Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Crayon Group Holding (CRAYN)

Mandatory notification of trade by primary insider

Crayon signs multimillion managed service deal with Germany-based automotive supplier

Crayon announces one of its subsidiaries signs multimillion dollar SAM contract

Notification of substantial holding

Share capital increase registered in connection with employee share incentive program

NEW SHARE CAPITAL REGISTERED, INCLUDING CORRECTION OF PAST STATUS

Crayon drastically improves its rating on ESG100

Crayon: Invitation to Q3 2022 presentation

Crayon strengthens global leadership team

SoftwareONE enters into total return swap related to its Crayon shareholding

Lite aktivitet her inne. Flere som sitter på denne? :blush: Ser ut som den har nådd et lite støttenivå rundt 90 nå etter nedgangen i fjor. Spennende aksje med god vekst både nasjonalt, men enda mer internasjonalt de siste år. Kjøpsanbefalinger fra åtte meglerhus, med median på 160. Blir spennende og se rapporten i februar. Noen som har noen tanker ?

Tror på lower spend generelt av tjenester og løsninger fra kunder - Crayon leverer dog alltid solid. Men i noen markedsmiljøer betyr det lite.
Jeg har selv økt forsiktig eksponering nå.
Hørte at det vurderes ytterligere nedsalg fra større aktører og derfor buller selskapene aksjen. Derfor er jeg forsiktig.

Når det skal være sagt - knallsolid selskap.
Tror lønningen suger i selskapet - dvs. de flinkeste folkene forsvinner, når de skjønner sin verdi.

Share capital increase resolved in connection with employee share incentive program

Financial calendar

Invitation to Q4 2022 presentation

Gikk inn i dag. De ligger fortsatt an til å levere en god vekst i Q4, noe som også er et godt kvartal i sektoren. Cloud tjenestene deres har en veldig god margin og vokser den og, har stor tro på at det vil vises i regnskapet om noen år. Tenker å sitte lenge her.

Hva tilsier at de kommer til å levere godt i q4?

Mange tech-selskap leverer under par.

Crayon har pleid å levere på Q4 av det jeg har sett. Mange leverer dårlig i forhold til målene som du sier, men inntrykket mitt av Crayon er at de er realistiske og ikke lik for eks. NOD som satt et sinnsykt optimistisk omsetningsmål når det var mye medvind.

Synes ikke Q4 var noe dårlig og veksten var bedre enn jeg trodde, men den guidingen er ikke så heldig… lurer på om jeg kaster kortene før meglerhusene hopper på banen og senker kursmålene :thinking: Tror fortsatt den vil være fin om flere år til tross for det

Guiding på rundt 20% for bruttofortjeneste og 20-21 % på ebitda ser jeg ikke hva som er galt i? Overraskende god vekst i q4 ja, men detta har jo også mye med oppkjøpet av rhipe og gjøre. Etter større man blir, kan man ikke forvente 30-40% vekst per år mener jeg. Nedskrivningene var jo ikke like pent, men ser ut til å være en engangssak. De får en større og større markedsandel i utlandet for hvert kvartal som går. Jeg er positiv til case’et. Skal man bli stor, må største del av satsingen skje utenfor Norge, og der er crayon gode. Mange av teknologiselskapene leverer dårlig for tiden mtp usikkerhet i markedet og høyere renter, klarer crayon faktisk det veldig bra etter min mening.

1 Like