Innbiller meg at han har sagt han fortsatt sitter godt lastet ja. Det skal de ha de to «svikerne» @Christian og @antzzo , de har inntatt uriaspostene med å prøve å opplyse oss om de negative trendene foran denne lanseringen. Kudos for det, jeg personlig synes dette forumet hadde vært mye fattigere om ingen tok drittjobben.
Dette blir for dumt. Han skrev vel at det gikk omtrent som ventet, men han hadde ikke hatt tid til å se så nøye på det (etter at noen spurte).
Jepp - det har vært viktig for å holde forventningene til CU moderate og realistiske.
Jeg har vært hakket mer positiv enn enkelte andre (og har fortsatt tro på artig Co-Op vil bidra til at CU gjør det bedre enn fryktet og vel så det), men ingen tvil om at TI som forum har fungert “perfekt” når det kommer til CU.
Gode diskusjoner, sømmelige forventninger og rom for å argumentere på opp- og nedsiden.
Det er en misforståelse at det er en forutsetning at man må tro at alle spill Funcom er involvert i vil ligge dagesvis på topp på Steam og selge +1mill kopier for også å kunne mene at Funcom som investeringsobjekt er av interesse…
Vi kan vel alle vente å se litt? CE var jo også en flopp her inne.
Alle vet at CU er et lite spill. Ingen tror det ville toppe i ukesvis og selge 1 mil
Ble litt rapporteringer inn her nå. Så jeg ryddet litt. La oss holde oss til temaet.
Istedenfor å anta at folk har solgt, spør heller om de har solgt istedenfor å spre falske rykter.
hører ikke hjemme her eller andre plasser.
Det er nok ikke Christian men jeg som er 100% ute av Funcom for tiden.
Noe av årsaken til posisjonering er selvsagt kombinasjonen makro + neste trigger (dette spillet). Jeg kan da ikke bidra med noe negativt salgspress, og kommer heller ikke til å bidra med noe kjøp de neste dagene (pga makro), så kursutviklingen har jeg faktisk ikke så mye med på kort sikt. Funcom skal kjøpes igjen senere når timing ser bedre ut for min del, men akkurat nå føler jeg ikke det optimale tidspunktet er. Tror det kommer bedre muligheter - og kan selvsagt ta feil på det.
Tror ikke det endrer argumentasjonen min: jeg trodde Conan Unconqured skulle gjøre det dårlig (ca 97 steam reviews første døgn, 1500 CCU peak første dag), og det gjør det ca 33% dårligere enn jeg trodde. Det er jo per dags dato. Man har mye bedre data for hvordan lanseringen har gått etter første helgen, de første dagene kan være veldig volatile, men så langt ser det selvsagt ikke bra ut.
Tror du det er dårligere en FUN selv hadde sett for seg?
Ja jeg tror jo det. Men siden Funcom ikke guider hverken på kostnader eller forventet salg så blir det jo mange forutsetninger her.
Min primære teori er at Conan Unconquered har kostet Funcom mellom 2.5 og 3 millioner usd inkludert markedsføring, og at deres mål er å tjene inn pengene i løpet av de første 12 måneder etter lansering. Men jeg har hverken guiding fra Funcom eller data fra regnskapene som støtter den teorien. RedEye har vel lagt seg litt lavere enn jeg hadde på kostnadssiden, men for alt jeg vet kan også de ligge for høyt. Vi har så vidt jeg vet ikke noe offisielt å gå etter.
Jeg tror det er dårligere enn funcom hadde estimert når de startet prosjektet, men tipper de hadde bedre estimater før lansering enn noen av oss. De bruker de dataene til å justere markedsføring og budsjett.
Så langt ser det selvsagt ikke bra ut? Du om det. Spillet ligger på #19 GTS, og har “Stort sett postitive” tilbakemeldinger (Over 70%).
Nå er det 160 reviews totalt sett da.
Syns det ser bra ut jeg Eller hva var forventningen? Hva er det som er så himla dårlig ?
[quote=“Jcp, post:1281, topic:12302”]
Tror ikke det endrer argumentasjonen min: jeg trodde Conan Unconqured skulle gjøre det dårlig (ca 97 steam reviews første døgn, 1500 CCU peak første dag), og det gjør det ca 33% dårligere enn jeg trodde. Det er jo per dags dato. Man har mye bedre data for hvordan lanseringen har gått etter første helgen, de første dagene kan være veldig volatile, men så langt ser det selvsagt ikke bra ut.
Det er altså 33% dårligere en din forventning. Flott Forrige gang med MYZ launch mente du at det spillet ikke ville kunne selge mer 50% av hva spillet greide og selge ved sine første dager 30 dager på et år.
Myz hadde vel 1500 anmeldelser . Første måned . Noe som da skulle tilsvart ca 2300 anmeldelser.
Hva er fasit etter et halvt år og det før det smeller til med switch launch og retails. ?
Så om dine forventninger er så ille. Tror jeg jaggu det ikke står så ille til allikevel.
Og når del gjelder Makro🙄 så er vel Funcom et bra alternativ til en ellers forgjeldet verden.
Fun har gått mot strømmen før og kan gjerne gjøre det igjen
Vi har jo denne diskusjonen ved hver lansering, men mitt sammenligningsgrunnlag er fra reviews som er verifiserte steam kjøp. Så jeg må jo sammenligne mot det samme som jeg har data fra andre spill på.
Uansett er det ingen fasit, og det er meninger. Alt jeg skriver er selvsagt min mening, og får vi nye data som endrer bildet så endrer jeg bare mening. Jeg er klar for å snu kappen etter vinden hvis ting ser annerledes ut om 12 timer
Det viktigste er da at makro bryter over 2 800 på S&P indeks med litt margin. Det er ikke mye Funcom kan gjøre med det.
16 plass, er det lov å si ok?
Jeg tror både Funcom og Petroglyph er fornøyde med det de ser nå, for i øyeblikket har Conan snudd fra 50% reviews til blått og 70% reviews, og ligger nå på 16. plass GTS.
Som sagt, TAB fikk sin peak 3-4 uker etter release. CU har ikke tatt ut sitt full potensiale enda, og det har et enormt potensiale for DLC.
Klorer CU seg fast relativt høyt på GTS og holder på relativt gode reviews tror jeg Co-Op modusen er det som gjør at CU presterer bedre enn den generelle forventningen her inne.
Da kan det få en TAB-lignende utvikling som @koe nevner.
Det er artig å spille med venner, og de som prøver synes etter alle solemerker at det funker bra. Senest vår gode @Gostemning som satt oppe med en kompis til 05.00 og rågamet
Håper investorene og redeye kan vente til over helga med å komme med dommen over releasen. Og det kommer flere muligheter for cu på salg. Sommersalget på steam er en fin mulighet for å selge noen ekstra kopier.
Mitt største håp nå er faktisk at They Are Billions lanserer fullversjon av spillet i slutten av juni/juli og folk elsker det og vil spille noe lignende. Da er det ikke mange alternativer i markedet.
Og They Are Billions fullversjon vil nok bringe tilbake enormt mange spillere til genren, og selge til mange nye.
http://www.numantiangames.com/2019/05/27/they-are-billions-update-heroes-tactic-missions/