Og du tror de kan gjøre det uten at de som har betalt for den lager bråk ?
De får gi oss som har kjøpt delux versjonen en t-shirt Eller en kosmetisk in-game ting, f.eks en mount til heroen
Tror de bare må kjøre med prisingen og pakkeløsningen videre når den først er valgt. Får de heller være litt hissige på rabatter tidligere enn egentlig ønskelig.
Jeg tror det kan skape litt rabalder om man plutselig gir bort ting folk har betalt for. Da bør man i tilfelle refundere og det er jo ltt styr det også vil jeg tro.
Refundere pengene og gi et beløp eller t-shirt eller beta-access whatever som plaster på såret. Det er muligheter for å rette opp slike feil.
CU ble patchet i natt. Her er patch notes:
Hvor langt har folk kommet i spillet da?
Spilt meg igjennom første 3 kartene jeg. ikke hatt tid til å sette meg så veldig inni ting (bare kjørt på fro å prøve det) så synes det er litt vanskelig å helt få tak på sammenhengen i oppgraderinger og bygg. Er jo litt gøy men litt platt også. Litt vel mye “vi går rett frem samme hva vi støter på” på angriperne.
Eneste som egentlig har skapt et snev av problemer er at det er litt lett å bygge mur som ikke er helt tett
Unconquered så langt i det minste.
Hvor mange kan det være liksom?
Nå er der 129 anmeldelser på Steam, er det for spill kjøpt der, eller kan de som har kjøpt spill andre steder legge inn sin anmeldelse der?.
Alle med gylid key kan legge inn der. Så kjøper du på Xsolla eller Humble kan du legge inn steam review. Men du kan filtrere ut de reviewsene
Som EF sier, du kan kjøpe steamnøkler på 3-parts sider - feks. Greeenmangaming og Humble.
De ser du som “other” når de legger inn reviews. Hittil har CU er en andel salg utenfor Steam som er noe høyere enn normalt.
Så 210 totalt da, ganger vi opp det med 65 blir det rundt 13500 solgte på drygt 1,5 dag.
Tjah, faktoren er beregnet utfra Steam purchase reviews, ikke all purchases.
Hvilken faktor skal man bruke da?
- Jeg bruker steam purchasers som forholdstall.
- For RTS kan du nok fint gange med ett vesentlig høyere tall enn 65. Om du har lyst til å bruke 75, 85, eller 100 er en smakssak. Total War var omtrent 100, They Are Billions var 86.
OK da blir det rundt 8500 da.
Legger vi inn 85 som mal, blir det rundt 11000.
Review-metoden forutsetter at du bruker “Steam-purchase” reviews som basis, og en faktor på 50 -110. Det er slik den ble til, og slik den brukes som metode.
Skal man bruke “all reviews” må man justere ned faktoren - så man kan likegreit bruke den opprinnelige metoden og heller øke faktor litt hvis man ser at mye salg skjer utenfor Steam.
Interessant! Har du tall / eksempler på mer enn TW?
Har sett det du påpeker her ved tidligere diskusjoner. Brukte 65 bare fordi det ikke skulle virke haussete
Northgard 83, They Are Billions 86, Slay the Spire 86, Total War Ca 100 - 110, This War of Mine 75, Papers, Please 110, Banished 96, Europa Universalis 68, Battletech 66, Conan Exiles 60, Frostpunk 62… og Hellblade 28 (wtf?).
Merk: jeg har ikke data på spill som har så få reviews / salg / ccu som Conan Unconquered, fordi jeg ikke trodde jeg ville trenge det. Så om det er sammenlignbart kan diskuteres.
Jepp, også kan du ta antallet du kommer fram til i morgen og gange det opp med en av disse faktorene for salg første måned. Take your pick!
Takk til @anon80503862 for dataene