Ja og så har vi ikke hørt noe
Noen som får svar ?
Nei, men det kommer snart ny kapitalinnhenting
Runde til med pref aksjer
Går vel for å selge selskapet/assets og trenger mer penger for å fullføre det
Informerer de største nå og så får alle muligheten som sist
Det vil vel si at det blir enda mindre verdi for ordinære aksjer, om noen? Spør igjen, hva er det selskapet må bli solgt for før de ordinære aksjene evnt får noe verdi? Stemmer det med 45 mill ca før evnt ny runde med preferanseaksjer?
Bunnen går fullstendig ut av aksjekursen nå, dessverre.
Apple; jeg er redd det dessverre ikke blir noe som helst å hente på / få igjen for ordinære aksjer, eller i hvert fall ikke noe mer enn man kunne spart på en handlerunde på butikken ved å kjøpe salgsvarer til middag fremfor vanlig prisede sådanne.
Akkurat i dag er det meg som selger unna den gamle Crayposten (3 år) for å sikre skattefradraget. Ønsker ikke å sitte gjennom eventuell konkurs / dokumentasjonsrunden da det er enklere å registrere gjennom rent salg mens de ennå er notert på NOTC.
Beholder en tilsvarende aksjepost kjøpt for en liten stund (2 mnd) siden, men da med helt annen kostpris Preferansefaksjene beholdes også da jeg fortsatt tror det er mulig at vi kan bli positivt overrasket.
Dette caset har utviklet seg til å sørge for at først og fremst de store skal få igjen så mye penger som mulig.
De blåser i henvendelser fra folk flest
Men hva er best case her nå? Hva er sjansen for videre drift og utvikling av selskapet? Hva er reel verdi av verdiene i selskapet ved et salg? Nye preferanseaksjer vil gjøre ordinære aksjer 100% verdiløse uten ett salg over la oss si 100mill? Fristende å fylle på å se om jeg kan få tilbake noe av tapet mitt, men klart tilliten til selskapet og til en evnt. verdi av ordinære aksjer er tynnslitt…
Selskapet er vel nå på et vis verdt rundt 50mill med preferanseaksjer og ordinære aksjer?
Jeg får i hvert fall ikke igjen engang 100delen av hva jeg ga for aksjene mine, i øyeblikket kun 1/200-del. Vet ikke helt om jeg skal bare sett meg ned å grine med èn gang eller om jeg skal vente med det til 0 kr tilbake for investeringen er et faktum.
Dessverre har Jo Uthus & co holdt aksjonærene for narr med falsk guiding og en pengebruk som bare er nødt til å bli ettergått.
At det ikke blir er skikkelig opprør her handler nok delvis om at folk ikke vil ødelegge for selskapet nå hvis det finnes et snev av håp, pluss at en del rett og slett bare tar tapet og ikke gidder å styre noe mer med det
Av hvem?
Når ikke vi aksjonærene krever det eller går til pressen?
Tror ikke det vil skje nei. Nytter ikke bare å skrive det her eller å håpe på det, man må aktivt selv gjøre noe for det.
Når det foreligger en konklusjon her så vil det nok skje noe
At et så bittelite selskap klarer å bruke opp rundt 150 mill siden i fjor er utenfor fatteevne
Enig i det siste, men tror fortsatt dessverre at her slipper alle unna med alt.
Nei, de gjør jo absolutt ingenting for at noen skal få lyst til å kjøpe ordinære aksjer, kun usikkerhet og ønske om å bli kvitt de for skattefradrag. Det er vel akkurat det samme i CondAlign og? De kunne nok lett gjennomført emisjoner uten preferanseaksjer i begge selskapene og hentet inn nok penger for at selskapene kunne overlevd. Preferanseaksjer i situasjoner som denne døden selv, helt håpløst. Hvem har lyst til å delta i emsjoner nå? Både ordinære eller preferanse emisjoner? NTG er ned 78% og det finnes absolutt ingen kjøpere der, null…
Vet noen om det er skjedd store endringer på aksjonærlisten den siste tiden?
Dette blir jo bare bedre og bedre… musestille fra selskapet og 0,15 kr
Jeg er ikke noe ekspert på å hente inn penger, men virker jo lite smart å bare passivt la det gå mot 0
Her er det bare å slukke lyset, orker ikke selge engang. Blir en hyggelig overraskelse når man plutselig får uventede kr tilbake på skatten
Forferdelig ende på det som kunne vært et forrykende flott eventyr, men det hele ble skakk-kjørt i stedet for forvaltet godt.
Vi går inn i siste uken i november nå uten noen som helst oppdatering fra selskapet på EN-OG-EN-HALV måned etter disse grusomme børsmeldingene forut for det sendt ut på rekke og rad.
At det går an!
Håper disse folka aldri mer kommer i en tilsvarende stilling med ansvar for noen ting som helst, for verre sort finnes ikke til å drive aksjeselskap.
Lemper ut alt jeg har innen jul. Ingen tvil om den saken. Dette gidder jeg ikke lenger. Dessverre sitter jeg på alt for mange aksjer innkjøpt til en alt for høy pris, rundt regnet 30 kr stykket. Om ikke annet, så ja, fratrekk i skatt. Eneste gjenstående håp. Jeg sier håp, fordi jeg tviler sterkt på at jeg får lempet ut alle aksjene mine selv til ti øre nå, for ingen vil kjøpe og jeg sitter på alt for mange aksjer.
Fra tap på hundrelapper til tusenlapper, så titusener og hundretusener av kroner til millioner. Bare gått èn vei siden jeg kjøpte. Fra 30 kr / aksje til 15 øre / aksje. Jeg har opplevd maken eller hørt om tilsvarende uten en veldig god grunn for det. Her har selskapet helt enkelt bli vanstyrt og pengene rent ut mellom hendene på ledelsen før vi fikk sukk for oss.
Hva har egentlig skjedd?
Det er og blir det store spørsmålet.
Noe kriminelt eller bare rotehuer som har skylden?
Jeg får svettetokter når jeg tenker på hva de aksjene i CrayoNano kostet meg, alle de årene jeg har jobbet hardt for de pengene og alle de gevinstene fra andre aksjer som nå bare har medgått og forsvunnet for alltid etter reinvestering av dem.
Jeg vet at aksjemarkedet kan gå galt og at det er litt gambling, men det får virkelig være måte på hva man skal støte på av toskethet og uteblitt informasjon også!
Hilsen en fortvilet sjel!
Det er opp til aksjonærene her om det er ønskelig å sette i gang et opprør. Man får vel ikke pengene igjen akkurat, men mulig de involverte kan ettergås og holdes til ansvar.
CEO som har styrt skuta i skandale tiden leder nå et nytt selskap og bruker store deler av dagen til å like og kose seg på LinkedIn.
Ja, har sett det. Utrolig irriterende.