Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

2 Likes

Hvem hadde trodd at de solgte keys via xsolla!

Det som er spesielt med over 40% utenom Steam er at Global Top Sellers ikke teller med salg fra tredjepart.

2 Likes

Jeg skal ikke hause, men jeg elsker spillet.

I forhold til TAB (som jeg digget):

• Kjekkere å explore
  • Bedre research muligheter
  • Større utvalg av bygninger, tropper og alt annet
  • Bedre audio, varsler, action osv
  • Bedre grafikk
  • 100% likt gameplay med unntak av Conan/hero som gir et ekstra lag av dybde til micromanagement. Gøy og viktig å plassere Conan riktig for maks effekt av hans ability.
  • Har ikke engang testet feats enda eller challengelink eller coop. Heller ikke fått testet endgame.
  • Aldri crashet.
29 Likes

Flopp :kissing_heart: Syns ikke det. De drar det helt sikkert i pluss før jul. Tenker jeg, men hva er dette.?

Dette visste jeg ikke at spillet hadde.

He said «Wow … Didn´t know about this, Amazing gonna read this later.»

Det tyder på at noen liker det i det minste :+1:

5 Likes

siste 20 reviews på steam er 80% positive. Husk CE hadde jo ræva reviews i starten.

6 Likes

Da er refleksjonen om ikke annet delt med Funcom:

Just wanted to share an idea discussed on the TekInvestor forums following the launch of Conan Unconquered.

The game seems to have had a pretty promising entry on Steam. However, some concerns are raised and discussed regarding pricing and the Deluxe-paywall for an additional hero character.

If the aforementioned concerns materialise as real obstacles to good reviews and/or sales, the following idea was voiced:

Funcom could give all buyers of the standard edition the additional deluxe content for free (and reimburse those who bought the deluxe edition for their ~30 per cent extra cost).

The reasoning for doing so would be along the lines of «We are really proud of Conan Unconquered. And we want as many players as possible to enjoy the game. As such, we must appreciate feedback and recognise early mistakes. In this case, we would like to offer buyers of the standard edition…and reimburse…».

Indeed, it is probably far too early to assess such options. Just wanted to share it with you, as it stuck with me as having a significant goodwill (increased sales) potential.

Best of luck with the launch!

13 Likes

På vei opp igjen på GTS nå.

#19.

Blir spennende om den klarer å klatre like høyt som i går, og ikke minst, hva vi får av plasseringer i helgen🙂

3 Likes

Enig et ok spill kan finpusses enda bedre, nytt innhold kan legges til og få et langt liv med diverse salg som vi ser med ce og myz. Og det er flere releaser igjen i år. Og enda er det vel tidlig å konkludere med cu release.

2 Likes

1% opp til blått nå
image

12 Likes

Är väl ganska högt estimat av Redeye fortfarande att tro på 1.6 musd i Q2 när de estimerar att MYZ hade 2.5 musd exklusive gamepass dealen när MYZ fanns på 3 plattformar i deras releasekvartal. Redeye kommer nog få sänka det lite till.

Tror FC ska vara extremt nöjda om spelet drar in 2-3 musd i år. Vore trevligt att få veta investeringen av projektet.

2 Likes

Det de har sagt selv er at selv om de små spillene ikke blir suksess, så vil de fortsatt gå i pluss.

Så du kan være helt trygg på at dette spillet vil gå i pluss. Spillet er prissensitivt.

Enten går spillet i pluss eller så går det veldig fort i pluss :wink:

4 Likes

80+ reviews på Steam - 140 inkl. 3-part. CU har hittil en (betydelig) større andel salg utenfor Steam enn det som er normalt.

Så vi snakker et salg på 6-7000 på Steam og ~10.000 totalt så langt. Var vel 60.000 første måned som var «forventet» her inne.

4 Likes

Ett slikt stunt kunne skapt skikkelig god stemning :+1:

Den harde kritikken de har fått til nå er ufortjent! Håper de jobber videre med spillet og fixer de lavthengende fruktene.

Fikk spilt en del i går og nådde bølge 16 og opplevelsen var at det ble gøyere jo mer eg kom inn i det :heart_eyes: CU er ett bra spill for sjangeren :muscle:

9 Likes

#19 just nu. Jag tror det här spelet kan sälja länge och är (kanske mot strömmen?) ganska positiv till lanseringen!

Jag hade relativt låga förväntningar och dem kommer CU övergå med god marginal

4 Likes

Og de er:

12 Likes

Venter fortsatt på at Steam-purchase reviews skal bikke over i blått også, slik at en blå tommel-opp dukker opp på GTS :crossed_fingers:

2 Likes

Blå tommel kommmer snart.

#flopp

4 Likes

This is good :crossed_swords: :

9 Likes

Da er vi der, nå må bare GTS oppdateres.
image

11 Likes