Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Crayon Group Holding (CRAYN)

Crayon Group Holding ASA: Private placement and secondary sale successfully completed

Crayon Group Holding ASA: Private placement and secondary sale successfully completed

65 NOK var ikke så alt for lavt, tro om vi kommer ned mot 64 i løpet av morgendagen…

The proceeds in the Private Placement will be used for potential acquisition opportunities which may materialise as well as for general corporate purposes.

Enda et nytt oppkjøp i år? Satser vel stort i Europa eller håper kanskje på å bli kjøpt opp selv.

2 Likes

Til sammenligning falt scatec solar 7.1% ned til omtrent emisjonsprisen forrige uke. Dette er hentet inn og vel så det nå. Ikke helmørkt dette med andre ord.

Stiller til intervju for å dempe frykt? https://www.dn.no/teknologi/jens-rugseth/rune-syversen/crayon-group-holding/-av-og-til-ma-man-ta-litt-fra-bordet/2-1-814330

3 Likes

Solgte Crayon i går på 70, dette er en god mulighet til å komme inn igjen på 64-65.
Henter de 300 MNOK er det nok relativt konkrete case som ligger til grunn. Tviler sterkt på at de henter så mye uten å vite hvem de går etter.

Forventer meldinger om det utover sommeren :slight_smile:

2 Likes

Inne nå på litt over 65. Nå har de bare å komme med gode nyheter i løpet av sommeren så kursen bryter seg opp over 70 igjen.

Tipper vi skal opp å snuse på 70 selv før nyheter.
Er long i Crayon nå

2 Likes

Nærmer oss 50-tallet nå…rødt flag at styreleder selger unna i disse tider.

Skjønner ikke helt det generelle hatet av insidesalg fra kommentatorer her.
Det er åpenbart at en dumping av alle aksjer er negativt, men dette er et salg av 1/3 av beholdning i forbindelse med henting av kapital. I tillegg er det 10 år siden sist de tok noe ut.

Crayon indikerte ganske sterkt at det ville komme oppkjøp snart i meldingen, regner med at vi ser 70 igjen meget snart.

Stiller spørsmål ved timingen. Selv om jeg er enig i at salg av 1/3 av aksjene ikke er noen krise, vil nyheter om eksempelvis insidesalg få en forsterket negativ effekt på kursen som følge av den usikkerheten som er nå.

Vi får håpe pengene fra emisjonen går til oppkjøp👍

Timingen er “aldri” bra for et insidersalg.
Det kan alltid tolkes negativt om man ønsker, uavhengig av størrelse på salget og gjenværende posisjon. Personlig syntes jeg salg i forbindelse med henting av ny kapital er en av de beste tidspunktene siden man da samtidig “beviser” for markedet at det eksisterer substansiell vilje til å kjøpe på de samme nivåene.

GIkk inn på 65 selv, vil trolig fylle på litt mer i løpet av de neste par dagene mens vi konsoliderer rundt 60. Forventer at vi starter å stige igjen snart.

2 Likes

Noen som vet noe om hva som skjedde i sluttauksjonen? Voldsom mengde aksjer som byttet hender og kursen opp kraftig.

Månedsskifter, og fond vekter om. Kan være ett fond som har kjøpt seg kraftig opp - ville i hvert fall vært min gjetning.

1 Like

Årsak til dagens nedgang?

Ukesporteføljen til DNB Markets er jo omtrent som å ta aksjeråd fra Jim Cramer.
Virker til tider fullstendig random…

Jeg er personlig mer opptatt av det massive kjøpet på fredag

1 Like

Crayon Group Holding ASA: New share capital registered

Er det resultat av utvanning vi ser idag?

ser ut som en S/L flush for meg

Beklager men vad mener du med S/L flush?

dumping av aksjer for å utløse “stop/loss” hos diverse investorer. Så kan man kjøpe billigere.

1 Like