Plats 23 redan, 60 reviews och runt 400 spelar. Såklart detta är under allas förväntan.
Er for tidlig å konkludere etter en halv dag. Reviews kommer ikke nødvendigvis med en gang.
Forventet var vel 20-60k første måned? Tror det treffer ganske greit. Kankskje litt i det lave sjiktet av estimatet.
Men om det gjør det så ikke fortvil. Så bra som CE og MYZ har gjort det i ettertid av launch, så er jo det en mulighet for CU og, med litt finpuss og rabatt. Det går nok i pluss allerede i år og kommer til å bidra med $ inn i kassa i mange år.
Det sagt, så tror jeg det er greit at børsen er stengt i dag🤣.
CU krabber nok oppover på top 10 igjen i kveld og skulle ikke det skje, så ikke panikk.
Som @Christian sa det for ikke lenge siden.
Ikke vær den som selger han aksjer på 15 tallet. De får han 18+ for om relativt kort tid😁
Nei, 60 og 100k var de alternativene som fikk flest stemmer
Spillet har vært ute i 12 timer gutter…
Jag är får jag säga ganska duktig på att bedöma spel och att ligga utanför topp 25 efter 12h är aldrig ett bra tecken men jag har och andra sidan aldrig haft tron på CU
Tror ikke dette spillet selger noe særlig i Asia .
Det vil nok sige på lista frem til EU og US våkner.
Vil bare si meg enig med @antzzo.
Dette ser ut som en flopp. Det er per nå høyst tvilsomt at spillet vil tjene inn investeringen noen sinne. Selvsagt vil Funcom og Petroglyph se det an, men hvis det selger så dårlig som det ser ut til så har jeg sterke tvil om at det blir satset noe videre på. Og da vil det heller ikke ha noen lang salgshale.
Så kan man alltids diskutere hvor mye eller lite dette betyr for Funcom totalt sett. Jeg mener de har råd til å feile totalt på 1 av 3 publishing spill, men helst ikke 2 av 3. Dette ser da ut som å være flopp nr 1, mens MYZ ser ut til å være suksess nr 1. Blir MOM middelmådig så har vi da en i hver hovedkategori
Og skulle ting snu fram mot i morgen så har jeg jo tid til å skifte mening uansett. Sånn sett er jo dette en fin lanseringsdato - man får tid til å reagere, eller bestemme seg for om man gidder å reagere. Og man får bedre data å reagere ut fra.
Sålenge det går i pluss så vil jeg ikke si det er noe flopp.
Tror det går greit i pluss.
Men på den annen side så håper jeg IKKE disse gutta får noe DUNE tittel å jobbe med. Petro er “has beens” som ikke utvikler produkter som treffer dagens gamere noe særlig. Leser av tilbakemeldingene at det er endel åpenbare mangler i spillet, funksjoner som i 2019 er ganske basic i de fleste andre spill som er kommet de siste årene, og et must have for de fleste gamere.
Vi får satse på at Funcom får til et samarbeid med en aktør som lager RTS anno 2019 og ikke anno 1990😁.
Så kan Petro få pusle med det andre drømmeprosjektet sitt, C&C.
Finns väl 3 fundamentala grejer som de behöver ändra på som kan få fart på försäljningen:
- Fel prissättning. Ändra till 19.99 usd
- Att sätta en Hero bakom paywall är FAIL FAIL FAIL ERROR. Ta bort den så de ingår i basspelet
- För dålig tutorial och för lite content. Ut med mer!
Får se hur rätt eller fel jag har i det här om ett tag.
Let`s not jump to conclusions, men det ser ut til å bomme litt på målskiven i øyeblikket. La oss håpe det tar seg opp utover helgen. Enig mtp prisingen, gjør terskelen akkurat litt for høy til å prøve det ut. Sånn rent isolert sett så er det ingen krise om denne lanseringen skulle feile, men noe av det kan være en sunn påminnelse om at vi ikke er helt i mål enda. Noen av punktene jeg tar med meg videre inn i risikoanalysen av selskapet vil være :
-
Conan IP er ikke sterk nok til å generere spesielt med interesse eller mersalg påklistret et middelmådig spill. (Interessant sett i lys av lansering av Conan SP.)
-
Petroglyph har sannsynligvis utspilt sin rolle som utvikler i topp format. (Interessant sett i lys av spekulasjonene om at de skal utvikle et av spillene på Dune-lisensen.)
-
Markedsføringen ser for første gang til å være litt under pari direkte sammenlignet med mindre/jevnførbare konkurrenter. Dette basert på interesse rundt launch. Bevisst eller ikke, det har ikke gitt spillet noe ekstra drahjelp ivertfall.
Så får vi se hvordan helgen utvikler seg, ingenting hadde gledet meg mer om det hadde tatt seg opp skikkelig.
1 og 3 er vel samme feil som SB har gjort et par ganger. Når man kombinerer dette med 2 så er det jo garantert at det blir en del støy . Blir interessant å se om de gjør noe med 2 og 3…
Ja vi har hørt det nå.
11 kr pr aksje i morgen…
Om stemningen her inne er korrekt
Ja hvorfor ikke trå til skikkelig å si 8
Ikke noe i veien med markedsføringen som jeg ser det. Problemet i mine øyne er produkter. Det er ikke noe som fenger. Jeg tipper funcom har sett dette og kjørt på med lavbudsjett markedsføring.
Noen som vet hvordan CU er i forhold til TAB ? Hvis TAB er et bedre spill så hjelper det ikke så mye at CU har coop og conan. Blir litt sånn som med med RAID og PD2. Hvorfor skulle man spille RAID når PD2 var et bedre spill med mer innhold.
Ja for folk har kun kjøpt FUN pga CU og ikke pga CE og MYZ++
Innholdsmessig er CU bedre en TAB, men det mangler endel på hotkeys, UI og kamera/styresystem. AI en er heller ikke den beste.
Dagens gamere må holdes i hånda. Petro gutta henger igjen på 90 tallet, da det var ok at ting ikke var rett frem.
ja, CU er jo make or break for funcom.
De har jo faktisk satset noen grunker…
det er dommedag!
Produkt og interesse går vel hånd i hånd ja, men jeg synes likevel det var litt skuffende at det kan tyde på at mindre spill klarte å nå ut til et bredere publikum dagene før lansering. Men kan godt være som du sier at de har tilpasset seg produktet som de har fått i hende.
Og så, ikke myntet på deg- orka bare ikke lage ny tråd, synes jeg det hadde for en gangs skyld vært morro å kunne diskutere aspekter ved spill, lanseringer etc uten at det skal dras inn aksjekurs og personlige aksjebeholdninger hele tiden.