiske tanker så vi kan nå ha med noe vela optimistisk også
Hehe, lo av den. Jeg syns Krafer sier mye fornuftig rundt dette. Må være lov å diskutere Funcom selv om man er negativ. Ser ikke så mange salgsanbefalinger. Jo mer diskusjon jo bedre. Lite gleder meg mer i det daglige enn å komme hjem fra jobb og se 81 uleste innlegg i Funcom tråden
Og det skjer ikke om alle mener det samme. Da hadde man hatt 1 innlegg med 80 likes
Nei, hvorfor skal man gi det? Utviklingen i MYZ og CE kompenserer fint for min forventning til CU.
Samme hær, 85% lastet selv om jeg ikke har trua på CU
CU kan selge 1 stk kopi og jeg ville ikke anbefalt salg av Funcom på grunn av det. Aksjen er holdt kunstig lav lenge.
Det blir ihvertfall velfortjent, eller hva @h3nk1?
Jeg har forøvrig økt denne uken! Ytterligere 200 aksjer😉
Skulle visst gjøre det mulig å flytte over godkjent kreditt i SBanken fra aksjekonto til ASK.
Hadde vært gøy å hatt noen kroner å handle med på dumpene.
Kan ikke gå helt god for kilden:
https://finbox.com/EA/explorer/roic
…men om Funcom har høyere ROIC på CU enn 19,1% så er det en suksess i mine øyne! Hvordan vi ev. finner ut om det blir tilfelle er en annen sak…
Her får CU omtale på russisk, 1,3 mill følgere.
Ja ja og atter ja. Har vært veldig spent på hva som ville bli CU sin wow effekt, og deling av challengelink er akkurat dette! Folk kommer til å sende challengelink på twitter, dele det på facebook og reddit. Streamere vil utfordre sine seere. Det kan gå prestisje i å vinne utvalgte challengelinker.
Challengelinker er nytt og spennende og har potensialet til å ta helt fyr! Igjen klapp på skulderen til funcom
Ja det er dette som er det ‘nyvinnende’ utenom coop. Muliggjort av Dreamworld .
Følg med folkens