Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Detta är kanske det första negativa som händer Funcom på 18 månader och jag har hela tiden sagt att jag inte tror på CU. Så det kanske inte är konstigt att folk tror en sålt när man berättar något “negativt” när det inte funnits något negativt att prata om.

För att detta forumet inte ska bli som hegnar så måste man väl kunna diskutera och föra konstruktiva samtal? Jag är väl en av få som backat upp det mesta med fakta.

Kom igen nu alla och höj nivån

8 Likes

Man må vel kunne påpeke at 3 stk som slett ikke har troa er de mest aktive 2 dager før launch, uten at det skal utvikle seg til skitkasting? Er folk så hårsåre?

1 Like

Konklusjon? Det er vanskelig å konkludere med noe som helst i forkant? :stuck_out_tongue:

1 Like

Jag är aktiv på Funcoms discord server varje dag. bara att joina :slight_smile:

1 Like

Blir interessant å se hvordan CU utvikler seg i forhold til IU som solgte 74k på ca 4 måneder :

Fra rapporten til Toadman :

“Toadman lanserar Immortal: Unchained 7 september 2018. Totalt såldes över 74 000 kopior av spelet, både digitalt och i butik fram till den 31 december 2018”

1 Like

På PC og konsoll. Kun PC salg blir da litt vanskelig å kjøre en direkte sammenligning med.

2 Likes

Synes det er fint at folk som ikke har trua snakker ut, ingen som er tjent med hallelujastemning her inne. I hvert fall når de begrunner det med målbare parametre. Så får det være opp til alle og enhver hvilke parametre de vektlegger og hvordan man posisjonerer seg deretter.

Er vel helt naturlig at de som ikke har trua på et spill posisjonerer og ytrer seg deretter?

3 Likes

Immortal Unchained floppet allerede før launch og hadde (veldig) dårlige previews (hvis noen lurte).

Ellers er det fint at forventningene er en blanding av lave og moderate - de som er mest negative underbygger det med fakta. Jeg er litt mer positiv og vektlegger et sett andre variabler i større grad siden vi er pre-launch.

Bare sunt med diskusjon.

2 Likes

Har 67% positive (på steam) nå så det kunne jo vært verre :wink:

74k är PC ps4 och xbox ^^

Steam 262
xbox 56
PS4 88

Fordelingen i reviews for Immortal Unchained ved 74k, for de som er interessert i å sjekke pc/xbox/ps4 ratio. (Med forbehold, får ikke dobbeltsjekka det 100% før i kveld.)

5 Likes

Ja er det ikke merkelig hvor nervøse folk blir bare fordi noen har litt negativt syn på et spill?

Var dette med å akseptere andres syn og heller diskutere sak i stedet for å prøve å tillegg folk skjulte motiver da. At folk som i lengre tid har diskutert Funcom fortsatt gjør det selv om de er litt negative/avventende til neste spill burde ikke være noen stor overraskelse.

2 Likes

Funcom er ikke for meg noe one trick pony lengre. Derfor sitter jeg helt stille sånn passe godt lastet. Når blodet eventuelt flyter i gatene og folk sverger på å aldri investere i funcom igjen, forbanner Rui og sverdet hans, da skal jeg ha mer aksjer.

Men har heller ikke den store troen på CU, får håpe jeg tar feil. Tror det blir viktig med en god streaming-kampanje her.

3 Likes

Er det noen som mener at et helt greit / eller bra - CU salg er bakt inn i kursen nå på lave 17,- ? Jeg ville ikke påstått det …- ergo så burde nedsiden være minimal og oppsiden fin-fin! (Akkurat det, oppsummerer mitt syn på Funcom generelt) Selv har jeg relativt lave forventninger til CU noe som virker til å være konsensus her inne / i markedet. Jeg tenker at CU, i beste fall blir en fin bonus, i værste fall, så får man ikke «utbetalt» denne bonusen eller kanskje det bare tar litt lengre tid. Jeg kommer uansett ikke til å trade på den (heller).

,MEN hadde jeg nå vært interessert i å kjøpe masse aksjer, så hadde jeg kunne spilt på denne «frykten» som kanskje kan spre seg blant «flokkdyr» når de ser at CU ikke selger på høyde med mer populære spill …

Igjen så kan det være greit å huske på at det er ikke all verden med reelle aksjer der ute for salg nå. Jeg er rimelig sikker på at vi det neste året kommer til å se flere store ta eller øke posisjonen sin. Da er det koselig at free floaten er liten / redusert.

Kursen var for 1 år siden 22,80,- :grin:

8 Likes

Redeye estimerer med at CU kommer til å selge ca halvparten av MYZ:

8 Likes

Redeye estimerer 1,6 MUSD i omsetning for CU i Q2.

1,6 MUSD / 35-30% (steam cut) = 1,6 MUSD / 24,5 = 63k solgte kopier til og med 30.06.2019. Sånn roughly. Med 60 reviews pr salg gir det ca 1050 reviews, ved 120 reviews pr salg gir det ca 525 reviews.

10 Likes

Det har aldri blitt utgitt et Conan spill med så få salg da. Så oddsen er i mot dere og Redeye der. Flere Conan spill -->større kjøpergruppe og flere synergier. Jeg er mer optimistisk :sunglasses:

11 Likes

Ved forrige lansering, og særlig ved CE lansering fulgte vi steam community tallene tett. Hvordan ligger det an for CU der? Jeg fant ikke frem til riktig side. Noen som vet?

Jeg blir mer og mer optimist med tanke på CU jo nærmere det kommer.

Det er Conan, for svarte. Og det første Funcom-spillet der man faktisk kan styre Conan!

Aldri undervurder Conan-effekten.

3 Likes

#315 og #384
https://www.gamevizz.com/10770/
https://www.gamevizz.com/10746/

2 Likes