Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

“Conan Unconquered manglar variasjon, og det manglar innhald. Utviklarane hos Petroglyph har laga eitt terreng, og det er alt vi får. Kvart kart du spelar er tilfeldig skrudd saman av maskina, og du kan justere på ting som kor opne karta skal vere, men du vil raskt merke at det blir for einsformig. Det er framleis den same ørkenen. Kva med å gje oss litt meir? Litt, skog, litt jungel, litt is og snø? Dette framstår ikkje som eit ferdig spel. Det er meir som eit tidleg spel i Early Access der grunnkonsepta blir testa ut.”

De norske anmelderne likte ikke CU - ingen skal anklage oss for å være nasjonalister :norway:

Godt de større engelskspråkelige publikasjonene liker spillet, da.

A scrappy and bloody brilliant strategy game that builds further upon the idea of survival strategy, Conan Unconquered doesn’t stray too far from its primary influence but it does offer plenty of unique substance that gives it its very own flavour. Now that, is what is best in life.

Brukeranmeldelsene på ~75 % så langt. Bedre enn jeg forventet. Hadde de ikke vært for en litt stiv pris og paywall-gate, så hadde de vært betydelig bedre.

3 Likes

Enig i at det er endel å gå på, men det kan jo komme.

Rundt 13k solgt nå basert på steamreviews.
2 dager med salg.
Ganske sikker på at vi når det estimerte årsvolumet på Discorden (30k?), iløpet av første måned.

Her inne trodde vel de fleste på 60k første måned. Det skal vel holde hardt. Det forutsetter iallefall at det tar seg opp litt nå i første helga etter launch, evt at det følger kurven til det spillet som er nærmest i sjangeren, TAB. (som vel hadde veldig gode 3de og 4de uke etter launch)

1 Like

17 stycken på rea före CU

Nja, den er litt tynn. Alltid masse spill på salg.

Men det selges spill.

Prøvde en god halvtime i stad. Awesome spill og jeg skal kose meg glugg fremover. Dette blir så bra

1 Like

Var litt kjedelig med denne her nå i helga
image

2 Likes

Bara för att några nämnt 30k på Discord innebär de inte att det är bra eller tillräckligt :slight_smile:

1 Like

Det ender jo ikke opp med 30k så det er jo uvesentlig i den forstand. De har jo ikke kjørt rabatt eller noe enda, så de har mye å gå på. Kommer til å selge mye på DLC også.

Helt enig. De som nevnte 30k skal man ikke ta seriøst. Det er jo latterlig. Vi er jo sikkert halvveis dit allerede.

Hva er utgangspunktet for de %'ene du har som “normalutvikling”?

2 dager unnagjort og vi ligger på 160 steam reviews.

Såvidt bak skjemaet ditt til 60k, la oss håpe vi tar det igjen i helga🙂

Fulgte med på Myz sine reviews ved release. Nå har www.gamevizz.com fikset review count for oss så da kan vi finne enda mer presis normalutvikling.

4 Likes

Ser ut som om at Kensei ligger godt an :ok_hand:fylt hele mappet med bygninger :exploding_head: wave 30 nå

http://www.twitch.tv/kenseitv

2 Likes

Har sett litt på steamdata og reviews. Jeg er fremdeles ingen stor optimist når det gjelder dette spillet.
Særlig gamer.no sin anmeldelse skrevet av en som elsker sjangeren var ganske drepende. Hadde det ikke vært for multiplayer hadde nok terningkast ikke blitt 5 men betydelig lavere.

Her er det bare å brette opp armene og gjøre jobben som skal til for at dette spillet skal bli en stor suksess. Jeg tror ikke funcom er 100% fornøyd med salget nå og det bør de heller ikke være. Spennende å se om dette bedrer seg denne helga, en patch er jo allerede ute. Så det jobbes. Og det trengs.

1 Like

Mulig det ble for utfordrende og vanskelig for Gamer.no?

Det er det same om att kvar gong du spelar, og den stive utfordringa og vanskelege økonomien gjer at det ikkje freistar å sjekke ut kor langt eg kan kome. Sjansen er stor for at eg aldri vil kome meg dit uansett sidan noko vil rive ned murane og ta knekken på oss.

Ikke vet jeg, men jeg vet at mange også liker at det er vanskelig og litt komplisert, det gjør jeg også. Rui liker at det er vanskelig, så han har sikkert presset litt på :stuck_out_tongue:

3 Likes

Eller gjøre minimalt og bruke ressursene på noe som vil gi større inntekter for jobben. F. Eks. Hva som helst annet funcom driver på med

3 Likes

Det med leaderboards gjør det litt mer utfordrende, men en ide er at spillerne kunne tweake parametrene selv slik som i ce.da kunne alle finne sine perfekte settings.

Helt sykt hvor mye han har fått bygget. Så ikke helt slik ut etter wave 15 hos meg i hvertfall :flushed:

Funcom er publisher.

Det er for f… Petro som bør brette opp erma og trå til om de skal ha noe forhåpninger om å involveres i flere prosjekter…(tenker da selvsagt på RTS Dune :+1:)

Og de får trå til for egen regning😂

2 Likes