Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Hvorfor må du gjøre det så vanskelig Christian, så stort sprik… :sweat_smile:

Er det gjort noe på CCU tilsvarende reviews for å estimere salg?

Ikke som jeg kjenner til, men CCU første dag var 25% av MYZ som hadde ca 1500 reviews første måned.

1 Like

Jeg har sammenlignet både CCU og Steam Community opp mot totalsalg, og det gir ingen god indikasjon.

CCU gir en grei indikasjon på reviews dag 1, og lite annet.

1 Like

Interessant, så antall tråder eller antall innlegg gir ingen indikasjon på salg?Det er nok en sammenheng her, men sikkert med høy usikkerhet.

Det kan hende det gjør, jeg har bare målt antall medlemmer i community. Det sier noe om prelaunch hype, men der er google trends bedre.

Fordelen er jo at man har 2 faktorer som sier litt om prelaunch hype, som gjør at man lettere kan kvalitetsikre.

Ja jeg bruker google trends (som viktigst), deretter steam global top sellers (forhåndssalg), steam global wish list rangering, steam community. Det føler jeg gir en god indikasjon (google trends) med verifisering opp mot andre.

2 Likes

Spilt igjennom de 3 første oppdragene og forsøkt meg på nr 4, (og lagt merke til at Comic blir stadig mer låst opp for hvert en fullfører, må nok leses for historien)

Bruk CAPS LOCK for å få “fulgeperspektiv” på kameraet, da kan du se eventuelle hull bedre, bytt mellom det og vanlig kamera med den tasten ved behov.

2 Likes

Om vi legger inn 100 reviews for dag 1 og en trolig faktor på 86 solgte enheter, ender vi med ett salg for første måneden på 60140 stk. Sånn sett så er vi on track på forventningene før release :dart:

image

2 Likes

100 var ikke tallet jeg så, men 64 i forhold til tidspunkt jeg normal tracker spill på. Uansett, spillet kom ut sent på kvelden som kan påvirke reviews dag 1 negativt, og det er stor usikkerhet i hvert fall fram til mandag morgen.

På Gamevizz ser man utviklingen av reviews. La først merke til det i dag jeg.

https://gamevizz.com/10770/#annet

11 Likes

Det har ikke jeg sett før heller. Interessant. Det gjør det mye lettere å hente inn gode data enn å forsøke å treffe omtrent korrekt på steam grafene.

1 Like

Etter mitt skjønn har det vært lite fokus på at spillet er sluppet på en onsdag. Kanskje er det ikke relevant? Jeg lurer likevel:

Hvordan påvirker dette antallet reviews første dag?

Hvor stor forskjell er det på spill sluppet midt i uken versus f.eks fredag, når det kommer til salgsatall første helg?

Ved slipp på onsdag, er det vanlig å vente/spare litt pr-tiltak til helgen?

Jupp, spillet er bra. Ville ha vært 80% + om DLC var ink i orginal spillet og kanskje om de jævla flammene ikke var så vanskelig å slukke ( snakker av erfaring ) :smiley:
Tror vi ser 80% etter salg / små justeringer.

Sjekk Imperator Rome sin utvikling, solgte som faen men du så at spille var dårlig mtp review trenden.

2 Likes

At man slipper det før helgen er nok for å få tid til litt patching før helga setter inn.

1 Like

Man skjønner at det er stor forskjell på faktoren man skal gange med for ulike spill - RTS ser ut til å være (svært) høy. Synes CU klarer seg greit så langt på GTS - ligger foran spill som Layers of Fear 2, og det er veldig mange (les: mer enn normalt) spill på salg som trekker plasseringen ned.

1 Like

Kjøpte i går og spilte dette. Var i utgangspunktet skeptisk, men syntes spillet var veldig bra. Gleder meg til å spille i kveld :slight_smile:
Solgte meg helt ut av funcom i dag og leter etter ny inngang :slight_smile:

2 Likes

Minst 40!!

1 Like

5/10

2 Likes