CONTX - skuffende med ingen vekst i H1 og høyere kostander. Tjener fortsatt penger.
Contx har cash på 1kr/aksje og leverer stabilt blå tall. Litt usikker på hva som veier tyngst av det negative(tap av Asia kunde?) eller det positive(ny USA kunde)?
Også usikker når POCUS vil kunne materialisere seg som inntekter.
Totalt sett tenker jeg nedsiden er liten. Ganske depressiv prising med p/e rundt 10 om man trekker fra POCUS investeringer og cash andel.
Hva skjer nå?
Føler denne aksjen sjeldent handles så aktivt som nå. Savner også nye innsidekjøp om de virkelig har troa på dette prosjektet.
Det går ikke an å komme med så vage formuleringer som selskapet gjorde i q2. Ledelsen må forstå at det ikke fremstår fristende å investere i Contx med uttalelser som at man ser en fremtidig nedtur i enkelte asiatiske marked. Selskapet har tross alt over 70% av omsetningen fra Asia.
Altså hva er det man egentlig snakker om? 1 mill/q eller 20 mill/q?
Contx har høy bruttomargin. Normalt sett ville det vært kurant å tjene inn aksjekursen på fire år med skikkelig kostnadsdisiplin. Dersom man får kjøpt på 5kr og trekker fra 1kr i cash.
Kontakt IR og be ny ledelse slutte med tåkepratet, og bli bedre på kostnadskontroll og kommunikasjon om når de kommer tilbake på vekstsporet. Utnytte må gjeninnføres, de har rom for det.
Det har jeg gjort og fint om flere viser at vi følger med, og at vi ikke er fornøyd med situasjonen.
Hva er vitsen med utbytte når man blir trekt 30 % kildeskatt. Er vel bedre med kursstigning ?
I utgangspunktet et godt poeng. Men så har jo kursen har beviselig sunket betydelig etter at de kuttet å betale utbyttet. Og så kan det være flere grunner til det. Er du bosatt i Norge er vel kupongskatten/kildeskatten 15% ?
Da de betalte utbytte ble jeg trekt 30 %. Prøvde å få kontakt med de, men ingen svar.
Jeg sendte Mail før jeg skrev her.
Jeg er for utbytte. Den kildeskatten tror jeg man får fradrag for på skatteseddelen,men man nok passe på å føre den opp selv.
Tilbakekjøp av inntil 3 mill. Aksjer og incentivprogram til ledelsen, rundt 1,6 mill aksjer
Tanker om hvordan dette vil påvirke kursen?
Vi venter vel fortsatt også på noen positive nyheter som ble forespeilet i forrige kvartalsrapport.
Får igjen via skattemelding på en Fondskonto, men ikke på en Ask og Investeringskonto.
Stavland familien har redusert kraftig her. Det er fler aktører nederst på topp 20 lista som kjøper. Q3 på torsdag!
Contx er kanskje det beste kjøpet jeg klarer å finne per idag. Mye cash,stabil/voksende inntekter og pe ca 10 om man trekker fra cash og POCUS investeringer.
Vanskeligere å følge med på listene som svenske selskap.
Ellers registrere jeg at Norne før tall har gått til kjøp (men senket TP til kr 6)
Børsdatas estimater indikerer topplinjevekst i 2025, men flat EBIT (er muligens gamle / for optimistiske)
Litt svakere topplinje (30,1) enn Nornes estimat (30,7). Men de leverte et høyere justert EBITDA / EBIT enn Nornes anslag, så spørs det om de har justert på likt vis. POCUS investeringer ca 2m i kvartalet.
Styreleder og CEO kjøper litt
Mer handel av styremedlem
Gode tider for de som følger med og leser meldinger her.
Sikkert fler enn meg som har tradet inn en del cash.
Hva er veien videre for ContextVision dette året?
Er vel ventet noen nyheter som lar vente på seg. Er det oppkjøp, ny kunder eller samarbeid?
Hadde vært gøy med en litt mer aktiv ledelse!