Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Den koden er jo allerede i spillet da det er Coop. Det er vel dessuten mest sannsynlig produsert i motoren deres, som har mange MP RTS spill i kofferten.
Uansett er jo dette noe annet en det jeg tenker på når jeg tenker RTS (Warcraft,Starcraft,C&C etc) og en Coop playmode vil i mitt hode være mye mer attraktivt enn en 1v1 MP modus, da dette er en blanding av RTS,survival og towerdefense. En sjanger hvor det for øyeblikket ikke er mye konkurranse, men They Are Billions har vist at det er et marked der.
Jeg hadde vært mye mindre interessert i dette spillet om det var et rent RTS spill, da den sjangeren stort sett er forbeholdt Starcraft i disse dager.

De har koden klar, de gjenbruker sansynligvis mesteparten av 8bit serie koden sin med ny look.

Dette er low risk high reward for alle parter. Det å lage coop RTS er faktisk ekstremt lett. Synke tusenvis av enheter på nett er heller ingen problem.

Vi klarte jo å spille hele command and conquer serien online på modem med pentium 100 maskiner…

Ser liksom ikke at en maskin med 10.000 ganger mer kraft skulle ha et problem. :wink:
Enten prøver du å skape et problem som ikke finnes, eller så prøver du å trolle.

4 Likes

Ingen ting slår Carmageddon og RA2 aften på coax nettverk med en fuskende endestopper og man må finne ut hvilken :joy:

7 Likes

Detta är ju även ett work for hire så Funcom kommer ha väldigt höga marginaler på detta. Blir spelet en succé finns de säkert ett bonus system till Petroglyph

1 Like

Noen som har prøvd 8-bit RTS spillene til Petroglyph?

Klarte ikke å vente så lastet ned 8-bit Invaders fra Petroglyph slik at eg kunne skape ett inntrykk av hva vi har i vente med Conan Unconquered :alien:

• In game spillfølelsen tar meg rett tilbake til Red Alert tiden og alle de gode gamle shortcuts sitter som støpt i fingertuppene!
  • Deilig å spille ett RTS igjen!
  • Spillbarheten og følelsen var bra og forventer at CU ligger seg på samme nivå pluss pluss.
  • Det jeg håper de gjør bedre med CU er f.eks musikk, lyder og overgangene ved loading av spillstart/spillslutt.
  • 8-bit grafikken gjorde spillet litt barnslig. Heldigvis så er ikke det ett tema i CU.

Finpusser de CU slik som MYZ så blir dette her knall stemning :1st_place_medal:

11 Likes

Så litt på Steamsiden til Conan Unconquered, og det ser ut som det blir en campaign der, ikke bare skirmishes:

UNLOCK LEGENDARY HEROES

Heroes are incredibly powerful units that can greatly influence the outcome of battles. These heroes, including Conan himself, possess special abilities and you can equip them with unique artifacts that you find as you explore the world.

4 Likes

Ikke nødvendigvis en “campaign” slik det står beskrevet. Disse “heltene” må trolig finnes og benyttes i hver enkelt spilløkt (tower-defence).

Ser gjerne at de har en campaign / avslappende modus hvor man bare kan kauke rundt, men tviler vel litt på at dette blir en del av spillet.

1 Like

Tror ikke det hadde stått unlockable om det var per spillsession. Tror heller artifaktene du kan utruste de med er noe som er midlertidig i spillet. På denne måten kan de jo også levere flere Heroes som DLC etterhvert.

Det er sant, men tror altså de må finnes / unlockes ved å få til X i en spilløkt, spille X økter og/eller noe tilsvarende - ikke at det finnes en campaign-mode som sådan.

1 Like

Ja, det tenker jeg og. Men hvem vet. They are billions satser på Campaign, så mulig det skjer her og. Kan jo ha begge deler. Unlock Conan ved å runde campaign, unlock Floppy mcCockslider ved å drepe x antall hyiener. Uansett, gleder meg til å se mer av spillet nå.

1 Like

Ble det ikke også nevnt ett eller annet sted at man kan utforske området rundt basen sin for å finne ting?
Husker ikke i farten hvor jeg har det fra… kanskje jeg bare drømte det

Står på steamsiden det også.

EXPLORE THE ENVIRONMENT

Randomly generated maps allow for infinite re-playability and each map holds vast opportunities for players that dare to explore beyond their stronghold. Discover ruins hiding great treasures, but beware: these are often protected by massive guardians that you need to bring down to claim your loot.

2 Likes

Det stemmer - det er en vesentlig del av selve spillets konsept.

1 Like

Digger at det er algoritmegenererte kart i CU, det mangler i altfor mange av funcom sine spill.

4 Likes

Randomly generated maps høres nice ut :slight_smile: Noen som vet om de også gjør det mulig å lage egne maps? :pray:

Jeg tenker jo at hvis de lager verktøy for å randomgenerere maps, så lager de ikke verktøy for å lage dem manuelt.

1 Like

Og med random maps tenker jeg også at 1v1 utgår. Dette blir et Coop spill. Skal man ha 1v1 må man ha maps designet spesifikt for formålet, som ikke gir fordel til noen spawns. Ikke at det gjør noe, da dette i mine øyne ikke er et tradisjonelt RTS, og jeg tror Coop passer mye bedre, men var bare en tanke.

4 Likes

De vil jo sikkert legge til rette for manuelt lagde kart også. Ellers låser det jo mye av mod mulighetene.

1 Like

Det nærmer seg gameplay-trailer og mer markedsføring:

Det gikk ~1 måned mellom CGI og reveal-trailer (gameplay) for både CE og MYZ.

CU ble annonsert 10 desember, vi er nå på 21. januar.

Ellers liker jeg uttalelsene fra henholdsvis Rui og Petroglyph:

Casais explains that him and his team are enjoying working with the team at Petroglyph, and that Casais feels as if that love is reciprocated back towards their company mutually. As a bi-product of this mutual connection, both companies believe this “team effort in every sense” will be what makes Conan Unconquered a “exciting game that continues to get better every day.” In final, Petroglyph CEO Chuck Kroegel has said that “Partnering with Funcom has truly made this Conan game experience unconquerable!”

“It is both a professional and personal honor to be working with the genre veterans at Petroglyph,” said Funcom CEO Rui Casais. “My first love is strategy games and I spent endless hours playing Dune 2 back in the day. The current team at Petroglyph is responsible for some truly great strategy games, including Star Wars: Empire at War, and I can think of no one better to bring to life the first ever strategy game set in the world of Conan the Barbarian.”

“We’re extremely happy to be working with Funcom on a game that uses the compelling backstory of Conan’s Black Colossus,” said Petroglyph CEO Chuck Kroegel. “Both companies have worked very close, developing new technology and ideas that truly made this a team effort in every sense. The iconic creatures, villains, and heroes of the Conan universe have contributed greatly to what our early beta testers indicate is a really fun and exciting game that continues to get better every day. Partnering with Funcom has truly made this Conan game experience unconquerable!”

Edit: Var noe formateringskrøll.

5 Likes