Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Crayon Group Holding (CRAYN)

CRAYON: Mandatory notification of trade - primary insider

Mandatory notification of trade - primary insider

CRAYON: Covid-19 update

Crayon Group Holding ASA: Annual report 2019

Crayon Group Holding ASA – Approval of prospectus and listing of bonds

Oslo Børs - CRAYON03 - Nytt lån til notering / New bond issue to be listed 03.04.2020

CRAYON: Crayon acquires IT Operations and Support unit from Techstep

Crayon Group Holding ASA: Notice of annual general meeting 2020

Crayon Group Holding ASA: Invitation to Q1 2020 presentation

Crayon Group Holding ASA: Financial results for Q1 2020

Noen som vet hvorfor denne ikke stiger på en ganske så sterk q1 rapport?

Bunnlinjen ble imidlertid rød, og resultat pr. aksje endte på minus 0,62 kroner, ned fra et resultat pr. aksje på minus 0,10 kroner i første kvartal i fjor.

Aksjen er nært nivået før covid 19 så kan tenkes det er litt motstand der?

Renteregulering

Crayon Group Holding ASA: Contemplated private placement and secondary sale

Rettet emisjon? Hmm, tenkes hva de skal benytte pengene til og hvem som får kjøpe?

Hva kan et firma som Crayon bruke 300 millioner på? Jeg vil nå gjette et oppkjøp, men i hvilket marked da? Forsterke sin satsning i Europa? Mitt store spørsmål er vel hva som nå skjer med akskjekursen - noen her på forumet som har erfaring rundt det og lyst til å ytre en mening eller to?

Ingen ekspert, men mye er nok avhengig av emisjonskursen og hvordan markedet mottar nyheten om insidesalg. Er desverre redd det kan bli litt rødt imorgen🙉 har man litt lengre horisont tror jeg imidlertidig dette blåser over. Guidingen står vell ved lag, og har selv stor tro på q2.

2 Likes

Håpet egentlig å få den litt billig i dag - men kjøpet gikk ikke igjennom - nå frykter jeg grønt i morgen så mine fremtidige aksjer i selskapet blir høyere enn dagens sluttkurs. Selv har jeg troen på selskapet og vil nok få aksjer i selskapet før uken er omme.
Crayon kom inn på hovedindeksen 12. mai og 4 aksjehus har markert den som kjøp (source).

At både Rugseth og Syversen nå vurderer å selge seg ned, ser jeg ikke på som positivt. Begge er fortsatt veldig sentrale personer i Crayon Group.

Men på en annen side full forståelig at de ønsker å realisere litt av sin investering de har i selskapet. De var med på å grunnlegge firmaet og har hatt en eventyrlig avkastning…

Pengene fra emisjon blir vel brukt til videre ekspansjon i utlandet? De har satset rimelig hardt utenfor norden de siste årene og resultatene begynner å komme :slight_smile:

1 Like

Gir jo et ganske dårlig signal at de selger ja. Som styremedlem bør man jo være ganske forsiktig med å selge unna aksjer, i disse dager med den usikkerheten som rår bør man i tillegg være spesielt forsiktig spør du meg. Ikke akkurat et sjakktrekk.