Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Må få minne om at peaken til TAB kom 3-4 uker etter release.

7 Likes

Anng pris, så synes ikke jeg 299 er dyrt, men ser jo at TAB er billigere. Ikke sikkert 199 hadde vært dumt nei.

Pris på spill har vel vært isolert fra alt annet i verden de siste 20 åra.

Er sikker på at jeg betalte 499 kr eller deromkring for PC spill da jeg enda var en ung tenåring.

2 Likes

Det hadde vært interessant å sammenlignet salgstall mellom CU og TAB for å fått en pekepinn på forventet salgstall…

CU har ikke helt fått den starten jeg håpet på.

Det er mulig at prisen er satt noen prosent for høyt. Å utløse negativ feedback med å sette 1/3 av de spillbare karakterene bak en paywall er også diskutabelt.

Uansett, det er altfor tidlig å konkludere.

Blir spennende å følge CU videre. Holder anmeldelsene seg stabilt OK, og dersom spillet faktisk er så artig (i Co-Op) som både pressen og noen av streamerne jeg har snakket med sier, så kan CU bli enda et fint publishing-tilskudd for Funcom.

3 Likes

Prisen er litt høy, på forhånd diskuterte vi jo dette og jeg mente den burde ligge lavere enn TAB. Men det ble den nå ikke.

Uansett har de nok gjort det for å kunne gi stor rabatt og likevel tjene godt på det.

1 Like

Når det gjelder pris for spill så syntes jeg som far at 5-600 kroner for ett spill var dyrt.
Men hva koster en kinobillett inkl popcorn+++? 2-250 kroner. Hvor lenge varer den underholdningen? 1,5-2 timer.
Hvor mange timer får en når en kjøper et spill?
Jeg synes spill er billig…

6 Likes

Mange her på forumet som ønsker at CU flopper, men jeg mener at det ikke gjør det. Se nå bare Draugen som ikke er inne på top 50 pr. nå. Selv med 89% positive. Reviews på CU har gått opp fra 50% til 68%, så det er muligheter for å bikke 70% etter hvert.

CU skal nok selge mye i lang tid framover, og de har muligheten til å introdusere flere spennende modi for spillerne.

Forged Batallion har en ATH på 442 CCU, og selv der har de jo solgt kanskje 200k kopier i løpet av 9 måneder.

10 Likes

At CU skulle floppe totalt var allerede priset inn i aksjen. Så dermed bør alt annet enn total flopp være en bonus.

Og at det blir en total flopp er det lite som tyder på.

Men, nok en gang viser aksjonærmassen seg å være sine egne verste fiender.

7 Likes

Dette minnes jeg svakt har blitt diskutert før. Kilde? Jeg finner ikke spillet i leaken fra arstechnica men det kom vel ut etterpå.

Føler ikke det er mange som faktisk ønsker at CU skal floppe totalt, men det er derimot mange som for en gangs skyld har edru forventninger. Det hadde vært 100 ganger verre vist samtlige her inne hadde null skepsis og alt var regnbuer og hype. Spør du meg så har mange av kommentarene, og kritikken her på forumet vært spot on både FØR release, og nå i etterkant. Vi er heldige at vi har så mange flinke folk her på forumet, og selv om noen av de kan virke som de sitter å koser seg over at CU “flopper” så tror jeg mange av desse sitter på aksjene sine, og selfølgelig hadde de også håpet på store fin tall.

Når det er sagt så er det ennå tidlig å konkludere noen ting, og som flere andre har påpekt så føler jeg meg gaaanske sikker på at CU går i null og sannsynligvis litt i pluss til slutt !

2 Likes

Steamspy estimerer mellom 100k og 200k, men de estimerer ofte for lavt.

Ser på han her. Han spiller coop. De synes det er vanskelig, men begynner å skjønne spillet nå

https://www.twitch.tv/cletusbueford

1 Like

CU kom lenger opp på salgslisten enn hva jeg forventet første dag. Trur det kommer flere større streamere som tar tak i det i løpet av helga, satser på at det bidrar godt til at spillet blir lagt merke til av potensielle kjøperne. Hadde ønsket meg en høyere CCU i går, men det ble det ikke.

1 Like

Feil tråd

@Funcom følger jo med her inne:

Kunne det vært en idé å snarest mulig gitt alle som har kjøpt og kjøper standard-versjonen Deluxe-innholdet / utgaven?

Henvise til «oppstartsproblemer» og / eller «vi ser nå at vi gjorde et uheldig grep - sorry!»

«Vi er stolte av spillet vårt og vil gjøre alt vi kan for at flest mulig skal få glede av det. Det betyr at vi også må innrømme feilgrep og handle deretter for spillernes beste»

For eksempel. Tenker bare høyt og kanskje prematurt. Er bare det at vinduet for å «rette opp» en skjev start er veldig smalt.

Tror det hadde vært mye goodwill å hente ved et sånt grep.

Edit: De som har kjøpt deluxe må seff få igjen den ekstra hundrelappen de betalte.

10 Likes

Enig i at de bør innse at deluxe i den formen den er nå var et feilgrep.

1 Like

Spillet har ikke floppet. For noe tull. Vi visste fra før lansering at lanseringsdagen ikke ville være eksplosiv.

Folk vil snart begynne å utfordre hverandre på Unconquered mode. Og de fleste er ikke ferdige med intro delen av spillet.

Det er ChallengeLink som kommer til å skape det engasjementet som gir word-of-moth.

Spillet er mye bedre enn TAB. Dypere. Hvor mange her har testet ut feats systemet enda? Men spillet er prissensitivt pga indie status. Dette spillet er i en sjanger som gjør det lett å selge ved rabatter sånn som Steam summersale.

10 Likes

Over 40% har kjøpt CU utenom Steam.

image

5 Likes

Det er kjøpsanledninger hele tiden, det kommer til å bli en helvetes tegnekonkurranse nå.

Jeg er enig i at mange ønsker Funcoms kurs ned, det er i ett investeringsøyemed. Jeg tror ikke jeg i min tid som Funcom aksjonær, og det drar seg til tiden før LMO, har snakket negativt rundt selskapet. Jeg har hatt perioder hvor jeg ikke har hatt aksjer i korte perioder, men jeg snakker ikke dritt om de likevel. Har de bommet med CU, kanskje?

Hvor bra hadde MYZ lykkes inntil nylig salgsmessig, vi snakket om opp mot og over 1 million salg førsteåret, og det så lenge ut til å være en umulighet. Så kom news om dlc, spill på tilbud og lansering på switch etterhvert. Har ett veddemål gående og jeg er ikke like sikker nå på at de ikke kan selge 1 mill på ett år.

Poenget er at de har all verdens tid til å tilpasse spillet, kjøre rabatter osv slik at de kommer garantert til å nå 250k solgte ila 1 år, så lenge spillet er bra. Og basert på reviews før launch og at de ligger å pusher 70% med de få reviews foreløpig tyder på at spillet er ok.

5 Likes

Føler det er litt tidlig å trekke konklusjoner her, selv etter CE EA lanseringen var markedet i villrede en ukes tid. Men folk bør som hovedregel slutte å kreve gull når man som eier bidrar med grus tilbake :wink:

Nøytralt hos Hegnar i det minste:

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/05/Funcom-har-lansert-nytt-spill

3 Likes