Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Crayon Group Holding (CRAYN)

Im with you! Spørs Om den skal under 60? tvivler… Crayon står i +75 over sommern.

Latterlig at denne ikke er minst rundt 65. 300 MNOK hentet der for meget kort tid siden og ingen svakhetstegn fra hverken selskap eller marked.

Bør opp og teste ATH hurtig

2 Likes

Vil jo si at insidesalg er et svakhetstegn. Før det var den jo på god vei over 70. Har stor tro på at den kommer dit igjen på et tidspunkt, men muligens ikke før q2👍

Har diskutert dette litt lenger opp…
Men at hovedeiere selger 1/3 etter 10 år på samme tidspunkt som de henter ny kapital til samme verdi er en meget sterk bekreftelse på nivå.

Tror vi skal godt over det, men er som sagt veldig sikker på 65 NOK som et bunnnivå.
Er typisk OSEBX å alltid droppe 8-10% på et insidesalg.

Hvor er neste motstand nå som 61 ish er brutt?

Godt med støtte 54-56, tror dog vi er oversolgt i øyeblikket.
Ville tatt dagen som en kjøpsmulighet. Skal nok fort opp og lukte på 60 igjen.

Hadde ganske rett her ja :slight_smile:
Ser ut som vi konsoliderer videre rundt 61-62 nå.
Kan fort få tilsvarende reise til 65 neste 14 dager. 70+ er fortsatt target price for min del før utgangen av juli.

1 Like

Noen tanker om Crayon og Q2?
Skal ikke se bort fra at software salget har økt den siste tiden - mange som er på hjemmekontor og derav flere selskaper som trenger trenger flere lisenser - ikke bare for video, men også sikkerhet, VPN, virtualisering, økt prosesserings kraft o.l.

Jeg er definitivt bull Crayon.
Tror Q2 er positiv (som vanlig, har vel levert bedre og bedre mange år på rad).

Hovedårsaken til at vi ikke pusher 70 allerede er emisjonen.

1 Like

Amen - handler jo greit under emi pris nå. Jeg har også troen på at de skal utføre oppkjøp, derav trolig årsaken til at de hentet ytterligere cash. Er vel bare tidspørsmål før denne begynner å rulle oppover igjen.

Jobber selv i software bransjen - og gitt COVID sammenlignet med andre land globalt, vil jeg si at handelen er drastisk mere resilient her til lands. Noe vi også klart ser i våre tall.

Så hvem elsker ikke software? :smiley: Konsulentvirksomhet kan ta seg en bolle sammenlignet med ARR og SAAS (selvfølgelig er jo dog. kombinasjonen av disse to helt gull).

1 Like

Analytiker er bull på Crayon, og mener at selskapet kan komme styrket ut av corona-krisen.

1 Like

bekrefter brudd over 50 MA, tror vi skal opp og teste 70 nå :slight_smile:

CRAYON: Strengthens position in the Benelux region with significant public sector win

1 Like

Ny viktig avtale.
Crayon er virkelig en oversett diamant på OSEBX. Vekst og performance over tid fortjener en betydelig høyere prising. Blir ikke overrasket om kursmål nå endelig flyttes opp mot 80-85

3 Likes

Steike meg fantastisk selskap - gleder meg til Q2! Software vs. Corona :smiley:
Er som regel ikke behov for færre lisenser når alle skal jobbe hjemmefra. :wink:

2 Likes

Enig, har levert vekst og positive tall i kvartal etter kvartal.
Hadde de hatt vett nok til å notere seg på Nasdaq ville kursen trolig vært svært mye høyere :slight_smile:

edit:
Spennende å se om den sedvanlige 2-3 kroners oppkjøpsoppturen kommer på slutten av dagen.

1 Like

Bisarr utvikling etter knallmelding…

Kommer vel kanskje neste uke.

1 Like

Manipulert så det holder… kjøper mer om denne ikke fyker opp umiddelbart i neste uke.

Edit:
virker som vi skal opp og teste 70 i dag. Får se om det holder!

1 Like

Nytt forsøk i dag. På tide vi ser 7x igjen for Crayon.
Minner om denne:

Spennende selskap. De hentet 300 mill i en emisjon: kommer de til å bli brukt til oppkjøp eller bare konsolidering av situasjonen? Eller er de en oppkjøpskandidat selv?