Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Crayon Group Holding (CRAYN)

Crayon Group Holding ASA: Financial results for Q3 2019

Merkelig lite interesse rundt CRAYON her på TI. Et norskt selskap i software-bransjen som gjør det veldig bra i norden, i Europa og nå også globalt, og hvor aksjen har gått fra 16 (nyttår) til p.t. 48! Det er en beskjeden økning på hele 200%.

Leste igjennom Q3-rapporten i går og det ser ut om om dette kan bli en spennende og morsom reise videre!

2 Likes

Ja å være aksjonær i Crayon er fryktelig ensomt, men du verden så morsomt alikavel.
Kjøpte meg inn for 1,5 år siden pga oppkjøps-spekulasjoner å da gikk det rykter på at de ville bli kjøpt opp av SoftwareOne til 30 kr aksjen. Har bare sittet rolig siden den gang pga av momentumet i aksjen

Fuck my life.

Ja er vel bare å si gratulerer :slight_smile:

3 Likes

Denne er litt relevant så linker til den. “De seneste to årene har selskapet hatt en omsetningsvekst på åtte prosent i måneden.”

https://www.streetinsider.com/Business+Wire/Crayon+Receives+AWS+Well-Architected+Partner+Status/16200762.html

2 Likes

Hva er kursmålet her på kort- og mellomlang sikt?

DNB har vel 50 og Sparebank1 55 nok. Begge har antydet at de kommer til å øke etter Q4.
Skal sies at kursmålene har økt jevnt å trutt etter hvert kvartal. Når jeg kjøpte meg inn var kursmålene 28 ,-

Sparebank1 Markets har høynet kursen til 70.

Merkelig stille om denne aksjen rundt om på forumene.

Er nysgjerrig på Crayon og vurderer å ta det inn i portefølja mi. Overbevis meg …?

DNB Markets oppjusterer kursmålet på Crayon-aksjen til 78 fra tidligere 50 kroner

1 Like

Crayon Group Holding ASA: Financial results for Q4 2019

Crayon Q4 19 presentasjon

4 Likes

Hva er forumets tanker her? Opplever at aksjen beveger seg inn i et roligere farvann, og at den avmattes litt som følge av selskapet guider litt svakere resultatutvikling enn den de hadde i 2019.

Er amatør når det kommer til regnskap men skjønner ikke gross profitt og EBITDA ikke er høyere når omsetningen er så høy? Hvor går pengene underveis? Hva er den “cost of sales” posten?

Du kan heller spørre hvorfor sjappa er priset til 3,5 milliarder?

1 Like

Åh, er det sant? Det er interessant :smile:

Må kanskje sette meg inn i dette selskapet.
Har du aksjer her @zappa66?

nei, de ble solgt i går

1 Like

Jeg er vel en som har litt for mye is i magen, å i denne aksjen så har jeg gjort god butikk, inn på 15,5kr og litt glad i runde tall, så kjøpte meg opp til et rundt tall når den falt ned til 10,9kr. Egentlig så syns jeg denne har vokst veldig fort i det siste, så regner med den bremser litt opp, voksesmerter. Men vært artig vist den bygger seg opp mot tresifret i løpet av 2020:slight_smile:

Hvordan er skalerbarheten til selskapet?