Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Spiller COOP med @kakebart nå. Det er rimelig intenst. Ikke mange pustepausene. Vi ble knust

13 Likes

Ser ut til at CU er et spill hvor halen blir lang og vil bidra til stabil inntekt for FC.

Er rett og slett forbauset over hvor negativ folk er etter bare et lite dogn. Ikke engang ei helg skal altsa spillet fa pa seg for det aerklaeres for fiasko her inne.

Triste greier.

12 Likes

Ccu er ca 25% av det MYZ hadde på PC alene, og det kom på PS4 OG XBOX i tillegg

Vi kan foreløpig konkludere med at CU selger for lite. En del av de som prøver det gir seg veldig fort. De gir seg før spillet begynner å bli interessant. Jeg har spilt litt coop i kveld, og spillet er utrolig intenst, og det er litt dybde. Det er vanskelig å mestre. Hvis folk skjønner hva dette er så kan de komme til å like det. Det blir litt som å spise oliven, det er en acquired taste. Spillet er vanskelig. Hvis Petro/Funcom klarer å tweake litt og komme med nye features, så kan dette selge OK.

Dette er ikke min type spill. Det er litt for intenst. Men det er moro å spille coop.

2 Likes

75 % Positive. Ja det kommer seg :grin:

Tenker det blir enda bedre fremover når de treffer spillerene mer som liker sjangeren.

10 Likes

Selger for lite på Steam, muligens. Det selges en del utenom Steam også, spesielt i Russland+Asia.

2 Likes

Jeg spilte CU i 10 timer i går og hadde det moro, fortsatt mye å lære og mestre ser jeg også. Enkelt er det ikke, men heter ikke survival for ingenting!

Skriver mer senere.

6 Likes

Reviews indikerer ca 40% salg utenfor steam. Det er en betydelig andel solgt utenfor steam.

2 Likes

CE ligger på ca 26% utenfor Steam mens MYZ ligger på ca 46%. Så CU sine 38% må vel være å betrakte som innefor det forventede :slight_smile:

1 Like

Mye av det utenom Steam kommer fra Humble Bundle, hvor MYZ ble inkludert i abb.tjenesten deres i april.

2 Likes

Tror Alex tenker på att det er overraskende mye av spill som faktisk selges utenfor Steam. Vi hadde jo en runde på dette tidligere, der enkelte hevdet att det ble solgt forsvinnende lite utenfor Steam. Når det etterhvert nærmer seg opp i mot 40%, er det betydelig. Tenker generelt her, ikke bare CU.

Faktisk var hele 30% av Funcoms inntekter i 2018, fra en annen part enn Valve, Sony og Microsoft.

5 Likes

https://kanobu.ru/reviews/retsenziya-na-conan-unconquered--373862/
image

10 Likes

Snart inne på førstesiden GTS igjen. Nr. 27 nå.

Kan nok bli en bra helg for CU dette her.

4 Likes

Ja, man måste inte peaka från dag 1 heller. TAB har blivit nämnt på TI som ett bra och relevant exempel. Får Funcom tweakat lite på pris/innehåll så kan det här bli riktig, riktigt bra… :+1:t2:

2 Likes

Slik jeg oppfatter videoen så om Funcom hadde inkludert Day 1 DLC (en ny hero) som en del av orginalspillet så hadde det vært nesten all thumbs up :+1:
@h3nk1, har du fått tilbakemelding fra Funcom på den eposten du sendte? Er de villig til å kaste seg rundt og bake inn DLC i orginal-spillet?

I følge CU-haterne var jo alle positive reviews fra aksjonærene…

#flopp

CU blir nok en lang hale med inntekter. Men synes de har bommet litt med pris og DLC. Det skal sies.

1 Like

Ukevisning

Månedsvisning (siste uka er estimert og kommer til å være det i noen dager til)

CU selger bedre enn google trenden tilsier, men google trenden er virkelig elendig.

1 Like

Dette er en tabbe etter min mening. Man stiller seg så lett til hugg at de ekstra pengene man tjener blir fort borte med all negativ omtale som gjør at andre ikke kjøper spillet.

5 Likes

Enig! Derfor jeg håper Funcom kaster seg rundt og skaper litt godstemning med å inkludere heroen i orginalspillet. Faktisk litt overrasket over at de har gått for en slik løsning in the first place.

3 Likes