Ta gjerne en begrunnelse av dette.
Selv liker jeg tower defence type spill men dette er også spill man lett får tak i gratis/for en billig penge. Her ble prisen satt helt feil fra start for mange dessverre.
Trodde det var omvendt, at folk har solgt pga. CU?
Er en del streamer som skryter av spillet. Cletusbueford feks. Folk må jo gi det litt tid. Uansett gir CU Funcom inntekter. Utgiftene er nok allerede tatt. Har sett noen av de som spilte i går skal streame i dag også…
CU tar ikke helt av. Jeg har aldri hatt store forventninger til det, men jeg tror de kommer til å gå minst i 0 over tid. Jeg testet litt i går kveld. Det var moro å spille et RTS-lignende spill igjen. Men spillet var vanskelig, og det var sjelden det var rolige perioder. Det må legges inn litt innsats for å bli god. Det jeg synes var negativt var grafikken. Jeg følte oppløsningen var feil i forhold til skjermen min, og fikk ikke til å endre på den.
Jeg fikk ikke prøvd coop. PCen min krasjet da jeg avsluttet spillet, og har ikke kommet opp igjen. Det virket som at det var noe med skjermkortet.
Jeg har lest litt reviews nå. Det virker som at folk ikke har sjekket ut hva dette er før de har kjøpt det. Hadde de sett på en video i forkant hadde de visst hvordan dette spillet er, og hadde ikke trengt å kjøpe, spille under en time, skrive dårlig review og refunde.
Jeg så en som hadde prøvd litt mer, og hadde endret reviewet sitt. Det virker som at hvis du legger litt innsats i dette så blir det mer moro
Er fascinerende om aksjen skal ned pga. Dette spillslippet…virket tydelig i forkant at slippet ikke var the big shit og at «markedet» allerede hadde priset dette inn som med alt annet som er «priset inn» i funcom aksjen. Forbausende hvordan dette skal bli så negativt når fåtallet har noe særlige forventninger. Ironi eller ikke på flere som poster her, men allmenheten klarer sikkert å sende aksjen nedover og det kan man takke seg selv for (flere har vel planer om å selge for å få med seg nedturen) eller har solgt allerede og venter på billigere inngang. Traust.
Synes lanseringsdatoen var litt uoptimal. Total War 3K er fortsatt så nytt at det holder førsteplassen. Ikke helt samme sjanger, men vil tro det tiltrekker mye av de samme kundene.
Ellers layers of fear 2 og void bastards. Begge knuser CU på listeplasseringer.
Men skjønner at det er vanskelig å finne det ultimate lanseringsvinduet…
Dette er spot on det jeg har inntrykk av og, etter å ha lest reviews/sett streams. De som legger inn litt innsats, og skjønner greia liker det. Så er det dog ikke et spill for alle heller.
Testet spillet nå. Synes det virker forholdsvis bra. Litt stiv pris kanskje, men da har de litt å gå på når de setter rabatt. vil tro de kommer til å ha første runde med rabatt allerede i sommersalget.
også får dere lage dere en svartens rullekake når det gjelder reviews…
Hva lå CE på i begynnelsen da?
CU har 68% positive, er det 70% som er grensen for mostly positive?
Det er mange som har solgt litt av flere grunner og det kommer til å gå ned i morgen, men jeg kan ikke se det mer ned enn i underkant av 16. Spillet er kanksje bra, men selve lansering ser vi ut fra diskusjonene at er en flopp. Jeg synes 299,- ikke er noe sum for ett spill, har det kommet dit at man ikke skal betale for noe lengre? Skulle jo tro det var primært voksne som spiller, og hvis du som voksen griner over 299, da står det faen meg dårlig til.
Ut fra hva jeg leser skal spill i dag skal være gratis, ha masse innhold, ha dlc på dag en og du skal kunne mestre det helt fra start.
Jeg synes det er en helt grei pris og man sparer jo fort et par tusen hvis man holder seg hjemme en fredag eller lørdag og heller bruker tiden på et spill Jeg kjøpte både CU og Draugen i går og har så vidt testet begge. Angrer ikke på at jeg kjøpte noen av de.
Ser CU siger oppover og blir interessant å hva dagens peak på GTS blir. Ser vel uansett ut som om de som var mest positive kommer til å bli skuffet over salget. Kan også bli vanskelig å nå Redeye sitt estimat for Q2.
På førstesiden igjen #flopp
Minner om de gode gamle dager på HO dette.
Dette et en minimal investering for Funcom. Poenget med dette spillet er å høste erfaringer for en billig penge.
Det er ingen som har trodd at dette skulle bli det nye Age of Empires.
Jeg hadde lave forventninger og ser ut som om de blir innfridd. Da er det myz switch og mom igjen. Er nok en del som har ventet på denne kjøpsanledningen som trolig kommer nå.
Å klättrar uppåt! Detta blir bra
Ser ingen grunn til at det skal bli en kjøpsanledning. CU gjør det da vitterlig som forventet, og har vært lite «hype» i forkant.
Hva er årsaken til at ledelsen ikke har noe som helst guiding for salget? Blir jo bare gjetning fra vår side om hva som er flopp, OK og suksess.
Jo enig i prinsippet, men utelukker ingenting i denne aksjen. Mange av oss så dette komme og skrev det. Jeg er ikke aksjonær pga cu. Og det kan fremdeles bli bra.
Flott at CU er på førstesiden av Steam GTS igjen. Det ser ut som CU selger omtrent som MYZ gjorde, pluss minus…
Foreløpig selger CU litt bedre enn estimatet til Red Eye som er ca en tredjedel av MYZ.