Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Crayon Group Holding (CRAYN)

Starter en tråd om CRAYON GROUP HLD (CRAYON.OL) siden en del har den i favoritt-listen eller i porteføljen sin :slight_smile:

Crayon Group Holding ASA, together with its subsidiaries, engages in the software asset management (SAM), cloud and volume licensing, and consulting businesses in Norway and internationally. It operates through Software Direct, Software Indirect, SAM, and Consulting segments.

The company offers license management and SAM consultancy services; SAM as a Service, a single hosted managed service that enables its clients to control software and technology assets across their IT environment; and SAM-iQ, a structured framework for organizations to build and maintain their internal compliance systems. It also provides cloud and licensing services, including license management and solutions across large and mid-market enterprises, public sector, and cloud and service provider markets, as well as deployment planning services.

In addition, the company offers consulting services in the areas of cloud architecture and deployment solutions, licensing environment optimization and management, security, datacentre systems, infrastructure and networking, backup and data recovery, servers environments, storage and virtualization solutions; and managed services, such as outsourced license lifecycle management, project management, audit simulation and support, and infrastructure management and support services. Further, it provides training courses, events, and development programs for IT professionals.

The company is headquartered in Oslo, Norway.

La oss starte diskusjonen! @rlinz @mel @pdx

Endelig litt fart i denne aksjen også :slight_smile: Kursen har gått bra de siste ukene og endelig klatret over noteringskursen igjen.

2 Likes

Grattis @mel, ser du hadde god gevinst i den også :muscle: - tror du ikke den vil gå mer siden du hoppet av nå? Jeg så DNB satte kursmål på 23, og jeg tenkte også den ville stige litt mer. Det ligger kanskje noen muligheter i flere gode nyheter ifm Amazon samarbeidet. På den annen side kan det jo fort ta litt tid før vi ser noe til dette, for machine learning prosjekter vil jeg tro blir litt langdryge.

Flagging

Idag den 22a maj sålde Handelsbanken Fonder 2 033 871 aktier i Crayon Group till
kurs 16,49. I samband med försäljningen passerar innehavet under 5%-gränsen för
flaggemelding.

Det gäller aktier i bolaget Crayon Group Holding ASA (NO0010808892)

Efter försäljningen, dvs från och med idag 22a maj äger Handelsbanken Fonder AB
2 000 000 aktier i Crayon Group, vilket motsvarar 2,65% av aktier och röster.
Igår den 21a maj ägde Handelsbanken Fonder AB 4 033 871 aktier i Crayon Group
vilket motsvarade 5,35% av aktier och röster.

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=451896

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180522.OBI.20180522S90

Disclosure of large shareholding

SoftwareONE AG has on 22 May 2018 purchased 3,020,082 shares in Crayon Group
Holding ASA. After the transaction SofwareONE owns 6,714,682 shares,
representing 8.9% of the shares and votes in Crayon Group Holding ASA.

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=451925

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180523.OBI.20180523S20

ITFS report on exceeding 10% treshold in Crayon

I am writing on behalf of IT Invest Financial Solutions (Cyprus) Limited
(“ITIFS”, the “Company”). ITIFS is a limited company (number HE207047)
incorporated in Cyprus.

The Company’s registered office is Andrea Zakou 4, 2404, Egkomi, Nicosia,
Cyprus.

In accordance with the Norwegian Securities Trading Act and the Norwegian
Securities Regulations, I am writing to inform you that ITIFS has a reportable
holding in Crayon Group Holding ASA (“Crayon”):

CRAYON Security Profile:

Market traded: Oslo Bors
ISIN: NO0010808892
Ticker: CRAYON

Specifically, the Company’s holdings has today exceeded the 10% threshold in
Crayon. ITIFS currently holds 7,617,560 shares in Crayon as at close 23rd May
2018.

The current holding represents 10.103654% of the total shares issued. We confirm
we do not hold any rights to shares. The position is a proprietary position
held by ITFS.

The circumstance that triggered this disclosure was an additional purchase today
of 370,000 shares by ourselves.

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=452004

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180523.OBI.20180523S99

Crayon fortsetter å være et godt bet. “Dessverre” gikk det veldig mye bedre enn jeg trodde. Hentet ut 32% gevinst på 18,50, men den fortsatte å stige (dessverre, men jeg trenger nok slike lærepenger :grinning:).

2 Likes

Og jeg som solgte forrige fredag. Kan tro jeg sitter og river meg i håret :disappointed_relieved: (Det har jo blitt ganske så standard).

Men uansett fornøyd med gevinsten jeg tok ut. Har sittet med aksjer som ble kjøpt før noteringen på børs og har fått en veldig fin avkastning på de. Av disse solgte jeg 50% ved notering og kjøpte meg opp igjen når den duppet under 11 igjen. Så alt i alt fornøyd.

Jeg tror selskapet skal gå en del opp på sikt - men jeg trodde det ikke skulle bli slikt rally så tidlig :stuck_out_tongue: Crayon har de siste årene etablert veldig mange kontorer rundt om i verden. USA er et av de virkelig store satsingene - som jeg på sikt tror vil bli veldig lønnsomt. Norge er fortsatt det landet som genererer store deler av inntektene til selskapet. Tenk hvis de slår ordentlig gjennom i land som Tyskland, India og USA… :slight_smile:

Men det gjenstår å se, etter gårsdagens oppkjøp er det jo en sannsynlighet for at de blir slukt en dag før de virkelig får vokst seg store på egenhånd?

1 Like

Ja, det er klassisk - hindsight is an exact science :slight_smile:

Selskapet som kjøpte seg opp i går, SoftwareONE er en konkurrent av Crayon, så det er kanskje starten på noen oppkjøpsplaner. I så fall blir det nok en fortsatt stigning på denne aksjen. Vi kan jo håpe på en såkalt Funcom-drop, og så kjøpe oss inn igjen, hehe.

Ikke bare SoftwareONE som er inne på eiersiden med store poster:

…Vurdere å kjøpe inn en liten gambling pott for å bli med videre opp? (da blir det jo ned)

Kommentar fra DNB:

Gårdagens oppdateringer fra to større aksjonærer i Crayon løftet aksjen med nesten 21% til en sluttkurs på NOK 20 pr aksje. Siste aktør inn i selskapet, SoftwareONE, er en konkurrent av Crayon og baserer seg etter det vi skjønner i stor grad på programvareløsninger fra de samme leverandørene. Mens motivasjonen til den andre større aksjonæren ITFS, som i går flagget en eierandel på over 10%, både kan være finansiell og operasjonell ser SoftwareONE i første rekke ut til å kunne ha en industriell interesse. Uavhengig av om neste steg blir et eventuelt bud tolker vi sistnevntes posisjonering som en bekreftelse på Crayons attraktive markedsposisjon. Vi har en kjøpsanbefaling på Crayon med et kursmål på NOK 23 pr aksje, men mener samtidig at en eventuell budgiver antagelig vil måtte legge inn en ytterligere kurspremie dersom de vil overtale dagens aksjonærer til å selge selskapet.

Blir spennende å se fremover. Gikk inn med en liten pott i dag tidlig for å forhåpentligvis tjene noen % til.

Er det noen her ute som sitter i denne aksjen og har lyst til å dele sine tanker?

Har en liten pott inne som ligger i minus for øyeblikket. Volumet i aksjen er helt fraværende, som gjør at kursen beveger seg veldig mye på små poster. Selv et par tusen aksjer er jo nesten tullete å bli kvitt.

Ja, jeg føler jeg sitter litt stuck nå pga. null volum. Det var god interesse for selskapet en periode, men det har dabbet helt av etter at en storfisk kjøpte 31% av selskapet. Jeg tror det er en oppkjøpskandidat, ref interessen fra tidligere i år, men på en annen side leste jeg om de som nå eier 31% og de foretrekker å eie store deler av et selskap og være aktive eiere, så kanskje ikke. Og de større eierpostene ble kjøpt på høyere kurser (19-21kr). Jeg tenker nok å bli sittende en stund til, er selv IT student og synes at sektoren de jobber i er svært spennende og har mye potensiale fremover. Men det har vært så smertefullt stille rundt selskapet siden mai :frowning:

Noen som er investert her, eller har noen tanker rundt denne? 11% opp i dag

1 Like

Kjøpte litt her på brudd av ath i dag.
Melding om 5 års avtale med fylke i USA verdt 1,3 mrd…

Noen som sitter i denne? Veldig potent utvikling siste halvåret. :muscle:

Ja, jeg solgte unna 45% av aksjene mine til 35.00 i går for å hente inn den opprinnelige investeringen under børsnoteringen kjøpt til 15.50. De resterende aksjene står nå i ren profitt uansett utvikling. :+1:

1 Like

Crayon: Crayon Group Holding ASA signs $100 million deal with US firm

https://newsweb.oslobors.no/message/485778

2 Likes

Arctic Fund Managment tar også inn Crayon i porteføljen i dag.

1 Like